دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درد دست چپ می تواند دلایل گوناگونی را داشته باشد و این دلایل ممکن است منجر به درد دست شوند که شامل عوارض آرتریت و سایر بیماری های مزمن، مشکلات قلبی، سکته فشاری، آسیب ناشی از ضربه یا آسیب ساده و... می باشند. با کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر همراه باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را به شما بدهد.

درد دست چپ

  1. آنژین: نشانه ای از بیماری عروق کرونر قلب است که به معنای کمبود خون با اکسیژن برای عضله قلب می باشد. این وضعیت ممکن است به درد قلبی منجر شود که به عنوان حمله قلبی شناخته می شود، اما به طور معمول در عرض چند دقیقه بهبود می یابد. این درد اکثراً در فعالیت های جسمی شدیدتر می شود و در استراحت بهبود می یابد.
  2. بورسیت: بورسا، یک کیسه حاوی مایع بین استخوان و قسمت های متحرک مفصل است. وقتی این بورساها التهاب می گیرند، به آن بورسیت گفته می شود. بورسیت شانه معمولاً نتیجه حرکات تکراری می باشد و با بیشتر شدن سن خطر آن افزایش می یابد. درد ناحیه چپ دست ناشی از بورسیت با حرکت های بازو یا شانه بیشتر می شود و ممکن است قابلیت چرخش کامل شانه را نداشته باشید. سوزش و گزگز نیز از علائم دیگر این وضعیت می باشند.
  3. شکستگی استخوان: با وجود عدم بیرون زدگی استخوان، در صورتی که درد در دست چپ رخ دهد، نباید فرض کرد که استخوان شما شکسته نشده است. استخوان شکسته ممکن است در مواردی به صورتی پنهان باقی بماند و فقط باعث درد در دست چپ شود. علائم دیگری مانند تورم و بی حسی نیز می توانند نشانه های شکستگی استخوان دست چپ نیز باشند.
  4. لخته شدن خون یا پارگی در عروق کرونر می تواند باعث متوقف شدن جریان خون به بخشی از قلب شود که به عنوان حمله قلبی شناخته می شود. در این حالت، عضله قلب به سرعت آسیب می بیند و در صورت عدم درمان سریع، ممکن است عضله قلب به طور کامل آسیب ببیند.

علائم دیگر حمله قلبی عبارتند از:

  • درد یا فشار در قفسه سینه
  • درد در ناحیه پشت گردن، شانه یا فک
  • تجربه تهوع یا استفراغ
  • تنگی نفس
  • سبکی سر یا احساس غش
  • ترشح عرق سرد
  • خستگی

در صورت تجربه هر یک از این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید، زیرا حمله قلبی نیاز به درمان فوری دارد.

کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر

  1. فتق دیسک گردن: دیسک ها به عنوان پدهای موجود در بین استخوان های ستون فقرات واقع شده اند که نقش ضربه گیری و پایه گذاری برای ستون فقرات را ایفا می کنند. در حالت فتق دیسک گردن، این پد ها ممکن است پاره شده یا فشار بر روی اعصاب ایجاد کنند. این وضعیت ممکن است منجربه شروع درد از ناحیه گردن، سپس گسترش به سمت شانه و پایین دست چپ بیمار شود. علائم دیگری همچون بی حسی، گزگز کردن یا سوزش نیز در ناحیه دست چپ شایع می باشد. در طول فعالیت های روزانه ممکن است درد دست تشدید شود.
  2. عصب فشرده یا رادیکولوپاتی گردنی: عصب فشرده ممکن است نتیجه فتق دیسک، ضربه یا آسیب ناشی از ساییدگی باشد. علائم عصب فشرده مشابه علائم فتق دیسک می باشد، مانند بی حسی، گزگز یا احساس سوزش در ناحیه ی دست چپ فرد و...
  3. پارگی روتاتورکاف: بلند کردن اشیاء سنگین یا انجام حرکات تکراری می تواند باعث پارگی تاندون های روتاتور کاف شانه شما شود. این وضعیت باعث ضعف شانه شده و کارهای روزمره را دشوار می کند. آسیب های روتاتور کاف شانه، به خصوص در حالت پهلو دراز کشیده شدن، بیشتر افزایش می یابند. درد دست شما معمولاً بیشتر می شود زمانی که بعد از پارگی تاندون های روتاتور کاف، بازو را به روشی خاص حرکت می دهید. این وضعیت ممکن است باعث ضعیف تر شدن دست چپ و کاهش دامنه حرکتی شانه شود.

پیشنهاد می کنیم که برای تشخیص علت و درمان این عارضه، به کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZDspDND4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه