زنان بسیاری وجود دارند که دارای مهارت های بالا در زمینه مدیریت هستند. مطمئنا هر چقدر بیشتر از توانایی این افراد استفاده شود، به نفع یک کسب و کار خواهد بود. شاید اگر چندین سال پیش شخصی می گفت که زنان در آینده نقش مهمی را در مدیریت ایفا خواهند کرد، کسی حرفش را جدی نمی گرفت، اما این روزها شرکت های بزرگی مانند CocaCola، Nestle و Accenture برخی از سمت های مدیریت کلان خود را به زنان سپرده اند.
این مدیران بزرگ هر سال در یک رویداد دو روزه دور هم جمع شده و فرصت پیدا می کنند تا جدیدترین و مهم ترین تجربیات مدیریتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ما نیز در این مقاله به نقل از زومیت به بررسی و تحلیل نکات مدیریتی چهار نفر از مطرح ترین مدیرانی می پردازیم که در این رویداد سخنرانی کرده اند.
۱- همدلی، ضروری است: لیسا لینگ(Lisa Ling)، تهیه کننده و مجری برنامه This is Life در شبکه CNN است. لیسا تا به حال داستان های زیادی را در برنامه خود تعریف کرده است. او در تمام این داستان ها دیدگاه آمریکایی خود را کنار می گذارد تا بتواند تصویر دقیق تری از زندگی کودکان سرباز افغانستان و. . . را برای مخاطبان خود ایجاد کند. برنامه های او نمونه کاملی از قدرت داستان سرایی و همدلی هستند. هرچقدر کسب و کارها فعالیت های خود را بیشتر به سمت جهانی شدن گسترش می دهند، همدلی و نسبیت گرایی فرهنگی نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. لیسا در سخنرانی های خود به دیگران گفت زمانی که واقعیت جدید و ناراحت کننده ای آشکار می شود، همه افراد برای از بین بردن آن مسئول هستند.
۲- تعهد داشتن به اخلاق خوش: گریس کیللیا(Grace Killelea)، مدیرعامل شرکت GkC و بنیانگذار Half The Sky Leadership در متن سخنرانی خود یک داستان شخصی و تأثیرگذار برای شنوندگان تعریف کرد. او با سخنرانی خود ثابت کرد هرچقدر پیام ما خاص تر و صادقانه تر باشد، مردم نیز واکنش بهتری به آن نشان می دهند. او تکنیک های خاصی را در مورد چگونگی انعطاف پذیری در محیط کار و زندگی شخصی ارائه داد و گفت: «به خانواده خود اهمیت دهید و با چیزهایی که شما را آزار می دهند کنار بیایید. همچنین از تغییرات استقبال کرده و دیدگاه خود را تغییر دهید.»
۳- تنوع، مهم ترین استراتژی است:جولی سوییت(Julie Sweet)، مدیرعامل شرکت Accenture روی تنوع داشتن تأکید می کند. او معتقد است که این روزها مدیرعاملان به مکالمات متنوع، عادلانه و ترکیبی اهمیت زیادی می دهند. تنوع، دیگر به عنوان عامل جانبی یک استراتژی در نظر گرفته نمی شود، بلکه پایه و اساس آن را تشکیل می دهد. شرکت ها برای تضمین موفقیت خود در قرن ۲۱ باید کارمندانی در سنین مختلف و با جنسیت ها و فرهنگ های متفاوت را استخدام کنند تا بتوانند میزان نو آوری خود را بالا ببرند. او در ادامه صحبت های خود در مورد اهمیت حضور فعال یک رهبر در شرکت صحبت و تأکید کرد که رهبران باید با افرادی در ارتباط باشند که بر میزان اعتبار آنها بیفزاید.
۴- صحبت های یک رهبر مهم هستند: ویکتوریا مدوک(Victoria Medvec)، بنیانگذار و مدیر اجرایی مرکز زنان در دانشگاه Northwestern است. او نکته های جالبی را در مورد اصول کلیدی در خصوص مذاکره بیان کرد و گفت: «در مورد ارزش های خود با اعتمادبه نفس صحبت کنید و بعد از شنیدن نخستین مخالفت، کنار نکشید. در یک مذاکره تنها منافع خود را در نظر نگیرید. تمام جوانب را در نظر گرفته و فراموش نکنید که دیگران نیز باید از یک معامله سود ببرند.»