کمپانی کوکا کولا برای کسی که بتواند مناسب ترین ماده شیرین کننده جایگزین برای شکر را پیدا کند، جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفته است.
به گزارش زومیت، امروزه همه مردم سعی دارند از مصرف قند اضافه اجتناب کنند. این تمایل حتی زمانی که آنها مشغول مصرف نوشیدنی های مورد علاقه شان هستند نیز وجود دارد. در همین راستا کمپانی کوکاکولا خبر از چالشی یک میلیون دلاری داده است. این کمپانی به دنبال ماده ای جایگزین برای شیرین کننده های مصنوعی می گردد. شیرین کننده های مصنوعی موادی هستند که دسته قابل توجهی از مصرف کنندگان نظر مساعدی در موردشان ندارند و روزبه روز هم به تعداد این افراد اضافه می شود.
اوایل ماه آگوست، این شرکت مستقر در آتلانتا چالشی موسوم به Sweetner (شیرین کننده) روی پلتفرمHeroX را معرفی کرد. براساس گزارش این وب سایت، کوکاکولا از طریق مسابقه فوق در جست وجوی ترکیبی طبیعی، بی خطر، کاهش یافته، کم کالری یا بدون کالری است که موجب ایجاد طعم و مزه شکر در نوشیدنی ها و غذاها شود. علاوه بر این، این ترکیب نباید از میوه مانک، استویا (شکربرگ) و هر مورد دیگری از گونه ها یا مواد حفاظت شده بین المللی تشکیل شده باشد.
اگر طی این چالش، جایگزین مورد نظر شکر با موفقیت پیدا شود، غول نوشیدنی ساز ۱۳۱ ساله، جایزه یک میلیون دلاری را در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به فرد برنده اهدا خواهد کرد.
رابرت لانگ، نایب رئیس ارشد کوکاکولا و مدیر ارشد بخش نوآوری این کمپانی، در بیانیه ای اعلام کرده است:
ما همیشه به دنبال مواد جدید و بهتر هستیم و می دانیم که ایده های شگفت انگیز از هر جایی می تواند وجود داشته باشد.
اگرچه کوکاکولا در حال حاضر از طیف وسیعی از شیرین کننده های کم یا بدون کالری در نوشیدنی هایش استفاده می کند و از این موضوع هم راضی است، اما آنها باید به دنبال مواد جدید باشند تا طعم های جدید و متنوع و شیوه های نو را نیز برای مصرف کنندگان خود ارائه کنند.
از آنجا که فروش نوشابه گازدار همچنان رو به کاهش است، رقابت فوق برای پیدا کردن جایگزین های کم کالری در نظر گرفته شده است.
جیمز کوئینسی، مدیرعامل کوکاکولا، در ماه جولای سال جاری اعلام کرده بود: ما هم زمان با آنکه نمونه کارهای خود را گسترش می دهیم، در حال پذیرش یک ذهنیت مبتنی بر امتحان و یادگیری نیز هستیم. ما می بینیم که مصرف کنندگان چه می خواهند و بی درنگ تغییرات لازم را اعمال می کنیم؛ چرا که در انتها، سرعت و هوشیاری به عنوان عامل تعیین کننده در این چشم انداز به سرعت در حال تغییر از سوی مصرف کنندگان خواهد بود.