معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار کرد: بزرگ ترین رویداد کارآفرینی (استارتاپ) دانشگاه پیام نور با عنوان «رویداد تولید محتوای دیجیتال»، هشتم شهریورماه برگزار می شود.
حمید سعیدیان در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: زمان برگزاری پیش رویداد نیز 6 و 7 شهریورماه است.
وی ادامه داد: کارآفرینی عامل مهمی در کاهش فقر، ایجاد فرصت های شغلی و تغییرات ساختاری در جامعه است که از طریق نوآوری، ایجاد اشتغال و تاثیر بر رفاه عمومی منجر به توسعه اقتصادی می شود. از همین رو در دهه های اخیر در کشورهای مختلف، تلاش های بسیاری جهت توسعه کارآفرینی انجام گرفته است.
سعیدیان خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که برای توسعه کارآفرینی پیشنهاد می شود، ایجاد مراکز حمایت از کسب و کار است که شتاب دهنده ها یکی از انواع آن محسوب می شود. در ادبیات کارآفرینی شتاب دهنده به عنوان یک حامی برای کسب و کارهای جوان کارآفرینانه که درصدد رشد هستند، تعریف می شود که به آنها در دستیابی به مهارت ها جهت موفقیت در کسب و کار و بقا کمک می کند.
وی افزود: یکی از نهادهای مناسب برای ایجاد شتاب دهنده، دانشگاه ها هستند، زیرا از یک سو می توانند دانش و فناوری مورد نیاز بنگاه ها و شرکت ها را فراهم کنند و از سوی دیگر می توانند نیروهایی را تربیت کنند که منشأ کارآفرینی باشند.
دانشگاه پیام نور با برخورداری از ٧٠٠ هزار نفر دانشجوی فعال و ده ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص، بیش از 14 هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت پتانسیل خوبی در این زمینه دارا است. بنابراین شتاب دهنده دانشگاه پیام نور به همین منظور ایجاد شده است که هدف اصلی آن جذب طرح ها و ایده های کارآفرینانه دانشجویان، دانش آموختگان و سایر گروه های علاقه مند و کمک به آنان در جهت تجاری سازی این طرح ها است.
سعیدیان خاطرنشان کرد: محورهای رویداد شامل محورهای فرهنگی اجتماعی (آموزش، ایثار و شهادت، هنر و معماری، گردشگری)، زیست محیطی (شهر سبز، حمل ونقل، صرفه جویی در انرژی) و سلامت (سلامت اجتماعی و معنوی، جسم و روان، تغذیه، ورزش) است.