فرصت امروز: طبق گزارشات، ماشین های الکتریکی تویوتا تا سال 2022 برای شارژ سریع تر از باتری های جامد استفاده خواهند کرد. تویوتا از ماشین های دارای باتری الکتریکی عقب مانده است و همچنین ادعا می کند که آنها تنها برای سفرهای کوتاه مناسب هستند. این شرکت توسط چین و قوانین خودرو های الکتریکی تحت فشار قرار گرفته است و متعهد به ساختن تمام وسایل الکتریکی تا سال 2022 است.
Toyota Chunichi Shimbun یک روزنامه ژاپنی) از طریق رویترز (گزارش می دهد که جاه طلبی های الکتریکی شرکت افزایش می یابد. بنابراین، تویوتا باتری های جامد برای خودروهای الکتریکی آینده خود را توسعه می دهد. طبق این گزارش، نخستین وسیله نقلیه دارای این فناوری، در اوایل سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.
همچنین در اواخر سال گذشته، روزنامه ژاپنی Nikkei اعلام کرد که تویوتا نخستین ماشین الکتریکی با برد بلند را تا سال 2020 تولید و به فروش خواهد رساند. تمامی شرکت های باتری سازی اکنون سرمایه گذاری های عمده ای را در جهت پیشرفت های لیتیوم یون و تحقیق در فناوری نسل بعدی به کار می گیرند.
اگر گزارشات دقیق باشد، استفاده از سلول های جامد در باتری تویوتا، برای نخستین بار برای هر سازنده بزرگ جهانی امکان پذیر است. با توجه به گزارش Chunichi Shimbun، باتری های حالت جامد تویوتا، محدوده بالاتری نسبت به باتری های لیتیوم یون ارائه می دهند و مهم تر از همه، زمان شارژ فقط چند دقیقه طول می کشد. همانطور که از نام آن مشخص است، در باتری جامد از الکترولیت جامد به جای مایع استفاده می کنند.
الکترولیت مایع در بسیاری از سلول های لیتیوم یون استفاده می شود. در نتیجه کارایی باتری جامد بیش از باتری هایی با سلول لیتیوم یون است. مزیت باتری های حالت جامد این است که آنها کمتر مستعد ابتلا به آتش سوزی هستند و تراکم انرژی آنها بسیار بالاتر است.