سه شنبه, ۱۸ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Tue, 7 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

فرصت امروز: فرانسه که در حال پیوستن به یک جنبش به منظور از بین بردن وسایل نقلیه ای که با سوخت های فسیلی کار می کنند، است روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد تا سال 2040 فروش ماشین های دیزلی و بنزینی را متوقف کند. در این اعلامیه خودرو از طرف کشورهای تولید کننده خودرو های بزرگ آمده است که با ترویج استفاده از خودرو های الکتریکی به تلاش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی شهر می پردازد.

زمان اعلام این خبر نیز قابل توجه بود؛ دقیقا در جریان سفر ترامپ به اروپا و نیز یک روز پس از آنکه ولوو اعلام کرد موتور احتراق داخلی را خاتمه می دهد. بیانیه وزیر محیط زیست فرانسه، نیکلاس هولوت بیانگر عزم رهبران اروپایی برای پیگیری برنامه های زیست محیطی است.

روز پنجشنبه آقای هولوت اعلام کرد: این هدف بسیار دشوار است، اما راه حل هایی نیز وجود دارد. برنامه ریزی برای لغو تولید ماشین های دیزلی و بنزینی بخشی از تلاش گسترده فرانسه برای کم شدن گرمای کره زمین است. همچنین وی در ادامه افزود: این کشور مجوز صدور نفت و گاز و استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را تا سال 2022 نیز متوقف خواهد کرد.

بیانیه آقای هولوت بیانگر این موضوع است که عمر موتور های احتراق داخلی به آرامی رو به پایان است. روز چهارشنبه ولوو گفت که تمام مدل های جدید خود را تا سال 2019 آغاز خواهد کرد و در تمام این مدل های جدید اتومبیل با باتری هیبریدی را که دارای موتور الکتریکی است با موتور های دیزلی و بنزینی ترکیب می کند.

واکنش فوری به بیانیه دولت از دو خودروساز بزرگ فرانسه، رنو و گروه  PAS که ماشین های پژو و سیتروئن را تولید می کنند دریافت نشد. رنو در سال 2011 با فروش خودرو هایی با باتری شروع به کار کرد و جزو نخستین خودروسازان بود. درحالی که فروش ماشین های الکتریکی رشد کرده است رنو در سال 2017، 17000 دستگاه باتری فشرده Zoe خود را به فروش رساند که تقریباً به همان میزان در سال 2016 نیز به فروش رسانده بود.

فرانسه با انتقاد هایی مبنی بر اینکه این طرح بلندپروازانه نیست روبه رو شد، زیرا نروژ قصد دارد ماشین های الکتریکی را از سال 2025 و هند نیز قصد دارد آنها را از سال 2030 به فروش برساند و این بدین معناست که ماشین های دیزلی و بنزینی تا سال 2015 وجود خواهند داشت و این موضوع با هدف تغییرات آب و هوایی کمی مغایر است.  

با این حال آقای آرچر افزود: این طرح کاملاً در جهت درستی در حرکت است. در ابتدا دولت آلمان قصد داشت تا سال 2020 یک میلیون ماشین الکتریکی در جاده های کشور قرار دهد، اما اذعان کرد این هدف با کمبود مشوق های مالی مواجه شد. آقای آرچر گفت: ما اکنون باید سیاست ها را برای این طرح و دیدگاه آماده کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3ojZwT4S
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشده
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه