برخی از برندها در بازار همیشه اعتبار بسیار بالایی داشته و همه کارآفرینان و حتی مشتریان به آنها اعتماد دارند. این امر گاهی اوقات در نگاه کارشناس های حرفه ای نوعی استثنا برای برندها محسوب می شود. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید از همان لحظه نخست به سراغ ایجاد اعتبار و فعالیت معتبر برای خودتان بروید. البته در این میان سوالات بسیار زیادی درباره چرایی اهمیت معتبر بودن در فعالیت کاری و حتی زندگی شخصی مطرح می شود.
بسیاری از افراد پاسخ روشنی برای اهمیت فعالیت معتبر در زمینه کاری و زندگی شخصی ندارند. با این حساب قبول کردن این توصیه برای بسیاری از افراد غیرمنطقی جلوه می کند. این امر می تواند شرایط کاری برای شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و بهینه سازی فعالیت تان را به تاخیر بیندازد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مزایای فعالیت معتبر در دنیای کار و زندگی شخصی است. اگر این موضوع برای شما هم جذاب به نظر می رسد، در ادامه با ما همراه باشید.
مطلب مرتبط: معمای ایجاد تعادل میان کار و زندگی در دنیای کسب و کار
بهبود وضعیت کاری با اعتبار بالا
وقتی فردی در بازار اعتبار بالایی دارد، معنای آن امکان تاثیرگذاری وی یا برندش بر روی دیگران بدون نیاز به صرف هزینه های کلان است. برندهای بزرگی مثل اپل یا مایکروسافت که اعتبار بسیار زیادی در میان مشتریان دارند، به طور معمول نیاز چندانی به استفاده از بودجه های بازاریابی کلان یا اقدامات عجیب و غریب برای اثبات برتری شان در بازار ندارند.
فعالیت در راستای کسب اعتبار به برندها برای موفقیت بلندمدت کمک می کند. بدون تردید هر برندی در وضعیت کنونی بازار امکان کسب موفقیت های مقطعی را دارد. با این حال پایداری در شرایط موردنظر امر بسیار دشواری محسوب می شود. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تقویت می کند.
بدون شک مزایای فعالیت یک برند دارای اعتبار بالا در بازار کاملا روشن است. این امر به برندها فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان داده و صرفه جویی مالی کلانی نیز به همراه دارد. نکته مهم در این میان نحوه فعالیت به مثابه یک برند یا کارآفرین معتبر است. به عبارت بهتر، استفاده از فرمول مناسب برای تبدیل شدن به یک فرد معتبر در دنیای کار و زندگی شخصی چندان هم واضح نیست. به همین دلیل باید نیم نگاهی هم به این مسئله و نحوه ساماندهی آن در دنیای کسب و کار داشته باشیم.
چگونه تبدیل به فردی معتبر شویم؟
بهترین نقطه شروع برای تقویت اعتبار در بازار و زندگی شخصی توجه به ارزش هاست. هر برندی در بازار دارای برخی از ارزش های محوری است. این ارزش ها چرایی حضور برند موردنظر در بازار را توضیح داده و به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک می کند. در زندگی شخصی نیز هر فردی برخی از ارزش های مهم برای خودش دارد. این ارزش ها می تواند تنوع بسیار زیادی داشته و حوزه های مختلفی را نیز شامل شود. درست به همین خاطر افراد و برندها در موقعیت های مختلف اقدام به رفتارهای گوناگون می کنند.
بدون شک ارزش ها اهمیت بسیار زیادی دارند. این امر تفاوت میان برندهای بزرگ و شکست خورده را نشان می دهد. با این حال نکته مهم در این شرایط نحوه استفاده از ارزش های برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. به عبارت ساده تر، شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید علاوه بر اعلام موضع در زمینه فعالیت کاری و انتخاب ارزش ها از آنها به طور عملی نیز استفاده نمایید، در غیر این صورت ارزش های شما باورپذیر نخواهد بود. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و شرایط تان را به شدت دستخوش تغییر نماید.
مطلب مرتبط: موفقیت تضمینی با کنار گذاشتن تعادل میان کار و زندگی شخصی
امروزه افراد بسیار زیادی با ارزش های مختلف اما بدون عمل در دنیا وجود دارد. با این حساب تفاوت اساسی شما با دیگران در این میان اجرای ارزش های تان در زندگی و محل کار خواهد بود. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای از دیگران متمایز کرده و فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پدید می آورد.