فرصت امروز: همانطور که ایلان ماسک در دنیای فناوری دخیل بوده است، رویای او به طور جسورانه دنبال کردن ابتکاراتی است که در نگاه اول کاملا غیرمعمول و غیر ممکن به نظر می آید. کارها و تولیداتش در SpaceX و همچنین تلاش اخیرش برای ایجاد تونل های زیرزمینی که قادر به حمل و نقل اتومبیل ها با سرعت حداکثر 125 مایل در ساعت است، باعث شده ماسک به عنوان یک مرد عمل شناخته شود.
تسلا اخیرا بیان کرده بود که مدل تسلا 3 می تواند به فناوری موزاییک های سقفی خورشیدی مجهز شود و این قابلیت باعث می شود که خودروی الکتریکی بخشی از انرژی مصرفی خود را از نور خورشید به دست بیاورد و بتواند توان بیشتری در طول مسیر داشته باشد. این پنل های خورشیدی می توانند روی سقف و تمام شیشه های اتومبیل تعبیه شوند.
بنابراین، این ایده که مدل 3 یا هر وسیله نقلیه بعدی تسلا ممکن است یک روز یک سقف با پانل های خورشیدی تعبیه شده داشته باشد، از بیانات ماسک دریافت شده است. ایلان ماسک در ابتدا ایده مدل 3 را با تکنولوژی سقف خورشیدی در اواخر سال گذشته به بازار عرضه کرد، حتی تا آنجایی که در ماه نوامبر 2016 ایلان ماسک در گزارشی بیان کرد ما احتمالا این را به عنوان یک گزینه ارائه می دهیم.
سپس چند ماه بعد ایلان ماسک بیان کرد که قصد دارد از این ایده صرف نظر کند. چند روز پیش در یک سخنرانی در انجمن استانداران ملی، ماسک گفت که مهندسان تسلا به طور فعال تعبیه این سقف خورشیدی را در نظر گرفته بودند و ما امکان تعویض سقف با پنل های خورشیدی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که درست کار نمی کند و در ادامه سخنانش افزود: من به طور جدی در این مورد فکر کرده ام و تیمم را تحت فشار قرار دادم تا ببینیم آیا راهی وجود دارد که بتوانیم این سقف خورشیدی را روی ماشین تعبیه کنیم؟ از لحاظ فنی، اگر شما چیزی شبیه ترانسفورماتور داشته باشید که از تنه خودرو مانند یک مبدل سخت افزاری استفاده کند تا پانل های خورشیدی را روی ماشین بچرخانید و از انرژی خورشید 20 یا30 مایل در روز برق تولید کند، کار بسیار دشواری است.
با این حال، ایده یک سقف پانل خورشیدی در بالای یک خودرو تسلا بسیار احمقانه تر از آن است که در واقع عملی شود، زیرا با توجه به سطح پوشش سقف، ویژگی تولید الکتریسیته برای پیمودن 20 یا 30 مایل از نظر ماسک بسیار خوشبینانه به نظر می رسد.