علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از تدوین راهبردهای طرح حمایت از کسب و کارهای مجازی در سینما خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به ضرورت پیوند فضای مجازی و کسب و کارهای سینمایی گفت: در یک دهه اخیر به دلیل بالا رفتن سرعت رشد اینترنت و پدید آمدن سرویس های برخط و جدی تر شدن بحث فرامکانی و فرازمانی داده ها، شاهد حضور بیش از پیش خدمات آنلاین در فضای مجازی هستیم که کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی غفلت دست اندرکاران سینما از خدمات اینترنتی را باعث عقب افتادگی صنعت سینما برشمرد و اضافه کرد: از جایی که قلمرو فعالیت های تخصصی حوزه سینما در پایگاه های اینترنتی فارسی زبان بسیار کم رنگ است، یا توسعه و گسترش یافتگی در آنها به ندرت اتفاق می افتد به مرور زمان، فقدان اطلاعات روشمند، اثربخشی آنها را از بین خواهد برد.
تابش با اشاره به نبود شناخت و هدف گذاری صحیح در عرصه سینما به منظور بهره مندی در فضای مجازی، تأکید کرد: نبود شناخت به مرور زمان باعث شده است منابع موجود رو به افول گذاشته و دسترسی مخاطبان و فعالان حوزه سینما به دارایی های ارزشمند این صنعت سخت تر یا با دشواری هایی روبه رو شود.
تابش با اشاره به تدوین طرح جامع سینما گفت: بنیاد سینمای فارابی در دوره جدید فعالیت های خود و با تأکید بر گسترش نهضت تولید محتوا در کشور بر آن شده است تا به منظور تحقق این راهبرد در سینمای کشور از ظرفیت های موجود ملی در راستای حمایت از خدمات و تولیدات محتوایی بومی در فضای مجازی، ماموریت جدیدی را آغاز کند که نقش اصلی بنیاد در این عرصه «توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا و حمایت از متخصصان این حوزه و صاحبان ایده های خلاقانه» است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: تلاش این مجموعه، تسهیل روند ایجاد، فراهم آوردن شرایط رشد و توسعه فعالیت های مرتبط با صنعت سینما در زیست بوم مجازی است.