سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه اسکرابر و زمین شوی برقی

با گسترش محیط های عمومی، صنعتی و تجاری، روش های سنتی در نظافت دیگر پاسخگوی این محیط ها نیستند. اکنون با توسعه و پیشرفت تکنولوژی شاهد ارتقا روش های نظافتی هستیم که منجر به کنار رفتن روش های قدیمی مانند تی و سطل شده که جایگزین آن دستگاه های مکانیزه برای نظافت روزمره محیط های عمومی و ساختمان های اداری و تجاری هستند.

دستگاه اسکرابر یا زمین شوی برقی، یکی از کاربردی ترین دستگاه های نظافت مکانیزه بشمار می رود که به منظور شستشو و نظافت انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسکرابر در مکان های پر رفت و آمد که میزان آلودگی بالاتری دارد، به سادگی و با سرعت بالا می تواند سطح بهداشت و نظافت محیط را ارتقا بخشد.

در ادامه شما را با دستگاه اسکرابر و ویژگی های آن آشنا می کنیم.

دستگاه زمین شوی برقی یا همان اسکرابر چطور کار می کند؟

دستگاه های اسکرابر عمل شستشو و خشک نمودن سطوح را به صورت همزمان و کاملا مکانیزه انجام می دهند بدین صورت که ابتدا آب و مواد شوینده بر روی زمین اسپری شده و برس تعبیه شده در جلوی دستگاه عملیات شستشو را انجام می دهد و در ادامه به وسیله تی مخصوص و مکنده تعبیه شده در انتهای دستگاه، آلودگی ها و کثیفی های حاصل از شستشوی سطح جمع آوری شده و نهایت سطحی کاملا تمیز و خشک برجای می ماند.

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده دستگاه اسکرابر شامل زیر است:

اجزای تشکیل دهنده دستگاه زمین شوی برقی

  • برس دستگاه: عملیات برس زنی و تمیز کردن سطح توسط برسی که در جلوی دستگاه قرار گرفته انجام می شود که نوع برس می تواند بر اساس جنس سطح انتخاب شود.
  • مخزن آب تمیز: در این مخزن آب به همراه مواد شوینده ریخته می شود.
  • مخزن آب کثیف: در این مخزن آب کثیف و پساب حاصل از شستشوی سطح جمع آوری می شود.
  • تی خشک کننده: وظیفه جمع آوری پساب و خشک کردن سطح را بر عهده دارد.
  • سیستم مکش: موتور مکنده قرار گرفته در این قسمت پساب کثیف و باقی مانده روی سطح را جمع آوری می کند.
  • لوله تخلیه: جهت تخلیه آب کثیف از مخزن به وسیله این لوله که در پشت دستگاه قرار گرفته، انجام می شود.
  • کنترل کننده دستگاه: کنترل و تنظیم سرعت چرخش برس، سیستم مکش و سرعت دستگاه را بر عهده دارد.

چرا دستگاه کف شوی برقی باید جایگزین نظافت سنتی شود؟

دلایل مختلف و زیادی وجود دارد که می بایست دستگاه اسکرابر جایگزین شیوه های قدیمی و سنتی نظافت در محیط های صنعتی، اداری و تجاری بزرگ شود. در ذیل چند دلیل اصلی را ذکر می کنیم:

صرفه جویی اقتصادی

در نگاه اول شاید خرید یک دستگاه زمین شوی صنعتی هزینه بالاتری نسبت به روش های سنتی داشته باشد اما طی بررسی های صورت گرفته توسط فعالان اقتصادی، دستگاه های اسکرابر در میان مدت تا بلند مدت باعث کاهش هزینه های نظافتی خواهد شد. نظافت با دستگاه زمین شوی برقی در مقایسه با روش های سنتی زمان نظافت را ۵۰ تا ۱۵۰ درصد کاهش می دهد. با کاهش این مقدار از مدت زمان نظافت، در هزینه های نیروهای انسانی صرفه جویی خواهد شد.

نتیجه عالی و با کیفیت در نظافت

دستگاه کف شوی برقی، آب و مواد شوینده را بر روی سطح زمین اسپری می کند و با چرخش برس به نحو عالی شستشو را انجام می دهد، آب آلوده را جمع آوری و زمین را کاملا خشک می کند. چنین عملکردی باعث پاکیزه تر و درخشان تر شدن سطح می شود و رطوبت بسیار بسیار کمتر نسبت به تی رشته ای بر جای می گذارد. این در حالی است که نظافت به روش سنتی و با استفاده از سطل آب و تی ضریب لغزندگی سطح را بالا می برد و آلودگی را کامل از محیط برنمی دارد بلکه آن را روی سطح پخش می کند.

افزایش ایمنی و کاهش لیز خوردن

روش های سنتی همواره مقداری آب و رطوبت بر روی سطح زمین باقی می گذارند که این امر در محیط های پر رفت و آمد خطرناک است و احتمال لغزش را بالا می برد. اما نظافت با دستگاه اسکرابر اینطور نیست، سطح کاملا خشک و آلودگی ها و پساب همگی از روی سطح برداشته می شوند.

افزایش قابل توجه سرعت نظافت

اگر بخواید نظافت یک مجتمع تجاری، پارکینگ طبقاتی، واحد صنعتی، تالار بزرگ عروسی و یا یک سالن ورزشی را به روش سنتی تمیز کنید چقدر زمان می برد؟ قطعا با وجود ده ها نیروی کار به چندین ساعت زمان نیاز است... اما با دستگاه زمین شوی برقی می توانید بسته به مدل آن از 2000 متر مربع تا 13500 متر مربع را در هر ساعت نظافت کنید. 

انواع مدل های اسکرابر

دستگاه های اسکرابر انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن بسته به نیاز، کاربرد و محیطی که قرار است از آن استفاده شود انتخاب می شوند. اما در کل دستگاه های اسکرابر به 2 نوع دستی و خودرویی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها نیز شامل چند مدل است.

انواع مدل های اسکرابر

اسکرابر دستی

این نوع اسکرابر همانطور که از نامش پیداست به صورت دستی حرکت می کند و اپراتور در پشت آن قرار می گیرد و با هدایت آن محیط را نظافت می کند. ابعاد زمین شوی های دستی از کوچک تا متوسط بوده و مناسب جهت استفاده در محیط های اداری، رستوران ها، مراکز تجاری کوچک، تالارها، سالن های ورزشی و دیگر امکان با وسعت کم و متوسط است. این نوع اسکرابرها 2 مدل برقی و شارژی دارند که با توجه به مساحت فضای نظافتی و میزان رفت و آمد انتخاب می شوند.

اسکرابر خودرویی

نوع دیگر این دستگاه ها که با نام اسکرابر سرنشین دار نیز شناخته می شوند در ابعدا متوسط و بزرگ ارائه شده و اپراتور سوار بر آن می شود و با هدایت دستگاه محیط را نظافت می کند. زمین شوی های خودرویی مناسب برای محیط های وسیع و بزرگ مثل مراکز تجاری بزرگ، مکان های عمومی وسیع و مراکز صنعتی است که سرعت نظافت را به طور چشم گیری افزایش می دهند. این نوع اسکرابر ها عموما باتری دار و شارژی هستند اما مدل های دیزلی و بنزینی آن نیز برای محیط های باز استفاده می شوند.

ارائه کننده دستگاه های نظافت صنعتی در ایران

شرکت فرنام صنعت پاکسا با هدف رفع نیازهای بخش های صنعتی و تجاری کشور به تجهیزات نظافت صنعتی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد. این شرکت از نخستین روزهای تأسیس، تلاش خود را بر سه هدف تشخیص دقیق نیاز مشتریان، عرضه محصولات با کیفیت و برخورداری از قیمت رقابتی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، متمرکز نمود. امروز با بیش از 15 سال فعالیت، شرکت فرنام صنعت پاکسا بعنوان یکی از معتبرترین تأمین کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی ایران شناخته می شود و تثبیت جایگاه این شرکت در بازار رقابتی کشور نشان دهنده موفقیت آن در دستیابی به اهداف تعیین شده می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان و ردیافت مشاوره و خرید با شماره تلفن 02158453000 تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TYZzqnYa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه