دو سال پس از عرضه عمومی سهام اسکویر در بازار بورس، ارزش این کمپانی خدمات مالی از توییتر فراتر رفت.
به گزارش زومیت، ارزش اسکویر (Square)، شرکت دوم جک دورسی، از توییتر پیشی گرفت. به گزارش فکت ست، ارزش بازار این شرکت پرداخت همراه به رقم هنگفت ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید و با اختلافی یک میلیارد دلاری توییتر را پشت سر گذاشت.
دورسی که در سال ۲۰۰۹ پس از ترک توییتر، اسکویر را بنیان گذاشته بود، دو سال پیش به عنوان مدیر اجرایی دوباره به توییتر بازگشت و مقارن با آن سهام اسکویر را در بورس نیویورک به عنوان سهامی عام عرضه کرد. دورسی هم اکنون سکان هدایت هر دو کمپانی را در دست دارد و برای اداره هر کدام رویکرد مدیریتی متفاوتی اتخاذ کرده است.
ارزش اسکویر از زمان عرضه اولیه عمومی (IPO) بیش از چهار برابر افزایش یافته و به رقم هنگفت ۱۷ میلیارد دلار رسیده است، اما ارزش توییتر از زمان عرضه اولیه در بازار بورس، نزدیک به ۴۰درصد افت کرده و به رقم ۱۵.۳ میلیارد دلار تنزل یافته است.
پس از انتشار تحلیل موسسه سرمایه گذاری اوکور، سهام اسکویر بیش از ۴درصد افزایش یافت. بی شک رشد و موفقیت این کمپانی به زیرساخت های پرداخت موبایل قدرتمند آن بازمی گردد که توانسته است در سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد تراکنش را در کارت های اعتباری پردازش کند، اما توییتر در حال حاضر تمام تلاش خود را به رشد میزان کاربران خود معطوف کرده است.
اسکویر در سه ماهه گذشته زیان کمتری در صورت های مالی خود نشان داده است، اما در حال حاضر هیچ یک از این دو کمپانی به سوددهی نرسیده اند.