چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه سایتی جذاب طراحی کنیم؟

طراحی مدرن سایت با 8 المان اساسی

3 سال پیش ( 1399/9/17 )
نویسنده : جفری وُکل   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

هر سال ترندها و شیوه های طراحی سایت تازه ‎ای از سوی برندها مورد توجه قرار می‎ گیرد. بسیاری از طراح‎ های حرفه ‎ای سایت به طور مداوم در تلاش برای به ‎روز رسانی طرح‎ ها و قالب‎ های ‎شان هستند. این امر رقابت جذابی در میان برندها برای طراحی و مدیریت سایت‎ های بهتر ایجاد کرده است. امروزه سایت رسمی اغلب برندها دارای نمایی حرفه ‎ای و چشم‎ نواز است. دیگر خبری از قالب ‎های ناقص و دارای سرعت بارگذاری اندک نیست. اگر سایت رسمی یک برند هنوز هم چنین ایراداتی داشته باشد، به احتمال زیاد دیگر جایی در میان برندهای برتر بازار ندارد. 

استفاده از برخی المان های اساسی برای طراحی سایت به صورت مدرن ضروری است. اشتباه برخی از سایت‎ ها تلاش برای طراحی سایت براساس شیوه های سنتی است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای سایت آنها ایجاد می‎ کند. وقتی سایت یک برند هماهنگ با ترندهای برتر و شیوه های طراحی سایت مدرن نباشد، انگیزه کاربران برای تعامل با آن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

طراحی مدرن سایت با 8 المان اساسی

بدون شک طراحی سایت امر بیش از اندازه پیچیده ‎ای نیست. نکته مهم در این بین توجه به شیوه های تازه در طراحی سایت و استفاده از ترندهای تازه است. اگر نحوه طراحی سایت برند شما در طول چند سال اخیر هیچ تغییری نکرده است، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت برندتان اعمال کنید. در غیر این صورت ریزش شدید در ترافیک سایت امری طبیعی خواهد بود. 

هدف اصلی مقاله کنونی بررسی برخی از المان ها و ترندهای اساسی در طراحی سایت به صورت مدرن است. وقتی از مفهوم مدرن صحبت می کنیم، تمام شیوه های طراحی سایت را شامل می شود. مسئله اساسی در این بین به روز رسانی مداوم شیوه های طراحی سایت است. اگر این نکته مدنظر قرار نگیرد، بسیاری از برندها در عمل با مشکلات عمیق برای جلب نظر مخاطب هدف مواجه خواهند شد. در ادامه 8 مورد از المان های اساسی برای طراحی سایت به شیوه نوین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

1.    استفاده از تایپوگرافی منحصر به فرد و بزرگ

اغلب برندها دارای فونت منحصر به فردی برای طراحی جلوه‎ های متنی در قالب تصویر یا ویدئو هستند. این امر در زمینه طراحی سایت نیز اهمیت دارد. استفاده از فونت‎ های عمومی و رایج تاثیرگذاری بسیار اندکی بر روی مخاطب هدف دارد. امروزه طراحی فونت یکی از کارهای ساده برای طراحی گرافیک محسوب می شود. افراد فاقد دانش حرفه ‎ای نیز توانایی حضور در این حوزه و طراحی فونت‎ های دلخواه‎ شان را دارند. مهمترین مسئله در این بخش توجه به ماهیت طولانی مدت طراحی فونت است. برندها توانایی تغییر مداوم فونت رسمی ‎شان را ندارند بنابراین پیش از انتخاب فونت اصلی باید دقت نظر کافی به خرج داد. 

مطلب مرتبط: ارزیابی کیفیت سایت برند پیش از رونمایی رسمی آن

یکی از نمونه ‎های موفق در زمینه تایپوگرافی منحصر به فرد مربوط به نیویورکر است. این رسانه در نسخه روزنامه چاپی و همچنین محتوای سایتش اقدام به استفاده از تایپوگرافی ‎های جذاب می ‎کند. همین امر در طول دهه ‎های اخیر موجب افزایش شهرت این رسانه شده است. شاید بسیاری از خبرگزاری‎ های دیگر اخبار بیشتری را پوشش دهند، اما نحوه پوشش منحصر به فرد نیویورکر در قالب تایپوگرافی ‎های جذاب و تعاملی موجب تداوم شهرتش در میان شهروندان آمریکایی شده است. 

شاید بسیاری از افراد نسبت به کاربردهای تایپوگرافی تردیدهای اساسی داشته باشند. مزیت اصلی تایپوگرافی ترکیب جذابیت جلوه‎ های بصری و تاثیرگذاری متن است بنابراین برندها شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ترکیبی را خواهند داشت. 

مزیت اصلی تایپوگرافی منحصر به فرد برای یک برند امکان تاثیرگذاری متفاوت بر روی مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها در عرصه بازاریابی و تعامل با مشتریان فعالیت دارند بنابراین سطح بالای رقابت مانع از ماندگاری برندها در ذهن مخاطب هدف می شود. این امر مشکلات بسیار زیادی برای یک برند به همراه خواهد داشت. یکی از راهکارهای مناسب در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس طراحی تایپوگرافی منحصر به فرد است. این امر ماندگاری برند در ذهن مخاطب هدف را به شدت توسعه خواهد داد. 

2.    استفاده از تصاویر انگیزشی بزرگ 

طراحی سایت نیازی به نوآوری گسترده در زمینه محتوای بصری ندارد. مهمترین مسئله توجه به سلیقه مخاطب هدف و استفاده کاربردی از آن در فرآیند طراحی سایت است. بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم توجه کافی را ندارند. بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه طراحی سایت مواجه می ‎شوند. اغلب مردم تماشای منظره ‎های جذاب را دوست دارند. شاید این امر ارتباط نزدیکی با طراحی سایت نداشته باشد، اما از طریق حوزه عکاسی فرصت مناسبی برای طراحی سایت جذاب را فراهم خواهد کرد. 

تصاویر بزرگ باید دارای کیفیت بالایی باشند. اشتباه برخی از برندها استفاده از تصاویر کوچک و تلاش برای بزرگ کردن ‎شان است. نتیجه این امر افت قابل ملاحظه کیفیت عکس خواهد بود بنابراین از همان ابتدا باید نسبت به استفاده از یک تصویر بزرگ با کیفیت بالا اقدام کرد. 

مزیت اصلی استفاده از تصاویر جذاب در قالب انگیزشی چیست؟ این پرسش برای بسیاری از بازاریاب ‎ها و کارآفرینان حیاتی است. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری عاطفی بر روی مخاطب هدف است. وقتی یک تصویر جذاب همراه با متنی انگیزشی شود، تاثیرگذاری قابل ملاحظه ‎ای بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف به سوی عملی خاص هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. استفاده از تصاویر جذاب به همراه متن ‎های مناسب امکان تاثیرگذاری قابل ملاحظه ‎ای بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. 

یکی از دغدغه‎ های مهم برندها در فرآیند یافتن تصاویر مناسب مربوط به حقوق کپی رایت است. برخی از برندها در این میان هیچ توجهی به این نکته ندارند. بنابراین مواجهه با مشکلات ناشی از کپی رایت برای چنین برندهایی امر طبیعی خواهد بود. از سوی دیگر برخی از برندها برای طراحی چنین محتواهایی اقدام به خرید تصاویر با قیمت بالا می کنند. راهکار مورد بحث در این بخش به نوعی در میانه قرار دارد. بر این اساس بهترین راهکار تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از تصاویر رایگان است. امروزه تصاویر بسیار زیادی به صورت رایگان در اختیار برندها و به طور کلی کاربران علاقه‎ مند قرار می ‎گیرد. استفاده از چنین عکس ‎هایی هیچ هزینه ‎ای برای برندها به همراه نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: سوال های اساسی در فرآیند همکاری با طراحان سایت

برخی از برندها برای افزایش جذابیت محتوای بصری ‎شان اقدام به بارگذاری چند عکس به صورت پشت سر هم می‎ کنند. کاربران با ورق زدن هر صفحه امکان مشاهده نمونه ‎های بیشتر را پیدا می ‎کنند. شاید این امر در ابتدا ایده جذابی باشد، اما در عمل تاثیرگذاری هر عکس را کاهش می ‎دهد. هر تصویر در سایت رسمی باید به طور جداگانه در دسترس کاربران قرار گیرد. در غیر این صورت سطح تاثیرگذاری ‎اش به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

3.    ویدئوهای پس ‎زمینه جذاب

ویدئوهایی که به طور خودکار در پس‎ زمینه سایت‎ ها پخش می ‎شوند، جذابیت بسیار زیادی دارند. شاید در نگاه نخست چنین ویدئوهایی بسیار آزاردهنده باشند، اما در صورت توجه به ارتباط معنایی میان محتواها گزینه جذابی خواهد بود. بسیاری از کاربران در طول سال‎ های اخیر نسبت به ماهیت آزاردهنده ویدئوهای خودکار در سایت ‎ها هشدار داده‎ اند. این امر در مورد بسیاری از سایت‎ ها صحت دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در پس ‎زمینه است. اگر یک برند از محتوای ویدئویی مرتبط با مطلب مورد مطالعه کاربران استفاده نماید، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. 

یکی از نمونه ‎های موفق در زمینه استفاده از ویدئوهای پس ‎زمینه مربوط به سایت ویستیا است. این سایت در زمینه ارائه محتوای آموزشی در حوزه کسب و کار و بازاریابی فعالیت دارد. اغلب محتواهای این سایت همراه با ویدئوهای پس ‎زمینه است. نکته جالب اینکه هر ویدئو دارای ارتباط مفهومی با محتوای مورد مطالعه کاربر موردنظر است بنابراین خبری از ویدئوهای آزاردهنده در سایت موردنظر نیست. 

امروزه بسیاری از برندها نسبت به بارگذاری محتوای ویدئویی توجه نشان می ‎دهند. نکته مهم در این بین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر اساس شیوه ای منحصر به فرد است. ایجاد هماهنگی میان ویدئوهای پس ‎زمینه و محتوای متنی امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. این امر کاهش توجه به محتوای متنی را به طور قابل ملاحظه ‎ای پوشش می ‎دهد. 

4.    طراحی نیمه صاف سایت

برند اپل در سال 2013 به طور کامل به سوی طراحی صاف قالب سایت جهت‎ گیری کرد. این امر به معنای صرف نظر از هرگونه المان دارای سایه در طراحی سایت است بنابراین کاربران با نسخه ‎ای از سایت بدون سایه و شکل‎ های دارای وجه سه‎ بعدی مواجه خواهند بود. شاید این امر در نگاه نخست در راستای طراحی مینیمال سایت جذاب به نظر برسد، اما زیاده‎ روی در این حوزه موجب کاهش توجه مخاطب هدف خواهد شد. مزیت اصلی طراحی سایت به صورت صاف امکان بارگذاری سریع ‎تر است. بسیاری از کاربران نسبت به سرعت پایین بارگذاری صفحات سایت ‎ها اعتراض ‎های اساسی دارند بنابراین رسیدگی به این نکته دارای اهمیت حیاتی خواهد بود. 

اگر امروزه سراغ سایت رسمی اپل بروید، با یک طراحی ساده و چشم‎ نواز مواجه خواهید شد. البته از زمان ایجاد تغییرات اساسی در سایت اپل به طور مداوم به روز رسانی‎ هایی عرضه شده است. نتیجه این امر طراحی نیمه صاف قالب سایت است. نکته مهم در این میان نیاز کسب وکارها برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات در کنار توجه به جلوه ‎های چشم ‎نواز برندشان است. بسیاری از سایت ‎ها در عمل به جای طرح‎ های جذاب صاف از نمونه‎ های ساده و بی ‎روح بهره ‎مند هستند. همین امر موجب جهت ‎گیری طراحی‎ های سایت به سوی نمونه ‎های تعاملی ‎تر شد. 

امروزه اغلب سایت‎ های مشهور دنیا از نمونه‎ های نیمه صاف استفاده می‎ کنند. این امر افزایش سرعت و همچنین جلوه‎ های جذاب برای مخاطب هدف را به طور همزمان پوشش می‎ دهد بنابراین بهترین گزینه برای طراحی سایت در شرایط کنونی خواهد بود. یکی از اشتباهات برندها در زمینه طراحی سایت جهت گیری به سوی قالب ‎های بیش از اندازه سنگین یا بسیار سبک است. انتخاب گزینه میانه در این وضعیت بهترین اقدام از سوی برندها خواهد بود. این امر تداوم تولید محتوا و همچنین ترافیک بالای سایت را تضمین خواهد کرد. 

سایت اوبر یکی دیگر از نمونه ‎های طراحی سایت به صورت نیمه صاف است. این سایت دارای المان های سه‎ بعدی فراوان و همچنین جلوه سایه به طور اساسی است. شاید بسیاری از کاربران زمان موردنیاز برای بارگذاری این سایت را بسیار زیاد ارزیابی کنند، اما در یک تحلیل کلی سرعت بارگذاری سایت اوبر استانداردهای مطلوب را رعایت می‎ کند. این امر ناشی از افزایش سرعت اینترنت در اغلب کشورهای جهان است بنابراین دغدغه نسبت به حجم بسیار اندک قالب سایت تا حدی کاهش پیدا کرده است. البته این امر به معنای جهت گیری به سوی سایت‎ هایی با قالب‎ های پرحجم نیست. 

5.    منوهای همبرگری

بدون تردید هر سایتی دارای محتوای متعددی است. این امر در مورد سایت برندها بیش از هر نمونه دیگری مصداق پیدا می ‎کند. سایت هر برند، در صورت داشتن زیرمجموعه مربوط به تولید محتوا، شمار بالایی از محتواها را میزبانی می‎ کند. با این حساب طراحی مناسب منو برای دسترسی ساده کاربران امری ضروری برای هر سایت خواهد بود. بسیاری از برندها در عین تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف اقدام به طراحی منوی مناسب نمی کنند بنابراین دسترسی به محتوای موردنظر از سوی کاربرن بسیار دشوار خواهد بود. 

طراحی منوی سایت به صورت کوچک گزینه جذابی نیست. بسیاری از برندها برای نمایش بهتر گزینه‎ های بخش محتوا اقدام به اشغال فضای بسیار زیادی می ‎کنند. این امر مشکلات زیادی از نظر مدیریت فضای سایت پیش می ‎آورد. نکته مهم اینکه بسیاری از برندها در عمل با طراحی منو موجب کاهش جذابیت بصری سایت ‎شان می ‎شوند. 

مطلب مرتبط: چگونه تاثیرگذاری سایت برندمان را افزایش دهیم؟

راهکار مناسب برای رفع مشکل مدیریت فضا در طراحی منو مربوط به گزینه طراحی همبرگری است. شاید این اسم در ابتدا برای شما بسیار عجیب باشد. دلیل این نوع انتخاب نام توجه به شیوه نمایش منو است. بر این اساس در گوشه راست بالای سایت یک آیکون سه خطی طراحی می شود. چنین آیکونی در تمام سایت‎ ها نماد بخش منو است بنابراین کاربران با کلیک بر روی این آیکون امکان مشاهده گزینه‎ های منو به صورت شناور را خواهند داشت. این امر طراحی بصری سایت را دچار مشکل نمی ‎کند. همچنین در تمام فرآیند جست ‎وجوی در سایت در دسترس کاربران خواهد بود. امروزه اغلب سایت ‎ها از این شیوه برای بارگذاری منو استفاده می ‎کنند. اگر یک کسب و کار هنوز هم از شیوه های سنتی برای جلب نظر مخاطب هدف استفاده نماید، باید به طور کلی قید جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را بزند. 

6.    استفاده از تصاویر بزرگ محصولات

نمایش محصولات در سایت رسمی برند همیشه گزینه جذابی است. این امر باید به بهترین صورت شکل گیرد. کسب و کارهای B2B به طور معمول تمایل بالایی برای نمایش تصاویر مربوط به محصولات‎ شان دارند. این امر شامل نمایش جزییات و همچنین جلوه‎ های مختلف محصول برای مخاطب هدف می شود. 

برخی از برندها نسبت به استفاده از تصاویر محصولات‎ شان در سایت رسمی ایده مناسبی در دست ندارند. این امر موجب بارگذاری نادرست تصاویر موردنظر می شود. اگر تاثیرگذاری تصویر موردنظر در سطح مطلوبی نباشد، امکان جلب نظر مخاطب هدف تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. 

امروزه سایت ‎های بزرگ دارای برنامه مشخصی برای بارگذاری تصاویر محصولات هستند. یکی از نمونه‎ های جذاب در این میان مربوط به برند سونی است این برند در زمینه عرضه نسخه جدید پلی استیشن عملکرد قابل ملاحظه ‎ای از نظر بارگذاری تصاویر محصولش نشان داد. این امر شامل نمایش تصاویر بزرگ در سایت رسمی برند و همچنین توجه به جزییات محصول بود. 

بدون شک یکی از مشکلات اغلب برندها در زمینه طراحی سایت و استفاده از تصاویر مربوط به محصولات بحث عکاسی است. همکاری با عکاس ‎های حرفه ‎ای همیشه مشکلات زیادی به همراه دارد. اگر برندها در این زمینه توجه ویژه ‎ای به وضعیت سایت ‎شان نداشته باشند، مشکلات بسیار زیادی پیش روی آنها قرار می ‎گیرد. گاهی اوقات محصول یک برند دارای جذابیت‎ های بصری است، اما ثبت تصاویر غیرحرفه ‎ای تمام جذابیت محصول را از بین می ‎برد. اگر کسب و کار شما امکان همکاری با عکاس‎ های حرفه ‎ای را ندارد، باید نسبت به شرکت در دوره ‎های عکاسی اقدام نمایید. همچنین برای شروع کار نیازی به دوربین ‎های حرفه ‎ای نیست. امروزه حتی با دوربین گوشی‎ های هوشمند نیز امکان ثبت تصاویر جذاب وجود دارد بنابراین باید تجدیدنظر اساسی در هزینه ‎های برند در این حوزه صورت گیرد. 

7.    طراحی کارت برند

توسعه پینترست در طول سال‎ های اخیر به عنوان یک شبکه اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از بازاریاب‎ ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از پینترست می ‎کنند. حضور در پینترست برای برندها گزینه جذابی است. با این حال باید نسبت به بارگذاری محتوای جذاب برای مخاطب هدف اقدام کرد. یکی از گزینه‎ های جذاب در این میان استفاده از کارت ‎های منحصر به فرد برند است. این امر جذابیت بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. 

طراحی کارت ‎های کوچک مربوط به برند کار دشواری نیست. بسیاری از نرم‎ افزارهای حرفه ‎ای در این زمینه وجود دارد، با این حال اگر شما مهارت بالایی در این زمینه ندارید، استفاده از خدمات سایت ‎هایی نظیر Brit + Co گزینه جذابی خواهد بود. این امر امکان طراحی کارت‎ های کوچک و جذاب متعدد برای برند را به همراه خواهد داشت. همچنین هزینه‎ های این فرآیند بسیار اندک است. سایت‎ های رایگان در این زمینه شهرت بسیار زیادی دارند. دلیل این امر نیز کاملا روشن است: تمایل برندها برای صرفه ‎جویی در هزینه‎ ها.

8.    ویدئوهای کوتاه از محصولات و امکانات‎ شان

صرف نظر از ویدئوهای پس ‎زمینه، امکان تولید محتوای ویدئویی دیگر نیز برای برندها فراهم است. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به تولید ویدئو پیرامون محصولات ‎شان می ‎کنند. نکته مهم در این میان توجه به دو نکته اساسی است. نکته نخست، طراحی ویدئو به صورت کوتاه است. ویدئوهای طولانی دیگر در میان کاربران محبوبیت ندارد. همچنین ویدئوهای موردنظر باید به صورت حرفه ‎ای و دقیق بر روی جزییات محصولات متمرکز شود. امروزه اغلب برندها با استفاده از جزییات کاربردی برای محصولات‎ شان امکان رقابت تاثیرگذار پیدا می‎ کنند. 

یکی از گزینه‎ های نامناسب برای طراحی ویدئو معرفی محصولات قرار دادن تبلیغات در ابتدای آن است. این امر انگیزه کاربران برای مشاهده ویدئو را به شدت کاهش می‎ دهد. همچنین استفاده از یک روایتگر برای بیان نکات اساسی در مورد محصولات نیز ضروری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه امنیت سایت خود را تضمین کنیم؟

امروزه بسیاری از کاربران اقدام به مشاهده ویدئوهای مربوط به برندها در گوشی‎ های هوشمند می‎ کنند. شاید این امر در ابتدا مشکل مهمی محسوب نشود، اما مسئله اساسی تمایل کاربران برای مشاهده ویدئو در حالت بدون صداست. این امر موجب کاهش تاثیرگذاری ویدئوها از نظر صوتی می شود. بسیاری از برندها نسبت به راهکارهای مناسب در این حوزه تردیدهای جدی دارد. یک راهکار ساده در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با افزودن زیرنویس به ویدئو است. این گزینه بسیار ساده و جذاب خواهد بود. نکته جالب اینکه نیازی به صرف هزینه بیشتر برای یافتن راهکارهای مختلف نیز نخواهد بود. گاهی اوقات راهکار بازاریابی تاثیرگذار بسیار ساده هستند بنابراین همیشه نیاز به صرف هزینه‎ های هنگفت از سوی برندها نیست. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8vLCrOHc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه