جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز


   به قلم Lucas Miller

   کارآفرین

بدون تردید کارمندان از عوامل مهم و ضروری موفقیت شما در شرکت محسوب می شوند. در این رابطه لازم است ابتدا میان عناصر کلیدی و غیرضروری خود تفاوتی قائل شوید. در واقع در هر شرکتی نمی توانید تمامی کارکنان را از جایگاه یکسانی برخوردار بدانید. به هیمن خاطر نوع رفتار شما با کارمندان ارزشمند خود نیز باید تفاوت هایی داشته باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که این امر نباید منجر به تبعیض های غیرضروری شود. در غیر این صورت زمینه نارضایتی های بسیاری را به همراه خواهد داشت. تنها کافی است این را به اثبات برسانید که هر امتیازی براساس شایستگی افراد صورت گرفته است.

اگرچه برای بسیاری از شرکت ها مسئله استخدام اولویت اصلی جذب نیرو محسوب می شود، با این حال این امر یک واقعیت است که تنها جذب افراد کافی نبوده و نوع رفتار شما به عنوان مدیر شرکت نیز در راندمان کاری افراد تأثیر چشمگیری خواهد داشت. وجود انگیزه در تیم کاری باعث می ود تا افراد بالاترین سطح ممکن را از خود به نمایش بگذارند که این امر در نهایت منجر به پیشرفت شرکت خواهد شد.

در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج جمله که هرگز نباید به بهترین کارمندان خود اعلام کنید، خواهیم پرداخت.


1- شما استعداد و توانایی های لازم برای پیشرفت را در اختیار ندارید

با نگاهی به زندگی افراد موفق به این نکته پی خواهید برد که تقریبا همه آنها مسیر موفقیت را از مراحل بسیار پایین شروع کرده اند. به همین خاطر این امر بسیار طبیعی خواهد بود که کارمندی در شرکت به موقعیت فعلی خود تنها به چشم پلی برای موفقیت خود نگاه کند. تحت این شرایط کارمند مذکور خواستار پیشرفت در کار خود خواهد بود و عدم ایجاد شرایط لازم و بیان جملات ناامید کننده از جانب شما بدون تردید نارضایتی بسیاری را به همراه خواهد داشت. درواقع این امر بسیار ناشایست و غیرحرفه ای است که شما به عنوان فردی موفق و دارای تجربه رویای کارمند خود را مورد تمسخر قرار دهید. به همین خاطر در صورتی که بخواهید کارمندان خوب و با استعداد را در کنار خود نگه دارید، لازم است به برنامه های بلندمدت و حتی کوتاه مدت آنها توجه لازم را نشان داده و زمینه پیشرفت هر یک را مهیا سازید.

2- در حال حاضر وقتی برای شما وجود ندارد

از نیازهای طبیعی هر کارمند این است که به حرف های وی از طرف صاحب شرکت توجه نشان داده شود. در همین راستا برخی از مدیران به دلیل مشغله کاری یا عدم تمایل به گوش دادن صحبت ها این امر را به زمانی دیگر موکول می کنند. اگرچه این امر طبیعی محسوب می شود. با این حال در صورتی که بخواهید این اقدام را به عادت رفتاری خود تبدیل کنید، بدون تردید با نارضایتی هایی مواجه خواهید شد. همچنین توجه داشته باشید که هرکارمند می تواند تجربه یا نظر و حتی انتقاد مناسبی داشته باشد.

به همین دلیل ضروری است تا زمانی را در طول روز برای صحبت های هریک از کارمندان اختصاص دهید. زمان ناهار وقتی مناسب برای این موضوع می تواند محسوب شود. در آخر توجه داشته باشید که اگر می خواهید صحبت خود را با کارمندی به وقتی دیگر اختصاص دهید، لازم است زمان دقیق آن را مشخص کنید تا زمینه ایجاد نارضایتی فراهم نشود.

3- مورد مطرح شده برای من اهمیتی ندارد

بدون تردید هر کارمند از صحبت خود منظور خاصی را خواهد داشت و هیچ فردی را نمی توانید بیابید که زمان خود را وقف پرداختن به اموری آن هم در نزد مهم ترین فرد شرکت کند که هیچ گونه ضرورتی ندارد. با این حال به علت تفاوت در دیدگاه افراد ممکن است مورد مطرح شده بدون هیچ گونه اهمیتی از جانب شما جلوه کند. تحت این شرایط بهتر است صرفا شنونده خوبی برای تیم کاری خود باشید.

در واقع لازم نیست که حتما به تمامی صحبت ها و خواسته های مطرح شده جامه عمل بپوشانید. با این حال توصیه می شود در زمان طرح آن احترام لازم به صحبت ها را به جا آورید و تصمیم گیری نهایی را به وقتی دیگر موکول کنید. در واقع این احتمال وجود دارد که موارد مطرح شده صرفا به علت ناراحتی یا عصبانیت کارمند شما باشد و خود او بعد از مدتی پی به غیرضروری بودن موارد برده و کاملا بی خیال موضوع شود. با این حال رفتار غیرحرفه ای شما در ابتدا ممکن است زمینه ساز نارضایتی بی مورد و آسیب رسان به بدنه شرکت شود.

4- مانند شما افراد زیادی وجود دارند

یک تیم کاری مانند خانواده فرد می ماند. بدون تردید شما هیچ گاه عضوی از خانواده خود را با فردی دیگر مقایسه نکرده و این امر را که امکان جایگزین کردن وی وجود دارد، به وی گوشزد نخواهید کرد. درست مطابق این رفتار را لازم است با کارمندان خود داشته باشید. بدون تردید مخاطب شما روبات نیستند و به همین خاطر بیان احساسات و رفتار توأم با احترام از الزامات کار محسوب می شود.

در همین راستا بهتر است مانند مربی در شرکت رفتار کنید و در تلاش برای پوشش ایرادات و نقص های هریک از افراد باشید. بدون تردید این امر هزینه زمانی و مالی به مراتب کمتری به نسبت جایگزین کردن افراد در پی خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که عامل تجربه از دیگر امتیازاتی است که باعث می شود همواره حفظ کارمندان اقدامی سودمندانه تر محسوب شود.در همین راستا لازم است سطح بالای خود را در نوع رفتار نیز به نمایش بگذارید و همواره به نحوی اقدام کنید که کارمندان با شما احساس راحتی داشته باشند. 

5- نبود تعریف و تمجید یا زیاده روی در این زمینه

این امر مصداق های متعددی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل از ذکر تنها یک مورد در تیتر آن خودداری کرده و معضل را به عنوان تیتر انتخاب کرده ایم. درواقع این امر بسیار شایع است که مدیران تعریف کردن از اقدامات شایسته کارمندان خود را غیرضروری دانسته و آن را زمینه ساز تنبلی افراد به حساب می آورند.

با این حال واقعیت این است که افراد نیاز به دیده شدن اقدامات خود جهت انگیزه برای تلاش بیشتر دارند. با این حال توصیه می شود در این رابطه حد مشخصی را برای خود داشته باشید، در غیر این صورت افراد به علت تمجیدهای بیش از حد شما، خود را بدون ایراد تصور خواهند کرد که این خود زمینه را برای بروز خطا و اشتباه به وجود خواهد آورد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RjE1cNDe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه