دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چوب یکی از اصلی ترین مواد اولیه تولید لوازم خانگی، اداری، عمومی و .... است که توی اکثر خونه ها و اماکن عمومی مثل پارک ها، رستوران، دفاتر کار و... دیده میشه و استفاده زیادی داره و طی سالای اخیر برای دکوراسیون داخلی و تولید لوازم دکوری، آشپزخانه، زیورآلات و... خیلی پرکاربرد بوده به طوری که نقش مهمی توی طراحی دکوراسیون داخلی ایفا کرده. حالا با توجه به این که چوب یک متریال طبیعی هستش و نسبت به گرما، آب، رطوبت و... حساسه باید برای مراقبت از اون و زیباتر شدن کار از روشای مختلف پوشش دهی استفاده کنیم یعنی بعد از مراحل تولید از روغن، واکس، رنگ و سایر پوشش دهنده ها استفاده کنیم توی این مقاله قصد داریم با همدیگه با انواع روش های پوشش دهی چوب آشنا بشیم.

روش های مراقبت از چوب

همونطور که گفتیم چوب یکی از متریالای طبیعی هستش که برای ساختن لوازم ریز و درشتی که اظرافمون می بینیم استفاده میشه حالا از جنبه نگهداری و مراقبت اگر بررسی کنیم باید برای محافظت از چوب انواع روغن چوب یا واکس چوبا رو استفاده کنیم و حتی در مواردی تولید کننده ها کار رو راحت تر کردن و روغن چوب رو با رنگای مختلف تولید کردن که با یه تیر دو نشون بزنید هم رنگ چوب رو تغییر بدید هم از آسیب چوب در برابر آب و رطوبت مراقبت بشه. علاوه بر واکس و روغن و رنگ چوب یکی دیگه از محصولات مهم این مرحله بتونه است. بتونه هم توی رنگای مختلف برای چوبای متفاوت تولید میشه که برای پر کردن سوراخ و شکاف ها استفاده میشه. در ادامه میخوایم با کاربرد هر کدوم از این محصولات بیشتر آشنا بشیم.

رنگ چوب

چوب درختا توی حالت طبیعی رنگای مختلفی دارن مثلا بعضی درختا رنگشون روشنه، بعضیاشون رنگشون به طور طبیعی زرد، قرمز، نارنجی و... است یک سری از درختا هم رنگ چوبشون تیره است و رو به قهوه ای و شکلاتی میزنه. اما توی تولید محصولات امکان داره که ما بخوایم چوب رو با رنگی که دوست داریم رنگ آمیزی کنیم مثل یه قاب چوبی صورتی داشته باشیم یا یه گل سر بنفش، توی این شرایط باید از رنگ چوب استفاده کنیم که توی طیف های مختلف تولید میشن و نه تنها برای زیباتر شدن کار تاثیرگذارن بلکه توی اکثر مواقع نقش محافظتی هم دارن و نمیذارن آب یا رطوبت به وسایل چوبی آسیب بزنن.

رنگ چوب

بتونه چوب

بتونه کاری یکی از روشای ترمیم چوب های آسیب دیده است. مثلا روی چوب گره هایی وجود داره یا ترک خوردگی هستش و حتی سوراخ و حفره هایی ایجاد شده توی این شرایط بهتره از بتونه چوب استفاده کنیم. حالا با توجه به اینکه چوب توی رنگ بندیای مختلف وجود داره خوب بدون شک برای ترمیم هم باید بتونه همرنگش رو استفاده کنیم. مثلا بتونه چوب فندقی، بتونه گردویی، بتونه قهوه ای سوخته و حتی توی رنگ هایی مثل قرمز، سبز، آبی و.... هم بتونه تولید میشه که کار نهایی رو ترمیم شده و بدون نقص تحویل بگیریم.

بتونه چوب

واکس چوب

یکی از پرطرفدارترین پوشش دهنده های چوب واکس چوب هستش که توی رنگ بندی های مختلف و حتی بی رنگ تولید میشه. واکس چوب به صورت جامد تولید میشه و باید قبل استفاده توی دمای محیط قرار بگیره تا نرم تر بشه و به راحتی با کمک اسفنج یا دستمال تمیز روی سطح کار پخش بشه. واکس چوب معمولا حالت آبگریز داره و یک محافظت کننده مناسبه که از نفوذ آب به درون بافت چوب جلوگیری میکنه و از همه مهم تر یکی از مزایاش اینه توی رنگ بندیای مختلف تولید میشه و مدل بی رنگش هم برای مواقعی که میخوایم رنگ اصلی چوب تغییر نکنه فقط از بافت چوب محافظت بشه استفاده کنیم.

واکس چوب

روغن چوب

روغن چوب یکی دیگه از پوشش دهنده های نهایی روی سطح کار هستش که نه تنها از بافت چوب محافظت می کنه بلکه روی زیباتر شدن کار تاثیر مستقیمی داره. روغن چوب معمولا از ترکیب روغن های طبیعی مثل بزرک با موم تولید می شه و در مواردی برای بهتر شدن بوی اون از اسانس های خوشبوی طبیعی استفاده میکنن. روغنای طبیعی مثل بادام، زیتون، نارگیل و ... هم برای محافظت از سطح چوب استفاده میشن؛ به طور کلی بهتره از روغن های مخصوص چوب که دارای استاندارد مشخصی هستن استفاده کنید.

قیمت رنگ چوب

با توجه به این که رنگ چوب؛ روغن و واکس در رنگ بندی های مختلف تولید میشن از لحاظ قیمت هم با همدیگه متفاوتن و به همین دلیل برای اطلاع از قیمت باید از طریق سایت چوبینر به تگ قیمت مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

choobiner.ir

09021235626

02166563048

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UAudo2C1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رحمانی :
10 ماه پیش
بهترین رنگ چوب پلی اورتان را فروشگاه اینترنتی شرکت **** می توانید خریداری نمایید. https://*****.com/product-category/%d8%b1%d9%86%da%af-%d9%be%d9%84%db%8c-%db%8c%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%86/
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه