دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز

زیست شناسی مهم ترین درس رشته ی علوم تجربی محسوب می شود زیرا بالاترین ضریب را در کنکور دارند. دانش آموزانی که قصد قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند باید درصد زیست شناسی بالایی در کنکور داشته باشند. به طور کلی این درس برای دانش آموزان رشته ی علوم تجربی غیرقابل چشم پوشی خواهد بود و هر دانش آموزی که رشته ی تجربی را انتخاب کرده باشد از ابتدا باید بداند که درس زیست شناسی را خیلی جدی بگیرد. انتشارات خیلی سبز با همکاری گروه آموزشی ماز، کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز را در دو جلد به چاپ رسانده است. نویسندگان این مجموعه کتاب «دکتر پوریا خیر اندیش و دکتر فرزام فرهمندنیا» هستند و جلد اول و دوم به ترتیب دارای ۵۲۸ و ۷۲۴ صفحه است.

ویژگی های کتاب زیست جامع کنکور خیلی سبز

جلد اول کتاب زیست جامع خیلی سبز به طور کلی از «تست» و «پاسخنامه کلیدی» تشکیل شده است. درسنامه و پاسخنامه تشریحی در کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز جلد دوم آمده است. بنابراین بهتر است این دو جلد را با هم تهیه کنید. طبقه بندی تست ها در جلد اول کاملاً مطابق با سرفصل های کتاب درسی است. سوالات هر فصل به صورت جداگانه آمده که هر فصل نیز به چند بخش مجزا تقسیم شده است. این ویژگی برای دانش آموزان و به ویژه افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند بسیار مفید است زیرا می توانند بعد از مطالعهٔ بخش کوچکی از هر فصل به حل تست های آن بپردازند. در ادامه به طور دقیق تر هر یک از موارد موجود در کتاب را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب زیست جامع خیلی سبز

تست های کتاب زیست جامع خیلی سبز

همان طور که پیش تر گفتیم برای هر یک از فصول کتاب درسی، تست های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. سطح سوالات در حد کنکور است و تست ها به صورت غیرمنطقی دشوار نشده اند. تست های این کتاب از دو نوع تألیفی و سوالات کنکور سال های گذشته است. البته تست های کنکور نظام قدیم که با چهارچوب های کتاب درسی نظام جدید همخوانی ندارند با تغییر در این کتاب آمده است که مناسب دانش آموزان باشد. طبق ادعای نویسندگان کتاب زیست جامع خیلی سبز تست های تألیفی کاملاً جدید هستند و نمونهٔ آن در کتاب دیگری نیامده است. تست های ترکیبی در زیست شناسی جایگاه ویژه ای دارد و تسلط به آن ها می تواند در افزایش درصد شما بسیار تاثیرگذار باشد. در این کتاب تعداد زیادی تست تالیفی آورده شده که در کنار آن علامت ارلن مایر (ظروف شیشه ای آزمایشگاه) آمده است. علامت دیگری که در جلد اول این کتاب وجود دارد، (۱۲+) است. این علامت که در کنار تست های پایه دهم و یازدهم دیده می شود، به این معنا است که تست با زیست شناسی دوازدهم ترکیب شده است. بنابراین بهتر است بعد از مطالعهٔ زیست شناسی دوازدهم به این تست ها در فصول مربوط به پایه های دهم و یازدهم مراجعه کنید. در ضمن چاپ کتاب زیست جامع خیلی سبز به صورت تمام رنگی است و شکل های استفاده شده در آن که در زیست شناسی اهمیت ویژه ای دارند با وضوح کامل و تمام رنگی چاپ شده اند. تعداد تست های این مجموعه به تفکیک پایه و فصل به شرح زیر است:

پایه

شماره فصل

عنوان فصل

تعداد تست

مجموع

 

 

 

دهم

۱

زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا

۶۹

 

 

 

۸۴۵

۲

گوارش و جذب مواد

۱۶۴

۳

تبادلات گازی

۱۰۱

۴

گردش مواد در بدن

۱۴۵

۵

تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد

۱۰۴

۶

از یاخته تا گیاه

۱۳۷

۷

جذب و انتقال مواد در گیاهان

۱۲۵

 

 

 

 

یازدهم

۱

تنظیم عصبی

۱۹۵

 

 

 

 

۱۲۴۱

۲

حواس

۱۴۳

۳

دستگاه حرکتی

۱۰۵

۴

تنظیم شیمیایی

۱۱۶

۵

ایمنی

۱۳۸

۶

تقسیم یاخته

۱۶۵

۷

تولید مثل

۱۶۳

۸

تولید مثل نهان دانگان

۱۱۳

۹

پاسخ گیاهان به محرک ها

۱۰۳

 

 

 

دوازدهم

۱

مولکول های اطلاعاتی

۲۱۷

 

 

 

۱۵۴۲

۲

جریان اطلاعات در یاخته

۱۷۰

۳

انتقال اطلاعات در نسل ها

۱۸۳

۴

تغییر در اطلاعات وراثتی

۲۵۱

۵

از ماده به انرژی

۲۰۱

۶

از انرژی به ماده

۱۷۲

۷

فناوری های نوین زیستی

۱۷۹

۸

رفتارهای جانوران

۱۶۹

مجموع

- - -

- - - -

- - -

۳۶۲۸


آزمون های جامع هر فصل کتاب زیست جامع خیلی سبز

در انتهای هر یک از فصول، یک تا سه آزمون جامع آورده شده که می توانید برای جمع بندی یک فصل قبل از آزمون های آزمایشی از آن استفاده کنید. تعداد این آزمون ها در زیست شناسی دوازدهم بیشتر از سایر پایه ها است. در این آزمون ها نیز از تست های تألیفی و کنکور استفاده شده که معیار گزینش سوالات، پوشش مهم ترین مباحث فصل در این تست ها است. بنابراین با این تست ها می توانید مروری بر مهم ترین نکات هر فصل داشته باشید.

بررسی درسنامه های کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز جلد دوم

این کتاب برای تمامی مباحث زیست شناسی هر سه پایهٔ دهم، یازدهم و دوازدهم درسنامه ارائه نموده است. همین ابتدا لازم است تأکید کنیم که درسنامه های جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز بسیار مختصر و مفید است. در واقع درسنامه های این کتاب شامل نکات متنوع و جداول مختلف برای تمامی مباحث است. این امر باعث شده است که درسنامه های این کتاب منبعی بی نظیر برای جمع بندی و مرور نکات باشد؛ اما برای آموزش اولیهٔ مباحث به هیچ عنوان کافی نباشد. به طور کلی بهتر است دانش آموزان از دو جلد کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز برای تکیمل یادگیری و بالا بردن تسلط از طریق حل تست استفاده کنند. یکی از دلایل عدم ارائهٔ درسنامه های مفصل در این کتاب می تواند آن باشد که برای درس زیست شناسی بهترین و کامل ترین منبع آموزشی موجود همان کتب درسی این درس هستند.

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

یکی از ویژگی های بسیار خوب کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز تأکید فراوان بر تست های ترکیبی چه در جلد اول و چه در جلد دوم است. تست های ترکیبی در جلد اول این کتاب مشخص شده است و نکات ترکیبی نیز در درسنامه های جلد دوم این کتاب مشخص گردیده است. از آن جا که طراحان سؤالات زیست شناسی کنکورهای سراسری هر ساله اهمیت خیلی زیادی به ترکیب مباحث فصول و پایه های مختلف در طرح سؤالات می دهند، این ویژگی کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز بسیار ارزشمند است. دیگر ویژگی بسیار خوب درسنامه های جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز ارائهٔ نمودارهای درختی و جداول مقایسه ای و جمع بندی متنوع برای تمامی مباحث است. ارائهٔ مطالب در نمودار و جدول دید کاملی از مباحث به دانش آموزان می دهد و به آن ها کمک می کند بتوانند نکات را بهتر به خاطر بسپرند و کمتر اشتباه کنند. 

بررسی پاسخنامه جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

پاسخنامهٔ تشریحی جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز بسیار مفصل است و برای تقریباً تمامی تست ها به توضیح علت درستی گزینهٔ صحیح سؤالات بسنده نکرده و گزینه های نادرست سؤالات را نیز تحلیل نموده است. ویژگی جالب و بسیار مفید این کتاب آن است که برای هر سؤالی اگر شکلی لازم بوده است، آن کل با جزئیات لازم ارائه شده است و به همین دلیل بعضی شکل ها در طول کتاب برای چند سؤال تکرار شده اند. این امر به خودی خود باعث می شود که دانش آموزان چشمشان به شکل های تکراری که عموماً شکل های مهم تری هم هستند، بیشتر بخورد و در نتیجه این شکل ها را بیشتر و دقیق تر به ذهن بسپرند. 

پاسخنامه کلیدی کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

صفحات انتهایی جلد اول کتاب زیست جامع کنکور انتشارات خیلی سبز به پاسخنامه کلیدی اختصاص یافته است. برای درصد گیری و تحلیل سریع می توانید از آن استفاده کنید. هرچند تحلیل با پاسخنامه تشریحی بسیار ارزشمندتر خواهد بود.

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز دوجلدی به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

کتاب زیست شناسی جامع از سری کتاب های تست جامع خیلی سبز با ارائه ی بانک تست کامل و جامع و پوشش صد درصدی مباحث زیست شناسی هر سه پایهٔ دهم، یازدهم و دوازدهم، برای دانش آموزان با هر سطحی مناسب است و قادر است تسلط آن ها را به بالاترین حد ممکن برساند. این کتاب هم برای دانش آموزان پایهٔ دوازدهم مناسب است و هم برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهمی که می خواهند عملکرد خوبی در آزمون های آزمایشی داشته باشند. این کتاب در کنار جلد دوم آن، یک منبع کامل و جامع برای یادگیری کامل درس زیست کنکور و بالا بردن تسلط از طریق پاسخ دادن و بررسی کردن تست های فراوان و البته کاملاً استاندارد است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SE4DmT9b
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه