دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا باید وکیل طلاق بگیریم؟

11 ماه پیش ( 1402/5/15 )
 

وکیل طلاق در تهران

طلاق به هرنوعی و با هر دلیلی که انجام شود، از مهم ترین تصمیم هایی است که افراد در زندگی خود می گیرند. بنابراین قبل از اقدام به انجام چنین تصمیم مهمی، نیازمند یک وکیل و مشاور زبده و کاربلد هستیم. خوب است بدانید طلاق آخرین راه حل از راهکار های زوجین برای حل اختلافاتشان است، پس توصیه ما به شما این است که پیش از هرکاری، تمام جوانب را سنجیده و در نهایت با نظر مشاور و وکیل، اقدام به انجام آن کنید؛ چرا که برای ساخت این زندگی هم شما و هم خانواده هایتان زحمت بسیاری کشیده اند. اما اگر طلاق را به عنوان آخرین راه می بینید، نگران نباشید، چون ما اینجاییم تا به شما بهترین وکیل طلاق در تهران را معرفی کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به سایت وکیلچی (vakilchi.com) بزنید.

طلاق چیست؟

طلاق به معنای اتمام قانونی و شرعی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است که در پی آن حقوق متقابلی که در زمان ازدواج میان زوجین وجود داشته است، از بین می رود. طلاق کلمه ای عربی و از مصدر طلق به معنای رهایی و آزاد کردن است و در حقیقت برهم زدن پیمان زناشویی است. جالب است بدانید پیروان ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند می توانند طبق دین خود طلاق بگیرند و از هم جدا شوند اما طلاق بر طبق مذهب شیعه از اختیارات مرد است. همچنین در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی آمده که: « مرد می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد.» اما زن در شرایط خاص و با اثبات عسر و حرج یا شرایط ضمن عقد می تواند از طریق دادگاه و حتی با عدم رضایت مرد، طلاق بگیرد در واقع در این جا با تحقق شرایط، دادگاه مرد (زوج) را اجبار به طلاق می کند.

وکیل طلاق کیست و چه کاری انجام می دهد؟

اولین و مهم ترین وظیفه وکیل طلاق، ارائه بهترین مشاوره حقوقی به زوج یا زوجه است. این مشاوره در تصمیم گیری طرفین نقش مهمی دارد و حتی می توان گفت آینده زندگی آن ها به این مشاوره و تصمیم گیری بستگی دارد. از وظایف دیگر وکیل طلاق کسب گواهی عدم امکان سازش است. قانون حمایت از خانواده صدور گواهی امکان عدم سازش را برای طلاق صادر می کند و وکیل طلاق وظیفه دارد تا به همراه موکل زن یا مرد برای طلاق به دادگاه مراجعه کند و گواهی عدم امکان سازش را گرفته و سپس با تسلیم آن به دفتر طلاق مراجعه و آن را ثبت کند. نکته قابل توجه آن است که وکیل طلاق وظیفه دارد قبل از اینکه زوجین را برای کسب گواهی عدم سازش به دادگاه ارجاع دهد ، آنان را دعوت به طلاق توافقی کند و اگر از این طریق موفق به کسب رضایت زوجین نشد ، برای کسب گواهی عدم سازش به دادگاه مراجعه کند.

وکیل طلاق

مدارک موردنیاز برای انجام طلاق

طلاق نیز مانند هر روند اداری و قضایی دیگری نیازمند مدارکی است که طرفین دعوی به دادگاه ارائه نمایند. این مدارک با توجه به روند طلاق ممکن است متفاوت باشد. اما مدارکی که در همه آن ها مشترک است، شامل کارت ملی طرفین، شناسنامه طرفین و سند ازدواج است. در طلاق توافقی برگه عدم امکان سازش هم به این ها اضافه می شود که زوجین بعد از گذراندن جلسات غربالگری و مشاوره از طرف اداره بهزیستی شهر خود دریافت و ضمیمه پرونده خود می کنند.

در طلاق یک طرفه نیز مواردی مانند دادخواست عسر و حرج در طلاق از طرف خانم و مدارکی دال بر تعیین و تکلیف مهریه در طلاق از طرف آقا نیاز است. اگر سند ازدواج گم شده باشد و یا در دسترس نباشد یکی از زوجین می تواند با مراجعه به دفتر ثبت ازدواجی که عقد در آنجا جاری و ثبت شده است و با ارائه مدارک هویتی، مثل شناسنامه و کارت ملی درخواست رونوشت کپی برابر اصل سند ازدواج بکند که در کمتر از یک ساعت رونوشت معتبر تحویل شخص داده می شود.

مهم ترین دلایل قابل قبول برای طلاق از جانب زن

  • اعتیاد مضر شوهر
  • بچه دار نشدن زوج
  • ترک زندگی توسط زوج
  • امراض مقاربتی شوهر
  • بلاتکلیف رها کردن زوجه
  • رابطه جنسی غیر متعارف
  • مریضی سخت علاج شوهر
  • اثبات خیانت همسر در دادگاه
  • نپرداختن نفقه حداقل به مدت ۶ ماه
  • ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول
  • مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد
  • عدم تهیه مسکن برای مدت غیر متعارف
  • دوری طولانی زوجین از همدیگر
  • سوء رفتار و سوء معاشرت ( ضرب و جرح، توهین و... )
  • کراهت شدید زوجه همراه با بذل کل مهریه
  • نداشتن رابطه جنسی برای مدت غیر متعارف
  • محکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب به جرائمی که بر خلاف شان زوجه است

سایت وکیلچی

کلام آخر

زن و مرد هنگامی که با همدیگر ازدواج می کنند عقد نکاح در بین آن ها جاری شده و با انجام طلاق، نکاح از بین می رود. به زبان ساده تر زن و مرد با عشق و علاقه و بنا بر دلایلی که دارند با هم ازدواج می کنند اما بعد از مدتی دیگر تحمل آن زندگی مشترک را ندارند و تصمیم به جدایی از همدیگر می گیرند.

طلاق می تواند یک ماه یا کمتر بعد از عقد دائم اتفاق بیفتد و گاهی اوقات هم زندگی مشترک سال ها طول می کشد و زن و شوهر صاحب تعدادی فرزند می شوند بعد تصمیم به جدایی از هم می گیرند. در زندگی مشترک اختلاف هایی بین زن و شوهر با دلایل مختلف اتفاق می افتد گاهی اوقات این مشکلات و اختلافات تا اندازه ای شدت پیدا می کنند که زوجین آخرین راه حل را طلاق می دانند. در این موقعیت به دور از دخالت اطرافیان حتما باید به یک وکیل ماهر و کاربلد مراجعه کنید. در این مقاله ما هر آن چیزی که باید در مورد داشتن یک وکیل خوب می دانستید را شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز داشتید از سایت وکیلچی (vakilchi.com) کمک بگیرید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6CXQqJUo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه