کمیسیون ICT و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران روز گذشته سمیناری با عنوان «نحوه ورود به مجامع بین المللی با رویکرد حضور در نمایشگاه ها و پاویون ها» با حضور روح الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، خسرو سلجوقی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصاد جان احمدی سرپرست اداره ارزیابی طرح های سازمان صحا و جمعی از فعالان صنعت ICT کشور برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون ICT و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران در این سمینار اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد تعامل بیشتر با فعالان ICT هستیم و به همین منظور مجموعه سمینارهایی در موضوع بازاریابی بین الملل تدوین کرده ایم که نحوه ورود به نمایشگاه ها نخستین جلسه از مجموعه این سمینارها است.
طلایی افزود: اگرچه بسیاری از شرکت های ICT پتانسیل ورود به نمایشگاه را دارند اما از ابزار تبلیغاتی لازم برای حضور در نمایشگاه بهره مند نیستند و ما در اتاق این امکان را داریم که واحدهای مشاوره ای به شرکت ها برای حضور در مجامع بین المللی ارائه داده و به آنها برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی کمک کنیم.
در این جلسه استیری، مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز به سخنرانی پرداخت و با اعلام روش های حمایتی این معاونت از شرکت های نوآور و دانش بنیان گفت: ما در معاونت علمی و فناوری برنامه هایی برای توسعه صادرات و حضور در رویدادهای بین المللی در نظر گرفته ایم که باتوجه به محدودیت مالی، در حال حاضر دو نمایشگاه جیتکس و سبیت در اولویت قرار گرفته اند.
استیری اضافه کرد: تجربه نشان داده که حضور شرکت ها در نمایشگاه ها چه به لحاظ اعطای نمایندگی و چه به لحاظ فروش اثرگذار بوده و برای شرکت ها خروجی مؤثری داشته است.
مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: معاونت علمی در کنار اتاق بازرگانی و کمیسیون ICT حاضر است به شرکت های دانش بنیان کمک کند تا این شرکت ها قادر به صادرات کالاهای خود شوند.