سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

hostname چیست؟ چه کاربردی دارد؟

1 سال پیش ( 1402/5/5 )
 

hostname چیست؟ چه کاربردی دارد؟

hostname چیست؟ چه کاربردی دارد؟

همه کامپیوترها برای برقراری ارتباط در شبکه یک نام منحصربه فرد دارند که با استفاده از آن، از سایر سیستم های موجود در شبکه متمایز می شوند. در حالت کلی هر سیستمی که به شبکه اینترنت وصل می شود، یک Ip آدرس منحصربه فرد دارد که از عدد تشکیل شده است. به خاطر سپردن چندین رقم پشت سر هم برای دسترسی به یک سایت از طریق IP اصلا کار آسانی نیست؛ بنابراین هاست نیم ها برای دسترسی راحت تر به یک سایت به وجود آمدند. در این مقاله قصد داریم به سوال «hostname چیست» پاسخ دهیم و اشاره ای به کاربردهای مختلف هاست نیم خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با مفهوم hostname مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

hostname چیست؟ نامی مشخص برای هر کامپیوتر

در پاسخ به سوال «hostname چیست» باید عنوان کنیم، هاست نیم در اصل نامی برای هر سیستم یا کامپیوتر در شبکه است. سایت های مختلف با آی پی در شبکه اینترنت شناسایی می شوند، اما به ذهن سپردن یک IP برای ورود به سایت کاری بسیار دشوار و سخت است. تصور کنید برای ورود به سایت های موردنظرتان مجبور بودید چندین آی پی را در یک دفترچه یادداشت کرده و آن ها را در گوگل سرچ کنید.

هاست نیم برای تشخیص دستگاه ها در یک شبکه محلی استفاده می شود و تبادل داده ها را در یک شبکه امکان پذیر می کند. هاست نیم موجب می شود سایت موردنظرمان را راحت تر پیدا کنیم و فقط کافی است به جای نوشتن ip سایت مقصد، نام سایت را وارد کنیم.

فرقی نمی کند از هاست حرفه ای استفاده می کنید یا از هاست های رایگان؛ درهرصورت یک هاست نیم به آدرس آی پی سایتتان اختصاص داده خواهد شد. بااین حال برای راه اندازی یک سایت حرفه ای توصیه می کنیم به صفحه خرید هاست پرسرعت برتینا مراجعه کرده و با بررسی انواع هاست، بهترین گزینه را با مشورت متخصصان این مجموعه تهیه کنید.

ساختار هاست نیم؛ ترکیبی از اعداد و حروف

برای پاسخ به سوال «hostname چیست» باید بگوییم، هاست نیم ها مانند قراردادی قابل درک برای IPها هستند. هاست نیم مانند IP با نقطه یا دات از یکدیگر جدا شده و از 2 یا چندین بخش تشکیل می شود. برای تعریف هاست نیم از حروف A تا Z، اعداد 0 تا 9 و همچنین کاراکتر خط فاصله (-) می توان استفاده کرد. ساختار هاست نیم برای انواع سایت ها روی هاست های مختلف یکسان است؛ به عنوان مثال، hostname برای سایت هایی که روی هاست ویندوز یا لینوکس راه اندازی می شوند، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اگر قصد خرید هاست را دارید، باید قبل از هرچیز تناسب آن را با کسب وکار و همچنین زبان برنامه نویسی سایتتان بسنجید؛ به عنوان مثال، اگر از زبان های برنامه نویسی ASP و net core. برای طراحی سایتتان استفاده شده است، هاست ویندوز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با ورود به صفحه خرید هاست ویندوز از وب سایت برتینا می توانید بهترین هاست حرفه ای و پرسرعت را با پشتیبانی ۲۴ ساعته و امنیت فوق العاده تهیه کنید.

کاربرد هاست نیم؛ جایگزین IP در سایت های اینترنتی

مهم ترین کاربرد هاست نیم، هنگام ورود به سایت ‎های مختلف مشخص می شود. هرکدام از دستگاه های کامپیوتری که به شبکه جهانی وصل می شوند، باید با یک نام مجزا شناخته شوند. در پاسخ به سوال «hostname چیست و چه کاربردی دارد» باید توضیح دهیم، هاست نیم به نامی گفته می شود که برای دسترسی به انواع هاست ها مورداستفاده قرار می گیرد. اگر هاست نیم وجود نداشت برای دسترسی به سایت های مختلف می بایست آدرس Ip را در مرورگر وارد می کردید.

توجه داشته باشید برای خرید دامنه ir یا هر دامنه دیگری، از خدمات برتینا می توانید کمک بگیرید. در سیستم خرید دامنه وبسایت برتینا مالکیت 100 درصدی دامنه به خریدار تحویل داده می شود و کنترل پنل اختصاصی برای دسترسی راحت تر در اختیار کاربران قرار می گیرد. 

کاربرد هاست نیم، جایگزین IP در سایت های اینترنتی

نحوه مشاهده هاست نیم در ویندوز؛ از طریق CMD

در کلیه سیستم های شخصی مانند سرورها از هاست نیم استفاده می شود. هاست نیم در کامپیوترهای شخصی برای کنترل IP لوکال کاربرد دارد و هر سیستم با کمک Hostname در شبکه IP لوکال قرار می گیرد. برای پیدا کردن هاست نیم کافی است از طریق منوی Command Prompt یا CMD اقدام کنید. برای دریافت هاست نیم در کامند پرامپت باید دستور Hostname را تایپ کرده و روی دکمه اینتر ضربه بزنید.

هاست نیم یا نام دستگاه در شبکه از این طریق قابل شناسایی خواهد بود. همچنین روشی دیگر وجود دارد که از طریق This PC می توانید نام دستگاه را پیدا کنید. روی This PC کلیک راست کرده و وارد منوی Properties شوید. در این قسمت اطلاعات سیستم را مشاهده خواهید کرد. گزینه Device Name همان نام دستگاه یا هاست نیم شماست.

نحوه مشاهده هاست نیم در ویندوز، از طریق CMD

توجه به تنظیمات هاست نیم برای برقراری اتصال صحیح شبکه

در این مقاله به سوال «hostname چیست» پاسخ دادیم و کاربرد هاست نیم را به صورت کامل توضیح دادیم. هاست نیم یکی از بخش های مهم در سیستم های شبکه و کامپیوتری است. اگر کانفیگ و تنظیمات هاست نیم در سیستم های متصل به شبکه به درستی انجام نشود، ممکن است در اتصال سیستم یا سرورها به یکدیگر اختلال به وجود آید.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد راه اندازی سایت، فروشگاه اینترنتی یا استفاده از خدمات هاستینگ را دارید، از شرکت برتینا کمک بگیرید. شرکت برتینا سال ها است در زمینه عرضه خدمات هاستینگ، سرورهای مجازی و فروش دامنه فعالیت می کند. پشتیبانی 24 ساعته به همراه بهترین و قدرتمندترین سخت افزارهای سرویس میزبانی از مهم ترین ویژگی های برتینا هستند. برای مشاهده کلیه خدمات برتینا به نشانی اینترنتی bertina.ir مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6HhPSV2g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه