بر خلاف تصور عمومی، مشتریان هنگام خرید آنلاین به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده و آن را به راحتی خرید ترجیح می دهند.
به گزارش ایسنا، بر اساس گفته های شرکت Paysafe که یک ارائه کننده ی خدمات پرداخت جهانی است، ۵۲ درصد از مشتریان انگلیس فکر می کنند که تقلب یک قسمت اجتناب ناپذیر از فروش آنلاین است. برخی از چالش های مهم مطالعه شده در زمینه شناسایی، مدیریت و محافظت در برابر تقلب در روش های مختلف پرداخت در گزارشی که در مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) آمده، به تصویر کشیده شده است.
نتایج این تحقیق نشان داده است که بر خلاف تصور عمومی، مشتریان هنگام خرید آنلاین به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده و آن را به راحتی خرید ترجیح می دهند. بر اساس شواهد، ۶۰ درصد از مصرف کنندگان حاضر به قبول هر اقدام امنیتی برای ریشه کنی تقلب هستند؛ همچنین ۶۵ درصد از آن ها نسبت به معرفی روندهای پرداخت آنلاین امن تر مانند احراز اصالت دو عاملی مشتاق هستند.
در طرف مقابل، تنها ۳۲ درصد از صاحبان کسب وکارهای انگلیس معتقدند که مشتری هایشان از امنیت بیشتر طرفداری می کنند ولی ۵۹ درصد فکر می کنند که فرآیند تأیید صحت طولانی تر، خطر از دست رفتن مشتری ها را در برخواهد داشت. اما در حقیقت از ۱۰ مشتری فقط یکی سبد خرید آنلاین را به خاطر طول کشیدن پرداخت امن، رها می کند. درحالی که درخصوص ۴۳ درصد از مشتریان، مهم ترین دلیل رهاکردن سبد کالا، هزینه های پنهان معامله و هزینه ی تحویل است.
یکی دیگر از مسائل کلیدی که در این گزارش برجسته شده آن است که بازرگانان تجاری درصدد ایجاد تعادل میان ریسک و تولید درآمد هستند و ۶۹ درصد از کسب وکارهای بررسی شده می خواهند حجم تراکنش و ثبت نام مشتری را با ساده تر کردن مکانیزم های امنیتی افزایش دهند. اما همچنان ۷۸ درصد می خواهند اقدام های امنیتی موثرتری برای کاهش تراکنش های جعلی استفاده کنند.
کلاه برداری در معاملات
با توجه به مشاهدات، در سه چهارم کسب وکارها (حدود ۷۷ درصد) تقلب در معاملات وجود دارد ولی همچنان در این خصوص دیدگاه های متضاد وجود دارد. از طرفی ۴۲ درصد از مشتریان می گویند که در بیش از پنج درصد معاملات آن ها کلاهبرداری انجام می شود. در این زمینه هشت مورد از ۱۰ کسب وکار انتظار دارند تا هزینه ی تقلب را در طول ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده به اندازه حداقل ۱۰ درصد افزایش دهند.
در این گزارش Paysafe اظهار می کند: تعجب آور است که تمرکز مشتری روی ویژگی های امنیتی بیشتر از راحت تر بودن پروسه ی خرید است. به هر حال واضح است که حفاظت در برابر تقلب مهم بوده و تجار باید روی ایجاد موازنه مناسب مابین «حفاظت در برابر تقلب» و «تجربه ی ساده تر خرید» تمرکز کنند.
یک راه دیگر که کسب وکارها برای مقابله با تقلب در نظر دارند، کاهش وابستگی آن ها به روش های پرداخت سنتی است. تقریباً ۴۰ درصد از کسب وکارهای انگلیس مایل به کاهش پرداخت توسط کارت های اعتباری و چک هستند.
حساسیت این روش های پرداخت به تقلب، فاکتور مهمی است؛ زیرا کارت های اعتباری با ۵۴ درصد و سپس کارت های اعتباری با ۴۵ درصد و چک با ۳۶ درصد به عنوان آسیب پذیرترین ها رتبه بندی شده اند. در این حوزه، دیدگاه مشتریان و صاحبان کسب وکار به یکدیگر نزدیک است. (تقریباً یک چهارم مشتریان در سال گذشته تقلب در کارت های اعتباری را تجربه کرده اند.)
تمایل به کنار گذاشتن کانال های پرداختی سنتی با علاقه ی کسب وکارها به روش های پرداخت جدید همخوانی دارد. یک چهارم از کسب وکارها احتمالاً سیستم صوتی ای مانند الکسا را در حداقل دو سال آینده معرفی می کنند؛ در حالی که یک پنجم از کسب وکارها طرفدار فرم های پرداخت بیومتریک هستند؛ ۱۴ درصد نیز به دنبال معرفی رمز ارز هستند. این در حالی است که ۲۶ درصد به دنبال معرفی کیف پول موبایل هستند.
رفتار مصرف کنندگان نیز به انجام این تغییرات کمک می کند (از هر ۴ نفر یکی از کیف پول موبایل استفاده می کند، از هر شش نفر یکی از سیستم های صوتی و بیومتریک استفاده می کند و ۱۲ درصد از رمز ارز برای پرداخت استفاده می کنند.)
شرکت Paysafe همچنین بر این باور است که تقلب یک معضل واقعی برای تجار است و تعجب آور نیست که آن ها به دنبال فناوری های تشخیص و پیشگیری بهتر باشند. این تحقیق نشان می دهد که مصرف کنندگان تقاضای پرداخت های بیومتریک و رمز ارزها را دارند. البته چالش بزرگ این صنعت آن است که این روش ها را به طور ایمن و راحت پیاده سازی کنند.