پنجشنبه, ۱ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 21 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک مفهوم تیم تنها زمانی شکل خواهد گرفت که کار تیمی و همکاری مشترک وجود داشته باشد. در این رابطه هر مدیری باید اقداماتی را انجام دهد تا سطح شرکت در وضعیت مطلوبی قرار گیرد، با این حال آیا تاکنون به اقداماتی که در این رابطه باید انجام شود فکر کرده‎ اید؟ بدون شک عدم آگاهی درست باعث خواهد شد تا خود را درگیر اقداماتی کنید که ممکن است نتیجه لازم را به همراه نداشته باشد. نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عدم کار تیمی، باعث خواهد شد تا فشار بر روی چند کارمند بیش از حد باشد . تحت این شرایط طبیعی است که بهترین ‎های خود را به سادگی از دست بدهید.درواقع هیچ فردی تمایل ندارد که در شرکتی حضور داشته باشد که حتی پایه ‎ای ‎ترین مفاهیم آن نیز صورتی حرفه ‎ای را ندارد. در ادامه پنج مورد منتخب را بررسی خواهیم کرد.

1-اهداف خود را مشخص نمایید

ارتقای کار تیمی راهکار ساده

برای این امر که افراد همدلی لازم را داشته باشند، در ابتدا باید هدف از این اقدام مشخص شود. این امر در حالی است که بسیاری از مدیران از ارائه توضیحات، خودداری می ‎کنند، با این حال اگر کارمندان شما به خوبی قانع نشده باشند، بالاترین سطح همکاری را از خود نشان نمی ‎دهند. همچنین با تعیین اهداف خود، می ‎توانید بهترین شیوه را انتخاب نمایید. درواقع تنها یک گروه وجود نداشته و انواع آنها را می ‎توان نام برد. برای مثال در برخی از تیم ‎ها، چند زیرمجموعه وجود دارد تا به هر بخش بتوان بهترین رسیدگی را نمود. این امر در حالی است که برخی دیگر ممکن است فردی را به عنوان نماینده انتخاب کرده و دیگر نیازی به تقسیمات بیشتر وجود نداشته باشد. درواقع نوع هدف شما تعیین ‎کننده این خواهد بود که چه آرایشی را داشته باشید.

مطلب مرتبط: 8 نکته در راستای تقویت کار تیمی

همچنین توجه داشته باشید که شما به عنوان مدیر شرکت، لازم است تا همواره عملکرد تیم را مورد بازبینی قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا در صورت مناسب نبودن آمار و عملکردها، به دنبال پیدا کردن راه حل باشید. درواقع شما نباید اجازه دهید که مشکلات کوچک، به بحرانی جدی تبدیل شود. به عنوان یک توصیه بهتر است که اهمیت کار تیمی را برای افراد خود شرح دهید. اگرچه این امر ممکن است بیش از حد پیش پا افتاده تلقی شود، با این حال بیان کردن آن می ‎تواند به هموارتر شدن مسیر کمک کند. درواقع هر یک از افراد نیز باید در زمینه اصول کار تیمی، مطالعاتی را داشته باشند

2-چیدمان شرکت را تغییر دهید

اگر خواهان این امر هستید که کار تیمی در شرکت افزایش پیدا کند، ضروری است تا دفتر کار به نحوی باشد که ارتباط افراد بیشتر شود. در این رابطه استفاده از تکنولوژی نیز بسیار ضروری خواهد بود. درواقع نرم ‏افزارهایی نظیر اسلک، کمک خواهد کرد که افراد بتوانند حتی با همکاران دورکار خود نیز ارتباط داشته باشند. برای مدیریت یک تیم هم، انواع نرم ‎افزارها نظیر ترلو وجود دارد. همچنین ضروری است تا به تیم خود اعتماد داشته و از مقایسه آنها خودداری کنید. درواقع با توجه به این امر که هر فردی از توانایی‏ های خاص برخوردار بوده و نقشی متفاوت را در تیم دارد، چنین اقدامی تنها جو دوستانه را نابود خواهد کرد. همچنین ضروری است تا به جای انتخاب مواردی نظیر کارمند برتر، به دنبال تعیین جوایز برای هر یک از اهداف باشید. درواقع شما باید به مواردی تاکید داشته باشید که تمایل افراد به ادامه کار تیمی را افزایش دهد.

3-اختلافات احتمالی را برطرف کنید

در ابتدای شروع کار تیمی، یکی از مواردی که بسیار شایع است، بروز اختلافات است. در این رابطه شما باید سریعا اقدام کرده و اجازه ندهید که این اختلافات زمینه نابودی تیم را به همراه داشته باشد. نکته ‎ای که نباید فراموش کنید این است که تیم شرکت ممکن است به خاطر قوانین تنها در ظاهر به کار خود ادامه دهد. با این حال نتیجه ‎ای را از چنین جمعی به دست نخواهید آورد. همچنین بهتر است که ارتباط افراد را صمیمانه ‎تر کنید. برای مثال بسیاری از مدیران یک ورزش گروهی را انتخاب می‎ کنند تا تمرینی برای کار تیمی باشد. در این رابطه بهترین گزینه، مواردی نظیر والیبال است که درگیری فیزیکی افراد وجود ندارد.

4-به عملکرد فردی نیز توجه داشته باشید

در کنار آمارهای مربوط به تیم شرکت، ضروری است تا عملکرد فردی را نیز مورد توجه قرار دهید. علت این امر به این خاطر است که اطمینان داشته باشید تمامی افراد در حال انجام درست وظایف خود در گروه هستند. درواقع یک فرد ضعیف ، توان کل تیم را کاهش خواهد داد. به همین خاطر این بررسی ‎ها کمک می ‎کند تا در صورت نیاز، اقدام به حذف برخی از افراد کنید. درواقع شما به تیمی نیاز دارید که همه افراد از یک حداقل توانایی و انگیزه برخوردار باشند.

مطلب مرتبط: راهکارهای افزایش کار تیمی در شرکت

5-یادگیری مداوم را جدی بگیرید

با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اصول کار تیمی و تکنیک‎ های موجود در این رابطه، شما قادر خواهید بود تا به بهترین شکل، تیم خود را مدیریت کنید. با این حال یادگیری مداوم تنها به شما اختصاص نداشته و تمامی افراد تیم شرکت، باید با این اقدام، توان خود را افزایش دهند. درواقع با توجه به این امر که نیاز بازار تغییراتی را خواهد داشت، ضروری است که تیم شما نیز همواره بهبودهایی را داشته باشد.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/poPRqtQY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه