پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رهبران کسب وکار با تلاش های غیر متمرکز و پراکنده و روی آوردن به راهکارهای غیر هدفمند، نمی توانند شرکت خود را در بازار رقابتی حفظ کنند.

به گزارش زومیت، همه ما از آمار کم وبیش مأیوس کننده نرخ موفقیت استارت آپ ها باخبریم: از هر ۱۰ استارت آپ، ۸ مورد در سال اول تأسیس و ۹۶ درصد آنها طی ۱۰ سال شکست می خورند. اگر می توان گفت که استارت آپ ها برای پیشرفت خود با چالش های زیادی مواجهند، این امر برای کارآفرینانی که باید کسب وکار خود را در بازار جهانی حفظ کنند، دشوارتر است.

پس چگونه می توان یک کسب وکار را با موفقیت هدایت کرد؟ پاسخ ساده است: سعی نکنید تمام استراتژی ها و راهکارهای مختلف را هم زمان اجرا کنید. در عوض با متمرکز شدن بر سه هسته اصلی، کسب وکاری پایدار و موفق داشته باشید:

تمرکز بر نتایج

شکی نیست همان دلیلی که باعث شکست برخی از رهبران می شود، برخی دیگر را به موفقیت می رساند: نتایج. مشکل از کجا است؟ اغلب رهبران در تعریف مفاهیم دستاوردهای کلیدی مورد نظر خود که برای رسیدن به آنها تلاش می کنند، موفق عمل نمی کنند. تحقیقات و مطالعات سبک های رهبری در محل کار، این موضوع را تأیید می کنند. ۸۶ درصد از کارمندان و کارکنان در سطوح مختلف اذعان کرده اند که نتایج و دستاوردهای کلیدی در سازمان شان به طور واضح تعریف  نشده است. درعین حال ۸۴درصد از پاسخ دهندگان می گویند اولویت ها در شرکت شان مدام در حال تغییرند و باعث می شوند آنها در مورد نتایج و دستاوردهای نهایی دچار سردرگمی شوند.

این آمار نشان می دهد که اغلب رهبران نمی توانند مقصد و هدف را برای کارکنان شان تعریف کنند. مثل این است که یک بازیکن راگبی در زمین بازی بدود بی آنکه موفق شود به خط پایان برسد و امتیازی کسب کند یا حتی آگاه نباشد که در جهت درست می دود یا نه!

نتایجی که برای رسیدن به آنها تلاش می کنید چیست؟ جریان نقدینگی، کسب درآمد یا حفظ مشتریان فعلی؟ هر هدفی که دارید، مطمئن شوید همه افراد سازمان تان در همان راستا باهم همسو و هماهنگ هستند.

تمرکز بر فرهنگ

فکر می کنید یکی دیگر از چیزهایی که بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را برای یک کسب وکار در حال رشد تضمین می کند، چیست؟ سرمایه گذاران؟ تبلیغات در رسانه ها و کمپین های بازاریابی؟ استراتژی های فروش؟ خیر. پاسخ هیچ کدام از این موارد نیست.

یکی از مهم ترین نکات ظریف و ضروری برای بازگشت و سود سرمایه استارت آپ، این است که به خوبی روی کارمندانش سرمایه گذاری کند. کارمندان، بزرگ ترین دارایی های شما هستند و به زمان و توجه نیاز دارند. اگر می خواهید بیشترین تأثیر را روی نیروهای انسانی خود داشته باشید، بر فرهنگ تمرکز کنید.

فرهنگ چیزی نیست که روی یک پوستر نوشته و روی دیوار نصب شود، همانطور که چیزی نیست که بخواهید روی پیراهن کار کارمندان تان چاپ کنید. فرهنگ همان خط مشی فکری و رفتاری شما و کارمندان تان در سازمان است و توسط رهبرانی مسئول و وظیفه شناس شکل می گیرد که در مورد افرادی که استخدام می کنند، آموزش می دهند و باعث ارتقا و ترفیع آنها می شوند، هدف و بینشی صحیح دارند.

ادوارد دمینگ، پروفسور و دانشمند بزرگ آمریکایی می گوید: من اغلب می شنوم که رهبران می گویند ما برای توسعه دادن اصول وقت نداریم. اما بعد آنها را می بینیم که مجبورند بارها و بارها زمان بیشتری برای حل مشکلات ناشی از فقدان اصول صرف کنند.

پس حرکت کنید: با سرمایه گذاری روی پیشرفت و توسعه کارمندان تان، آنها را به افرادی فوق العاده تبدیل کنید. از آنها بخواهید که خدمات شان را در سطح جهانی به مشتریان ارائه کنند و البته پیش از آن، آنها را در همان سطح بالا و باکیفیت آموزش دهید.

هنگامی  که بر کارمندان تان به عنوان ارزشمندترین دارایی ها متمرکز می شوید، حصول نتایج موردنظرتان را شاهد خواهید بود.

تمرکز بر بازخورد

اخیراً مدیرعامل یک سازمان تولیدی جهانی گفته است پس از پنج سال هدایت گروهش، از عضویت در تیم رهبری کاملاً ناامید شده بود. او حس می کرد باوجود اینکه تمام تلاشش را می کند، نتایج ضعیفی به دست می آورد و با درآمدی نزولی مواجه است.

گرچه اوایل به دریافت هیچ بازخوردی متمایل نبود، اما سرانجام تصمیم گرفت این راه را امتحان کند.

هنگامی  که دریافت بازخورد از اعضای تیم شروع شد، متوجه شد بزرگ ترین مشکل از کجا است: خود او. او در جلسات کاری به افرادش دستور می داد و آنها را کنترل می کرد، به ندرت با کارمندانش مشارکت و همکاری داشت و تقریباً همه اعضای گروه حس می کردند بدون حضور او، نمی توانند تصمیمی اتخاذ کنند.

من فکر می کردم با سخت کوشی تمام وظایفم را اجرا می کنم و اشتباهاتم را نمی دیدم. اعضای تیم مشکلات را می دیدند و درک می کردند، اما تا زمانی که خودم در پی کشف علت برنیامدم و سوال نکردم، از موضوع بی خبر بودم.

طبیعتاً او با این چالش مواجه بود که دست به تغییراتی اساسی بزند و تجربه ای متفاوت برای تیمش خلق کند ولی نتایج این عمل خیلی زود مشاهده شد: او احساس می کرد حالا او را به عنوان یک رهبر می پذیرند، سطح عملکرد تیمش واقعاً بالا رفته بود و پس از دو سال، توانست یک دوره سه ماهه سودآوری داشته باشد.

شما باید هر روز از مشتریان، کارمندان، گروه های همکار و مربیان تان بازخورد بگیرید. اگر حتی یک روز را بدون دریافت بازخورد بگذرانید، ممکن است فرصتی طلایی را از دست بدهید.

اگر می خواهید استارت آپ شما به موفقیت برسد، با تلاش برای امتحان کردن تمام راهکارهای موجود، تیم خود را آشفته و سرگردان نکنید. در عوض با تمرکز بر نتایج، فرهنگ و بازخورد، شما و شرکت تان می توانید با بازار جهانی همسو شوید و رشد کنید و البته تغییرات زیادی پیش رو داشته باشید.

برچسب ها : فرصت کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3HtNq5Wd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه