طبق رتبه بندی موسسه Interbrand، برند هوآوی با 14درصد افزایش ارزش و دو رتبه صعود نسبت به سال قبل به رتبه هفتادم برترین برندهای جهان در سال 2017 ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش گجت نیوز، موسسه Interbrand به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های مشاوره دنیا در حوزه برندینگ که هر ساله با ارزش گذاری برندها، لیست معتبری برای رده بندی آنها منتشر می کند، آخرین رده بندی برندها در سال 2017 را منتشر کرد و شرکت هوآوی در این لیست به رتبه 70 ارتقا پیدا کرد که دو رتبه نسبت به سال 2016 بهبود پیدا کرده است. ارزش برند هوآوی هم اکنون 6.6 میلیارد دلار تخمین زده می شود که نسبت به سال قبل 14درصد رشد داشته است.
امسال سومین سالی است که هوآوی در این لیست در حال رشد بوده و نخستین برند چینی است که در این لیست از سال 2014 در لیست برترین برندهای دنیا قرار دارد.
شرکت Interbrand در سال 1974 تاسیس شده و هم اکنون بزرگ ترین شرکت مشاوره برند دنیاست که با بیش از دو سوم شرکت های حاضر در لیست فورچون 100 کار می کند. لیست رده بندی بهترین برندهای منتشرشده توسط این شرکت یکی از معتبرترین لیست ها در این حوزه بوده و به عنوان اصلی ترین شاخص ارزش گذاری برندها شناخته می شود.
برندهای مرتبط با حوزه تکنولوژی در گزارش امسال هم بیشترین سهم از رده بندی 100 برند اول را به خود اختصاص داده اند. با توجه به گزارش Interbrand، برند هوآوی با توسعه شبکه ها، ارتباطات جهانی را به شکل قابل توجهی تسهیل کرده است و به همین علت هم این شرکت 14درصد در حوزه ارزش برند در بین رقبای جهانی خود رشد یافته است.
دیگر دلیل این رشد، عملکرد خوب HUAWEI در حوزه تلفن همراه بوده است چراکه این شرکت موفق شده در نیمه اول سال 2017 بیش از 70میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند و این میزان نسبت به سال گذشته 20.6درصد رشد را نشان می دهد که نسبت به متوسط رشد این صنعت بسیار بالاتر است. به علاوه سری های P و Mate گوشی های هوآوی، رشدی قابل توجه در بازار گوشی های گران قیمت داشته اند و در این بازار به خوبی محبوب شده اند.