گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد مایکروسافت در چند هفته گذشته نزدیک به 15میلیون دلار برای آگهی های تلویزیونی سرفیس لپ تاپ هزینه کرده است.
به گزارش زومیت، در مقایسه با دیگر محصولات خانواده سرفیس، سرفیس لپ تاپ را می توان یکی از محبوب ترین محصولات این خانواده دانست. اما هفته گذشته نشریه کانسیومر ریپورتز که در زمینه نقد و بررسی و ارائه پیشنهادات خرید برای محصولات مختلف فعالیت می کند، تصمیم گرفت سرفیس لپ تاپ را از لیست محصولات پیشنهادی خود خارج کند.
کانسیومر ریپورتز دلیل این مسئله را مشکلات مرتبط با قابل اطمینان بودن این دستگاه مطرح کرده است. اکنون به نظر می رسد مایکروسافت در واکنش به این مسئله، تبلیغات این محصول را افزایش داده است.
طبق گزارش کانتار مدیا، در بازه سی و یکم جولای تا ششم آگوست، مایکروسافت با صرف هزینه ۹.۹ میلیون دلار برای آگهی های تلویزیونی، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است. در بازه هفتم تا سیزدهم آگوست نیز مایکروسافت، با هزینه ۴.۸ میلیون دلاری، پس از شرکت سینمایی Lionsgate Pictures، در رتبه دوم قرار داشته است.
هزینه های یاد شده شامل آگهی های تلویزیونی مختلف از جمله یک آگهی تلویزیونی حین برنامه America’s Got Talent بوده که ۶۰۶ هزار دلار برای آن پرداخت شده است. مبلغ ۶۰۶ هزار دلاری این آگهی در نوع خود بی سابقه است. سرفیس لپ تاپ محصولی کمابیش معمول است، اما نقد های مثبتی دریافت کرده است.
شاید برخی از این نقد های مثبت به دلیل موفقیت مایکروسافت در ارائه نسخه ای ویندوزی از Macbook Air اپل باشد. اما به نظر می رسد مایکروسافت در تلاش است تا در زمینه دیگری نیز از اپل الگو برداری کند، یعنی مقدم قرار دادن بازاریابی بر محصول!