من همیشه به دستیارهای هوشمند نظیر الکسا اعتماد بسیار بالایی داشته ام. این دستگاه ها توانایی تاثیرگذاری قابل توجه بر روی زندگی کاربران دارند. بسیاری از کارهای پیش پا افتاده در طول روز با استفاده از دستیارهای هوشمند قابل پیگیری است. همچنین توانایی آنها برای پیگیری امور حیرتانگیز است. اگر شما نیز کارآفرینی با برنامه روزانه شلوغ محسوب می شوید، استفاده چنین دستگاه هایی ضروری خواهد بود. اکنون با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا استفاده از ابزارهای دیجیتال برای مدیریت امور کسب و کار و زندگی روزمره اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. بسیاری از برندها اقدام به راهاندازی سامانه های هوشمند به منظور ثبت سفارش و پیگیری آن از سوی مشتریان کرده اند.
اگرچه استفاده از ابزارهای دیجیتال و دستیارهای هوشمند برای پیگیری امور جذابیت های زیادی دارد، اما در طول هفته های گذشته بسیاری از نقص های آنها آشکار شده است بنابراین برندهای توسعهدهنده دستیارهای هوشمند باید هرچه سریع تر نسبت به رفع ایرادات موردنظر اقدام کنند. نکته جالب در این میان عدم توجه کاربران به بخش گسترده ای از کاستی های دستیارهای صوتی در شرایط عادی است، با این حال وقتی بحران کرونا جدی شد، اتکای کاربران به دستیارهای هوشمند افزایش یافت. برندهای توسعهدهنده دستیارهای هوشمند (گوگل، آمازون، مایکروسافت و اپل) باید توجه ویژه ای به ارتقای سریع امکانات محصولات شان داشته باشند. در غیر این صورت موج بیاعتمادی به چنین دستگاه هایی به شدت افزایش خواهد یافت.
صنعت بازاریابی در زمینه افزایش علاقه کاربران برای استفاده از دستگاه های هوشمند سهم بسیار زیادی داشته است. این امر شامل برجستهسازی ویژگی های دستیارهای هوشمند در بازارهای مختلف است. اگر در این میان صنعت بازاریابی به سرعت به کمک شرکت های تولید دستیارهای هوشمند نیاید، به زودی شاهد کاهش تقاضا برای خرید آنها خواهیم شد. بیتردید این امر برای هیچکدام از طرفین تولید و بازاریابی دستیارهای هوشمند مناسب نخواهد بود.
مطلب مرتبط: مدیریت آسان کسب و کار با دستیارهای هوشمند
یکی از کارهای روزمره اغلب مردم در سراسر جهان در شرایط قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی خرید مداوم محصولات بهداشتی است. دستیارهای هوشمند توانایی بسیار زیادی در زمینه جستوجو و یافتن محصولات مناسب و ارزان برای کاربران دارند. این امر مزیت قابل توجهی برای چنین دستگاه هایی محسوب می شود بنابراین برندها با تاکید بر روی افزایش امکانات این حوزه از دستیارهای شان امکان جلب نظر مشتریان هرچه بیشتر در بازار را خواهند داشت.
یکی از نکات عجیب و تأسفبرانگیز در شرایط کنونی ناتوانی برندها برای ارائه تعداد مناسب دستیارهای هوشمند به بازارهای مختلف است. به این ترتیب بسیاری از خردهفروشی های در عمل پیام «اتمام موجودی» را برای مشتریان به نمایش درمی آورند. بدون شک تعطیلی چند هفته ای برخی از برندهای بزرگ در پیدایش این کمبود در بازار نقش مهمی داشته است، با این حال در عمل برندها باید به دنبال راهکارهای بهتری برای حمایت از مشتریان در بازار باشند. در غیر این صورت فرصت طلایی موجود برای تبدیل آنها به مشتریان وفادارشان را از دست خواهند داد.
بیتردید بحران ویروس کرونا یک روز به پایان خواهد رسید، با این حال مشتریان هیچگاه کمک های برندها به خود را فراموش نخواهند کرد. ناتوانی در ارائه خدمات به مشتریان در چنین شرایطی نتایج وحشتناکی برای برندها در پی خواهد داشت.