براساس گزارش موسسه Ad Age، عالی ترین مدیر برند کوکاکولا در عرصه بازاریابی در آمریکای شمالی ابتدای ماه ژوئن بازنشسته خواهد شد. جف کوتریل از سال 2018 به عنوان مدیر بازاریابی کوکاکولا در آمریکای شمالی فعالیت داشته است. وی در طول دوران کوتاه فعالیتش در کوکاکولا موفق به طراحی کمپین های جذاب و بهبود سطح رقابت با پپسی شد. بدون تردید بازنشستگی وی در ابتدای ماه ژوئن ضربه سختی به تیم بازاریابی کوکاکولا خواهد بود.
شرکت کوکاکولا هنوز اظهارنظر رسمی درباره جایگزین جف کوتریل نداشته است. این امر تردیدها درباره آینده بازاریابی این غول دنیای تولید نوشابه گازدار را بیشتر کرده است. بی شک وقتی اظهارنظری رسمی از سوی شرکت ها درباره جایگزین رسمی یک پست مهم نباشد، گمانه زنی ها گسترش خواهد یافت. بر این اساس در گزارش موسسه Ad Age درباره جانشین احتمالی پست مدیر بخش بازاریابی به آلفا سوتاریا، نایب رئیس بخش طراحی استراتژی و برنامه ریزی کوکاکولا، اشاره شده است.
برند کوکاکولا در طول سال های اخیر شرایط دشواری از نظر رقابت با پپسی داشته است. این امر در وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز به خوبی قابل مشاهده است. کوکاکولا هنوز هم وضعیت مشخصی در رابطه با ویروس کرونا ندارد. به همین خاطر اعتراض ها نسبت به وضعیت فعالیت این برند بالا گرفته است. پپسی درست اندکی پس از شیوع ویروس کرونا اقدام به رونمایی از سامانه ثبت و تحویل آنلاین سفارشات کرد. این امر با عدم واکنش قطعی از سوی کوکاکولا موجب اعتراض های بیشتر مشتریان نسبت به فعالیت این برند باسابقه شده است. با این حساب کوکاکولا شرایط دشواری از نظر بازاریابی و مدیریت کسب و کار پیش روی خواهد داشت.