در سال های اخیر در روزنامه ها، مجلات، سایت ها، شبکه های اجتماعی و صدا و سیما موجی گسترده و با هدف نفوذ سطحی و اثر آنی راه اندازی شده که برای کسب موفقیت های فوری، گام ها، ویژگی ها و راه های کوتاه مدت و البته هیجانی و موقت را در بین مخاطبان خود ترویج می دهد.
همواره افراد جوان جویای صعود به مقامات عالی از طریق دستیابی به راه های كوتاه مدت، كم دردسر و ساده هستند و به همین جهت متأسفانه بیشتر آنان نیز با شکست های مالی یا شکست های کاری متعددی مواجه می شوند و این مهم خود سبب سرخوردگی آنان در حوزه های تعریفی متصورشان می شود، زیرا دستیابی به موفقیت های بزرگ را در برنامه ریزی کوتاه مدت با اهداف نامشخص غیرقابل تحقق لحاظ کرده بودند و مسئولیت چنین پیامدهایی بر گردن سوداگرانی است که هر روز مطالب خود را با تیترهای هیجانی و جنجالی مانند 5 عادت برتری در مدیریت، 7 ویژگی برای کارآفرینی 6 راه مدیریت کسب و کار و... منتشر می کنند.
خوب است گاه تلنگری بر خویش بزنیم و به عنوان افراد صاحب سبك و جایگاه، اندكی با تأمل بیشتر بر نفوذ كلام خویش در بین اقشار مختلف جامعه به عنوان جامعه هدف و با سنجش جوانب و نتایج حاصله بنگریم.
یادمان باشد هر کدام از ما مسئول و پاسخگوی گفتار و رفتارمان هستیم. سوق دادن جوانان به فعالیت های زود بازده نتایج و اثرات ناهنجاری را به جا خواهد گذاشت. کسب موفقیت، فرآیندی منظم، مستمر و بلند مدت است و هیچ گاه یک شبه محقق نمی شود. افراد موفق دنیا تلاش های مستمر و خستگی ناپذیری را در توسعه دانش، کسب مهارت و تغییر نگرش خود داشته اند. اینان همواره برای حفظ جایگاه و برتری خود در تلاش هستند
. مراقب باشیم در دام مطالب 6 گام موفقیت، 5 راه برای ثروتمند شدن و... نیفتیم. موفقیت مسیری است پرفراز و نشیب که در ذات خود نوعی پویندگی را داراست، پویشی از نوع تلاش، پشتكار، پیگیری، شکست و اراده راسخ و استوار و هیچ فرد موفقی یک شبه نتوانسته است به جایگاهی والا برسد و مهم تر آنکه بتواند آن را كسب و برای طولانی مدت و حتی میان مدت حفظ کند.
مدیر منابع انسانی و توسعه و تجهیز سرمایه انسانی شركت كارگزاری بورس اوراق بهادار، كالا و انرژی آگاه