کارشناسان پیش بینی می کنند در پنج سال آینده فروش آنلاین مواد غذایی در آمریکا بیش از 60درصد رشد کند. سی ان ان مانی نوشت که شرکت Aldi سخت در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار تحویل فوری خریدهای خانگی و مواد غذایی در بازار آمریکا را به دست آورد.
Aldi که امروز در بیش از یک هزار و 700 فروشگاه در آمریکا کار تحویل خریدها را انجام می دهد اعلام کرده با همکاری Instacart (شرکت محلی تحویل خواروبار) تحویل خرید از سوپرمارکت ها به منازل را در شهرهای لس آنجلس، آتلانتا و دالاس انجام می دهد. این شرکت وعده داده سفارش های آنلاین را در کمتر از یک ساعت به خریدار برساند.
Aldi در بیانیه ای اعلام کرده که قصد دارد دامنه فعالیتش را در آینده گسترده تر کند. این برنامه آزمایشی آخرین حرکت این شرکت برای رشد در بازار آمریکاست.
براساس تحقیقات یورو مونیتور، این شرکت یازدهمین شرکت بزرگ سوپرمارکتی آمریکاست. آلمان اعلام کرده است طی پنج سال آینده برای بازگشایی بیش از 500 فروشگاه جدید در آمریکا میلیاردها دلار سرمایه گذاری خواهد کرد تا شرکت Aldi به سومین فروشگاه بزرگ زنجیره ای در این کشور تبدیل شود.
براساس گزارش یورومانتیور، Aldi در بین بازارهای بیش از 20 کشور جهان برای فروش محصولات، پیشروترین شرکت در تحویل مواد غذایی در آمریکاست اما در این بین نباید از نقش آمازون هم گذشت. آمازون برنامه بلندپروازانه ای برای رشد یک تریلیون دلاری در بازار دنبال می کند.
براساس گزارش یورومانیتور آمازون یک قرارداد13.7 میلیارد دلاری برای خرید مواد غذایی با whole food بسته است. این شرکت هشتمین فروشگاه زنجیره فروش مواد غذایی در آمریکاست. آمازون در حال حاضر سرویس خدمات تحویل خودش را هم دایر کرده است که در آن هر خریداری می تواند با مدل «کلیک کن و جمع کن» شخصاً مواد غذایی موردنظرشان را سفارش دهد.
آمازون پنجشنبه خدمتی جدید به نام Instant Pickup را معرفی کرد که به مشتری اجازه می دهد از یک فهرست محدود از کالاهای اساسی که در اپلیکیشن ارائه شده سفارش دهد و در دو دقیقه از نزدیک ترین قفسه آن را انتخاب کند. در چند روز آینده این خدمات در بیش از 20 دانشگاه برتر آمریکا اجرا می شود.