دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
خودروهای خارجی ۴ تا ۵ برابر قیمت واقعیشان خرید و فروش می شوند

قیمت خودرو باید به سطحی برسد که قیمت بازار آزاد از کارخانه کمتر شود

11 ماه پیش ( 1402/5/20 )
 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در حوزه خودرو ورود بسیار مناسبی داشت و چیزی کم نگذاشت.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۱۹ مرداد اظهار داشت: مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو را به تصویب رساند، برای 2 سال آن بودجه گذاشت و لایحه واردات خودروهای دست دوم را نیز تدوین کرد اما نمی دانیم چرا در دولت اجرایی نمی شود.

وی تاکید کرد: برای ما جای سؤال است که چطور دولت برای واردات چای، میلیاردها تومان ارز اختصاص می دهد اما برای خودرو که اکنون به دغدغه مردم تبدیل شده است، ارز اختصاص نمی دهد.

وی با بیان اینکه احساس می کنیم دولت در این خصوص لجبازی می کند، بیان کرد: ساماندهی بازار خودرو یک راه حل مناسب دارد و آن نیز این است که به اندازه ۱۰ درصد تولیدات خودروسازان در کشور، واردات خودرو اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو های ساخت داخل و حتی مونتاژی در ایران زیر ۲۰ هزار دلار است و در صورتی که واردات خودرو آزاد باشد باز هم سود سرشاری نصیب خودروسازان می شود.

ضرر تولید کننده و مصرف کننده

وی تصریح کرد: بیشترین ضرر خودروسازان از سال ۹۶ و ۹۷ به این سمت است که واردات خودرو اتفاق نیفتاد و بیشترین ضرر را متحمل شدند. چرا که دخالت ها در آن وارد شد و هم مصرف کننده و هم تولید کننده متضرر شده اند.

وی افزود: به عقیده بنده اگر سالانه ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود، می تواند در بازار تأثیر بسیار مناسبی بگذارد که قوانین مربوطه و بودجه آن توسط مجلس پیش بینی شده و موانع نیز برداشته شده است و فقط نیاز به اراده برای انجام دارد.

جدی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در کشور بیان کرد: قیمت خودرو همچنان نیز باید کاهش پیدا کند و باید به سطحی برسد که قیمت بازار آزاد از کارخانه کمتر شود. هر زمان که این اتفاق رخ داد یعنی وضعیت بازار خودرو در کشور ایده آل شده است.

وی اظهار کرد: خودروسازان در واقع باید مشوق هایی را برای فروش محصولاتشان تعریف کنند اما در حال حاضر که برای خودرو صف می بندند و قرعه کشی می شود، یعنی وضعیت بازار خودرو در کشور ایده آل نیست.

این نماینده مجلس گفت: خودروهای خارجی در داخل کشور ۴ تا ۵ برابر قیمت واقعیشان خرید و فروش می شوند که تنها راه اصلاح روند فعلی، انجام صحیح واردات خودرو است و این مسیر را دنبال می کنیم.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p0Xkf0gv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه