سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گیمبال موبایل یا دوربین عکاسی یکی از تجهیزات مفیدی است که در جهت حذف حرکات اضافی در هنگام ضبط ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک گیمبال می توان تصاویر را باکیفیت بهتری ارائه کرد. پایه دوربین نیز یکی دیگر از وسایلی است که برای آسان تر کردن فرایند فیلمبرداری و ثابت ماندن دوربین به کار می رود. پایه های مخصوص دوربین در انواع گوناگونی طراحی می شوند که هر کدام دارای مشخصات ویژه ای هستند. در مطلب حاضر قصد داریم درباره ویژگی های گیمبال ها و پایه های دوربین صحبت کنیم.

درباره گیمبال موبایل

 

گیمبال موبایل و دوربین چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مفیدترین و پرکاربردترین تجهیزاتی که برای فیلمبرداری اختراع شده گیمبال موبایل و دوربین است. گیمبال دستگاه لرزش گیر دوربین است که توسط الگوریتم های کامپیوتری از لرزش های هنگام فیلمبرداری ممانعت به عمل می آورد. در واقع با کمک گیمبال می توان فیلمبرداری دستی به خصوص در زمین های ناهموار را به راحتی و بدون لرزش انجام داد. به عنوان مثال فیلمبرداری دستی از راه رفتن یک حیوان در فضای جنگل بدون گیمبال یک امر تقریبا ناممکن است. در این موقعیت به دلیل زمین ناهموار و سوژه متحرک لرزش های بسیاری تولید شده و فیلم خروجی نامطلوبی تهیه می شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص می شود که گیمبال موبایل و دوربین کمک بزرگی به فیلمبرداران ورزشی و مستند سازان محیط زیست کرده است. گیمبال ها دارای چند حلقه هستند و لنز دوربین را با وجود تکان های متعدد ثابت نگه می دارند. این وسیله پرکاربرد حین چرخیدن دوربین آن را به جهت مخالف حرکت می دهد تا لنز، سوژه را گم نکرده و لرزش جابجایی خنثی شود.

انواع گیمبال های دوربین

گیمبال موبایل و دوربین در دو گروه دو محوره و سه محوره طراحی می شوند.

  • گیمبال های دو محوره لرزش های دو جهت افقی و عمودی را خنثی می کنند. از این گیمبال ها اغلب برای موبایل و دوربین های ورزشی استفاده می شود.
  • گیمبال های سه محوره در سه جهت افقی، عمودی و مورب لنز دوربین را ثابت نگه داشته و لرزش ها را خنثی می کنند. این گیمبال ها فیلم هایی باکیفیت بسیار بالاتری نسبت به گیمبال های دو محوره ضبط می کنند. اغلب فیلمبرداری های سینمایی و حرفه ای توسط این گیمبال ها صورت می گیرد؛ ولی این ابزار به دلیل وزن بالا جهت ضبط ویدئو از پرندگان مناسب نیستند.

آشنایی با مزایای استفاده از گیمبال در فیلمبرداری

استفاده از گیمبال موبایل و دوربین مزیت های متعددی دارد که در این بخش به آنها می پردازیم.

  • استفاده آسان و بدون نیاز به آموزش
    یکی از مهمترین مزیت های گیمبال مربوط به سهولت در استفاده است. شما می توانید به راحتی فیلمبرداری با گیمبال را تجربه کنید و از کیفیت فیلم های ضبط شده لذت ببرید.
  • افزایش تمرکز فیلمبردار و راحتی کار
    یکی دیگر از مزایای استفاده از گیمبال در فیلمبرداری، راحتی کار و افزایش تمرکز فیلمبردار است. شخص در هنگام فیلمبرداری باید علاوه بر تمرکز روی سوژه، مراقب حرکت دست خود و دوربین نیز باشد؛ اما استفاده از گیمبال نیاز به تمرکز حرکت دست را مرتفع می کند. به این ترتیب فیلم خروجی از کیفیت بالاتری برخوردار شده و همچنین در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود.
  • وزن اندک گیمبال موبایل
    گیمبال های دو محوره که برای گوشی مناسب هستند؛ وزن کمی داشته و به سهولت جابجا می شوند. (البته یمبال های سه محوره دارای وزن زیادی هستند.)
  • قابلیت اتصال دوربین و سایر لوازم جانبی
    برخی از گیمبال ها دارای ویژگی قابلیت اتصال میکروفون و سایر لوازم جانبی هستند. این قابلیت برای اغلب فیلمبرداران ویژگی بسیار جذاب و پرکاربردی محسوب می شود.

مزایای استفاده از گیمبال در عکاسی و فیلمبرداری

 

پایه دوربین و کاربرد آن

پایه دوربین یکی دیگر از اختراعات مهم در حوزه عکاسی و فیلمبرداری است. با استفاده از این پایه ها می توان دوربین را ثابت نگه داشته و از لرزش آن جلوگیری کرد. این ابزار پرکاربرد در دو نوع یک پایه یا مونوپاد و سه پایه طراحی می شوند. این ابزارها با یکدیگر تفاوت دارند و هر کس بر اساس نیاز خود آنها را انتخاب و خریداری می کند. سه پایه های دوربین نسبت به تک پایه ها از مقاومت بیشتری برخوردارند. با کمک سه پایه های دوربین عکس و فیلم های ضبط شده کیفیت بهتری دارند.

درباره کاربرد پایه دوربین

 

فواید استفاده از پایه مخصوص دوربین

پایه دوربین همانند گیمبال موبایل و دوربین جهت عدم لرزش لنز مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما ثابت نگهداشتن دستگاه تنها مزیت این ابزار محسوب نمی شود. برخی از مزایای استفاده از پایه دوربین عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع به اندازه دلخواه
    عکاسی و فیلمبرداری جذاب در مکان های گوناگون و با سوژه های مختلف نیاز به تنظیمات دقیقی دارد. تنظیم ارتفاع یکی از مهمترین تنظیمات محسوب می شود. با کمک پایه دوربین می توان دوربین را در ارتفاع مناسبی تثبیت کرد.
  • دسترسی آسان به جهات مختلف
    با کمک پایه دوربین می توانید در جهات مختلف دوربین را حرکت داده و فیلم و عکس بگیرید. به این ترتیب دسترسی به ترکیب بندی خوبی برای سوژه مورد نظر دارید.
  • امکان فیلمبرداری و عکاسی در کلیه شرایط نوری

در برخی موارد به دلیل نور نامناسب لازم است که دوربین دارای تنظیماتی مانند: سرعت بالای شاتر، ایزو کم و دیافراگم پایین باشد. با استفاده از پایه مخصوص می توانید به راحتی دوربین را در مکان مشخصی ثابت کرده و عکس و فیلم جذاب تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی دیدنگار پاسخگوی کلیه نیازهای عکاسان و فیلمبرداران

دیدنگار یکی از سایت های مهم عکاسی و فیلمبرداری بوده که در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سایت فروشگاهی شما می توانید انواع تجهیزات مورد نیاز خود را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری به صورت قسطی و نقدی تهیه کنید. وسایلی مانند: انواع دوربین، لنز، پایه دوربین، گیمبال، تجهیزات نورپردازی و بهپاد در این فروشگاه اینترنتی عرضه می شود. جالب است بدانید که در دیدنگار تجهیزات دست دوم نیز به فروش می رسد و شما می توانید با هزینه مناسبی وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

پس از گذشت چند سال مجموعه دیدنگار علاوه بر فروش تجهیزات عکاسی در زمینه آموزش هنرجویان علاقمند به عکاسی نیز خدمات مناسبی ارائه کرده است. به عبارت دیگر شما با مراجعه به این سایت می توانید علاوه بر خرید تجهیزات عکاسی، درباره آموزش های مورد علاقه خود در زمینه عکاسی نیز با مشاوران دیدنگار مشورت کنید. در آموزشگاه رسمی دیدنگار انواع کلاس های آموزشی در حوزه عکاسی حرفه ای توسط اساتید مجرب برگزار می شود و علاقمندان در آنها شرکت می کنند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LEt6qKXR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه