دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر راه و شهرسازی در باره افتتاح قطعه اول آزادراه تهران- شمال، گفت: هم اکنون پیشرفت این قطعه به بیش از 80 درصد رسیده است و بیش از 3 هزار نفر در این قطعه مشغول کار هستند تا بتوانیم تا پایان دولت یازدهم شاهد افتتاح این قطعه از آزادراه تهران - شمال باشیم.

عباس آخوندی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در آزادراه تهران - شمال کار پیمانکار خارجی (چینی) به پایان رسید و ما قرارداد آنها را تمدید نکردیم و ادامه عملیات اجرایی را به پیمانکاران ایرانی سپردیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مناقصه احداث قطعه دوم این آزادراه برگزار شده و ساخت تونل 6 هزار و 500 متری آن در حال اجرا است و قطعه سه آزادراه تهران - شمال نیز در حال مهندسی است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: انگاره ها و ساختارهای حمل ونقل در ایران نیازمند تغییرات اساسی است و با تعریف مدل جدیدی باید نحوه ارتباط مناسب نظام حمل ونقل با یکدیگر از جمله جاده با ریل مشخص شود.

وی افزود: تمام حمل و نقل ایران مبتنی بر جاده است و حمل و نقل ریلی در این شرایط در وضعیت حاشیه ای قرار گرفته و اگر قرار باشد حمل بار بردهای میانی را جاده و بردهای بلند مدت را ریل جابه جا کند در حوزه حمل و نقل ریلی نیازمند میلیاردها تومان سرمایه گذاری هستیم.

وی با بیان اینکه تغییر ساختارهای حمل و نقل در کشور نیازمند عزم و اراده ملی است، گفت: ما در ایران 217 هزار کیلومتر جاده داریم که اگر هر کیلومتر آن یک میلیون دلار ارزش داشته باشد، این نشان می دهد در ایران در زمینه جاده بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده تا ناوگان عمومی و خصوصی از این شبکه راه های کشور استفاده کنند.

آخوندی افزود: تنها در سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو وارد جاده های ایران شد و این نشان می دهد حمل و نقل در ایران مبتنی بر جاده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور بیان کرد: اگر بخواهیم ریل با جاده رقابت کند باید امکانات زیادی در زیرساخت ریلی و ناوگان فراهم کنیم، ضمن اینکه در این بخش نظام قیمت گذاری نیز اهمیتی دوچندان دارد.

آخوندی با بیان اینکه در طول بیش از سه سال گذشته اقدام های خوبی در حوزه نوسازی ناوگان انجام شده است، گفت: از طرفی آمادگی ذهنی مقام های سیاسی کشور برای اهمیت دادن به بخش حمل و نقل، این مسئله را برای ما جدی کرده است.

وی با بیان اینکه مفهوم شهرهای ریل پایه در ادبیات دانشگاهی و مطبوعات و بخش حمل  و  نقل وارد شده است، گفت: شکاف اجتماعی در کشور سبب شده است هر مسئله آبادانی ایران تبدیل به مسئله سیاسی شود، اما ما باید صبوری کنیم تا از این فرآیندها بتوانیم به خوبی عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در بحث رسانه باید همه نظام های حرفه ای رسانه را رعایت کنند و تنها با وجود رسانه های مستقل و شجاع اصل دسترسی شهروندان به اطلاعات آزاد عملی است.

وی گفت: توسعه در ایران تنها به عمران و آبادانی کشور تنزل پیدا کرده در حالی که توسعه باید در تمام زمینه ها از جمله نیروی انسانی اتفاق بیفتد.

آخوندی تاکید کرد: مشکل ما در ایران نیازمند پرسشگری درست است و این مسئله در اطلاع رسانی آینده ایران بسیار مهم است، زیرا هم اکنون که بزرگ ترین اقدام در حمل و نقل هوایی ایران در حال انجام است، آیا سوال اصلی ما مرجوعی بودن هواپیما است؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواپیمای مرجوعی سابقه تاریخی ندارد و این نشان می دهد در پرسشگری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور باید پرسش های مناسبی مطرح شود.

وی تاکید کرد، در حالی که مسئله مهم ما نوسازی ناوگان برای ارتقای جایگاه حمل و نقل هوایی ایران در منطقه است، با یک سوال غیرمرتبط موضوع مخدوش می شود در حالی که پرسش به طور اساسی باید ابهام های بنیادین را برطرف کند.

آخوندی اصلی ترین مسئله در رسانه را موضوع پرسشگری در مورد یک وضعیت جامعه عنوان کرد، در حالی که پرسشگری که با جدل همراه باشد شکاف ها را در جامعه ایران بیشتر می کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگ ترین سهم توسعه در بخش های مختلف کشور ایران به رسانه ها مربوط است، گفت: از آنجا که رسانه ها با انسان ها سر و کار دارند، لذا رسانه ها می توانند با نقش کم نظیر خود زمینه اعتلا و تحقق توسعه را در ایران فراهم کنند.

 آخوندی بر توسعه بنادر خشک در کشور تاکید کرد و گفت: استفاده از بنادر خشک در کشور مسئله بسیار مهمی است که کالا از بنادر آبی توسط ریل به بنادر خشک در داخل منتقل و از آنجا کالا برای جابه جایی در داخل کشور به جاده منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای همین منظور ما به دنبال تهیه نقشه لجستیک ایران هستیم تا مکان باراندازهای اصلی ایران مشخص شود تا بتوانیم زمینه انتقال بار با ریل از بنادر آبی را به بنادر خشک در کشور فراهم کنیم.

آخوندی یادآور شد: در صنعت حمل و نقل هوایی به اندازه نوسازی ناوگان، آزادسازی نرخ خدمات هوایی برای ما اهمیت زیادی داشت به طوری هم اکنون تقاضای راه اندازی 12 شرکت جدید هوایی را در کشور داریم و این شرکت ها به جای 10 تا 20 میلیارد ریال سرمایه (یک یا 2 میلیارد تومان) باید 3هزار و 500 میلیارد ریال (350 میــــلیارد تـومان) سرمایه داشته باشند. این نشان می دهد بخش حمل و نقل هوایی ایران با اتکا به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال توسعه است و این برای ما رخداد خوبی است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: دولت از تمام شرکت های هوایی در نوسازی ناوگان هوایی حمایت می کند و صندوق توسعه ملی نیز آماده پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای نوسازی ناوگان به شرکت های هوایی بخش خصوصی است که با این اقدام ادغام شرکت های هوایی کوچک نیز در عمل اتفاق می افتد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fnMKbYIt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه