دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که چگونه از سرطان سینه جلوگیری کنید؟ تغذیه مناسب یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در درمان سرطان سینه به شمار می رود. در واقع داشتن یک رژیم غذایی خوب، یک استراتژی تاثیر گذار علیه سرطان پستان است که می تواند توسط تمامی بانوان و آقایان برای جلوگیری از سرطان پستان به کار گرفته شود.

سرطان پستان در اثر عوامل گوناگونی از جمله افزایش سن، سابقه خانوادگی، جنسیت و یا ژنتیک و ... ممکن است اتفاق بیفتد. با این حال داشتن تغذیه مناسب برای جلوگیری از سرطان پستان کارساز بوده و می تواند شما را از مبتلا شدن به توده های سرطانی در امان نگه دارد. در ادامه قصد داریم تا بیشتر با آنچه که بهتر است برای پیشگیری از سرطان سینه بخورید آشنا شویم.

چرا تغذیه مناسب در جلوگیری از سرطان پستان اهمیت دارد؟

هیچ غذا یا رژیم غذایی خاصی نمی توانند از ابتلا به سرطان سینه یا کنسر پستان (Breast Cancer) جلوگیری کند! اما برخی از گروه های غذایی می توانند بدن شما را به سالم ترین حد خود برسانند و سبب تقویت سیستم ایمنی شما شوند. در این صورت است که می توانید از ابتلا به سرطان سینه دور بمانید.

انتخاب گروه غذایی مناسب و داشتن یک رژیم غذایی متعادل علاوه بر اینکه می تواند از ابتلا به سرطان سینه تا حد زیادی جلوگیری کند، بلکه می تواند سبب درمان و یا حتی بهبود عوارض ناشی از سرطان پستان در بانوان مبتلا شود.

اما سوال مهم اینجاست که چه نکاتی در تغذیه می تواند در جلوگیری از سرطان پستان نقش داشته باشند؟

درمان سرطان سینه

داشتن وزن سالم خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

به گفته منبع معتبر Breastcancer.org قرار گرفتن در محدوده وزنی سالم و یا حتی کاهش وزن و دستیابی به یک وزن ایده آل، در جلوگیری از سرطان پستان موثر خواهد بود.

پس اگر اضافه وزن دارید و یا نمی دانید که آیا وزن شما سالم است و شما را از سرطان سینه به دور نگه می دارد یا خیر، می توانید به یک متخصص تغذیه و یا پزشک فوق تخصص سرطان پستان برای انجام معاینات مربوطه مراجعه کنید.

چربی های بد و غیر اشباع در رژیم غذایی خود را محدود کنید.

اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار کمی از چربی باشد و هرآنچه که مصرف می کنید کم چرب باشد، ریسک بروز سرطان پستان در خودتان را کاهش می دهید. طبق یک مطالعه که در آن زنان تنها حدود 25 درصد از کالری روزانه خودشان را به چربی های دریافتی اختصاص دادند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آن ها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

پس شما هم می توانید به جای چربی های مضری مانند چربی غیر اشباع، از چربی های خوب و مفیدی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • روغن زیتون
  • روغن آووکادو
  • آجیل ها و انواع مغزها
  • اسیدهای چرب مانند امگا 3

پروتئین گیاهی بیشتر و پروتئین حیوانی کمتری مصرف کنید.

مصرف پروتئین های گیاهی به عنوان جایگزینی برای پروتئین های حیوانی، می تواند میزان لیپوپروئتین یا کلسترول بد در خون و بدن شما را کاهش دهد و در جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان موثر باشد.

منابع پروتئین گیاهی مناسبی که می توانند به عنوان جایگزینی برای پروتئین های حیوانی باشند عبارتند از:

  • سویا
  • لوبیا
  • کینوا
  • نخود و عدس
  • گوشت بوقلمون
  • مرغ و ماهی و گوشت با چربی کم

“شاید فهمیدن این موضوع که شما یا یکی از اطرافیانتان به سرطان سینه دچار شده اید، ترس و نگرانی های شدیدی را در شما ایجاد کند و موجب حس نا امیدی نسبت به زندگی شود. با وجود این که حفظ روحیه در شرایط ایجاد شده کار دشواری است، سعی کنید بر احساسات منفی خود غلبه کنید و به جای عقب نشینی کردن، به فکر راه های درمانی سرطان سینه باشید و با توجه به علائم و تغییرات ایجاد شده در بافت پستان، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید به بهترین نحو بیماری را درمان کنید. “

به اندازه کافی و متعادلی، میوه و سبزیجات مصرف کنید.

طبق مطالعاتی که بر روی زنان صورت گرفته است، افرادی که رژیم غذایی حاوی گیاهان بیشتری دارند تا 15 درصد خطر ابتلا و گسترش سرطان سینه در خودشان را کاهش دادند. توصیه می شود تا در مجموع 8 الی 10 وعده میوه و سبزیجات در طول روز مصرف کنید. در اینصورت میزان مواد معدنی مانند فلاونوئید و یا کارتنوئیدها که به جلوگیری از سرطان پستان مبتلا می شوند، در بدن شما بالا خواهد رفت. از جمله میوه و سبزیجاتی که توصیه می شود مصرف کنید عبارتند از:

  • سبزیجاتی با برگ تیره
  • هویج و پیاز
  • گوجه فرنگی
  • توت فرنگی
  • کلم بروکلی
  • سیب
  • هلو

همچنین به توصیه ucsfhealth.org، می توانید هر گروه غذایی را با مقادیر متعادل زیر مصرف کنید تا از سرطان پستان جلوگیری شود:

  • غلات به میزان 6 وعده در روز
  • سبزیجات به میزان 3 تا 5 وعده در روز
  • میوه جات به میزان 2 تا 4 وعده در روز
  • لوبیا و پروتئین های گیاهی به میزان 1 تا 2 وعده در روز.

به شما پیشنهاد می کنیم در سایت دکتر مهسا توکل در لینک زیر درباره سرطان سینه و علائم و نشانه های بروز آن مطالعه کنید.

https://dr-tavakol.com/سرطان-سینه/

مصرف کافئین را محدود کنید.

شما می توانید به جای مصرف قهوه و چایی که حاوی مقادیر سرشاری از کافئین هستند، چای سبز مصرف کنید. البته بهتر است تا میزان مصرف تمامی این نوشیدنی ها را به 1 تا 2 فنجان در روز کاهش دهید تا از سرطان پستان جلوگیری کنید.

از فست فودها، غذاهای آماده و نوشیدنی های الکلی دوری کنید.

فست فود، غذاهای آماده و فرآوری شده و نوشیدنی های الکلی، از جمله گروه های غذایی مضر برای سرطان سینه و حتی سلامت بدن هستند که در بسیاری از موارد عاملی برای رشد این توده ها خواهند بود. چرا که چربی و مصرف منظم الکل ارتباط مستقیمی با افزایش ریسک بروز سرطان پستان در زنان و مردان دارند.

اقدامات مفید و موثر در پیشگیری از بروز سرطان پستان

دکتر مهسا توکل فلوشیپ فئق تخصصی پستان

نه تنها تغذیه مناسب می تواند در جلوگیری از سرطان سینه موثر باشد، بلکه اقداماتی مانند چکاپ منظم و سالانه و یا نمونه برداری در صورت وجود شک به سرطان سینه از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از بروز سرطان پستان هستند.

به منظور چکاپ منظم و یا نمونه برداری از سینه بهتر است تا حتماً به یک پزشک فلوشیپ جراحی پستان مراجعه کنید. دکتر مهسا توکل متخصص جراحی و دارای فلوشیپ تخصصی جراحی پستان و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

دکتر مهسا توکل فلوشیپ فوق تخصصی پستان

دکتر مهسا توکل که به عنوان یکی از برجسته ترین جراحان پستان در تهران شناخته می شود، توانسته با مهارت و دانش بالا جایگاه خوبی را بین سایر پزشکان به نام کشور در این عرصه به دست آورد. ایشان دارای بورد تخصص جراحی های زیبایی و فلوشیپ فوق تخصصی پستان هستند و خدماتی از جمله ماموپلاستی، بزرگ کردن سینه، درمان سرطان سینه، بازسازی پستان و نمونه برداری از سینه را به بانوان عزیز کشورمان ارائه می دهد.

شما می توانید برای دریافت خدمات و آشنایی بیشتر با دکتر مهسا توکل به وبسایت ایشان سری بزنید.

https://dr-tavakol.com/

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kSB0hS8Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه