سال هاست در کشورهای پیشرفته دنیا خرید و فروش ها به صورت اینترنتی انجام می شود و فروشگاه هایی در سراسر جهان در اروپا و آمریکا اعتبار زیادی کسب کرده اند. در ایران نیز کسب و کارهای مجازی متولد شده اند و هر روز حضورشان در اقتصاد کشور پررنگ تر می شود.
به گزارش ایلنا، این موضوعات تا جایی پیش رفته که وزارت صنعت و معدن به فکر تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی افتاده و فراخوانی داده تا صاحبان این کسب و کارها برای عضویت در این اتحادیه اعلام آمادگی کنند.
دیجی کالا طی سال های اخیر با اقبال عمومی روبه رو شده و توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد و می توان از این کسب و کار به عنوان نخستین کسب و کارهای مجازی موفق در ایران نام برد. کسب و کار دیگری که می توان از آن نام برد تپسی است. این کسب و کار توانسته با خدمات حمل و نقل، جای خود را بین عامه مردم باز کند. این اپلیکیشن نیز با ارائه قیمت های مناسب در مقابل کسب و کارهای سنتی ایستاده است.