بنابر آمار تازه مؤسسه IDC، میزان عرضه دیوایس های پوشیدنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 10.3 درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش داشته است. در بازه زمانی سه ماهه آوریل تا ژوئن، مجموعا 26.3 میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده است.
برای نخستین بار، دستگاه های پوشیدنی ساده (که از اپلیکیشن های شخص ثالث را اجرا نمی کنند) با رشد سالانه منفی 9درصدی، کاهش میزان عرضه را پشت سر گذاشته اند و از طرف دیگر، عرضه ساعت های هوشمند با رشد سالانه 60.9 درصدی مواجه شده است.
به گزارش دیجیاتو، طی سه ماهه دوم 2017، شیائومی بزرگ ترین عرضه کننده دیوایس های پوشیدنی بود و 3.5 میلیون دستگاه روانه بازار کرد. بعد از این کمپانی چینی، اپل با فاصله ای اندک در جایگاه دوم قرار دارد و 3.4 میلیون دستگاه عرضه کرده است. اصلی ترین پوشیدنی کمپانی شیائومی، دستبند پایشگر سلامتی Mi Band است که 20دلار قیمت دارد. عمر باتری این دستگاه به 20روز می رسد و ضمنا استاندارد IP67 را نیز دریافت کرده است. در مجموع، با رشد 13.7 درصدی، شیائومی حالا سهمی 13.4 درصدی از بازار پوشیدنی ها دارد.
همانطور که گفتیم، اپل با فاصله بسیار کمی از شیائومی، 3.4 میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته، اما برای اپل، این موضوع به معنای افزایش 49.7 درصدی عرضه نسبت به عرضه 2.1 میلیون واحدی در سه ماهه دوم 2016 بوده است. اپل حالا 13درصد از سهم بازار پوشیدنی ها را در اختیار دارد و انتظار می رود با معرفی اپل واچ سری 3 در مراسم روز 12 سپتامبر کمپانی، این مدل تازه به کنار زدن شیائومی از سوی اهالی کوپرتینو کمک کند.
درست بعد از اپل، نام فیت بیت در رده سوم به چشم می خورد. این کمپانی هم دقیقا مثل اپل 3.4 میلیون دستگاه به بازار فرستاده و با فاصله ای بسیار اندک، 12.9 درصد از بازار پوشیدنی ها را در اختیار گرفته است. سه ماهه دوم سال 2017، بازه زمانی چندان خوبی برای فیت بیت نبوده است و نسبت به عرضه 5.7 میلیون پوشیدنی در سه ماهه دوم 2016، کاهش 40.9 درصدی در عرضه را پشت سر گذاشته است.