با همکاری مشترک دو شرکت کانتیننتال و رنو، غول فناوری آلمان و خودروساز فرانسوی، امسال در مدل های مختلف دیزلی خودروهای رنو سنیک و گرند سنیک، از راه اندازی هیبریدی ۴۸ولتی استفاده می شود.اگرچه کانتیننتال ادعا می کند که برای نخستین بار در جهان از این فناوری استفاده می شود؛ خودروی آئودی SQ7 هم به سیستم ۴۸ولتی مشابهی مجهز است.
به اعتقاد شرکت کانتیننتال، این سیستم صرفه اقتصادی بالایی دارد و در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی اگزوز موثر است. این سیستم که شرکت به آن لقب «دستیار هیبریدی» داده است، به جای موتور استارتر مرسوم از یک موتور الکتریکی استفاده می کند.
این موتور به صورت دائمی و موقتی، به ترتیب ۶ و ۱۰ کیلووات نیرو از طریق تسمه به میل لنگ منتقل می کند. لازم به ذکر است سیستم های هیبریدی معمولی در ولتاژی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ولت نیرورسانی می کنند و هزینه ای بسیار بالاتر از سیستم ۴۸ ولتی دارند.