سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت میلگرد در شهرهای مختلف ایران

 

مصالح فلزی زیادی در ساخت سازه و ساختمان نقش دارند که میلگرد، یکی از آن هاست. جنس آن از فولاد بوده و تولید آن بسیار متنوع است. در صنایع مختلف انواع زیادی از آن تولید می شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع میلگرد آشنا کرده و کاربرد آن ها را برای شما توضیح دهیم. همچنین بررسی قیمت میلگرد در شهرهای مختلف ایران نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تنوع محصولات فولادی با کارشناسان شهرآهن تماس بگیرید.

قیمت میلگرد در شهرهای مختلف ایران

میلگرد چیست؟

آیا تا بحال به این سوال برخورده اید که میلگرد ساده چیست، نوع آجدار آن چیست؟ میلگرد که به آن آرماتور فولادی نیز گفته می شود میله های فلزی است که بیشتر ناصاف و بلند بوده و از مهم ترین مواد بکار رفته در ساخت سازه به شمار می آیند. میلگرد در کنار بتن باعث سرپا نگهداشتن سازه ها می شوند. وقتی کار ساخت ساختمان به پایان می رسد، بعد از بهره برداری فشار زیادی بر آن تحمیل می شود. نیروی جاذبه، وزن ساکنان ساختمان، نیروی جانبی مثل زلزله و باد همواره بر سازه فشار تحمیل می کنند. بتن قادر است فشار وارد بر سازه را تحمل کرده و در برابر آن به خوبی مقاومت کند. اما در مقابل نیروی کششی زیاد مقاوم نیست. نیروهایی که با حرکات نامحسوس ساختمان به بتن وارد می شود سبب کشیدگی آن از چند سو و شکستگی می شود. وقتی مهندسین پی بردند که اگر میله های فولادی در بتن جاسازی شوند، مقاومت افزایش یافته و مشکل برطرف می شود، در این زمان میلگرد پا به عرصه وجود گذاشت. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و استعلام نرخ انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد شهرآهن مراجعه کنید.

 

انواع میلگرد

به طور کلی دو نوع کلی میلگرد وجود دارد. نوع ساده و آجدار. میلگردی که سطح آن ناصاف بوده و دفرمیته است، آجدار نام دارد. این نوع از میلگردهای مهم و پرکاربرد است. برای اینکه امکان چسبندگی فولاد و بتن بیشتر شود، برجستگی و برآمدگی هایی روی بدنه میلگرد صورت می گیرد که موجب افزایش مقاومت بتن در مقابل فشار و کشش می شود. آج با توجه به نوع کاربرد آن به صورت دوکی شکل، یکنواخت یا مرکب است. چون ضریب انبساط حرارتی (مقدار بازشدگی در زمان حرارت) میلگرد با بتن همخوانی دارد از آن در بتن استفاده می شود. نوع ساده در جوشکاری و آهنگری کاربرد دارد. از انواع آجدار a2 و a3 نیز در سیویل ساختمانی، صنعتی و خاموت زنی استفاده می شوند. میلگرد در کارخانه های معتبر و با برندهای متفاوت تولید شده و به بازار عرضه می شود. قیمت آن در شهرهای مختلف متفاوت است.

 

میلگرد آجدار چه کاربردی دارد؟

این نوع میلگرد بسیار پرکاربرد بوده و از آن در موارد متعددی استفاده می شود. برخی از موارد عبارتند از:

 

  • ساخت دیوارهای بتنی مختلف
  • ساخت فونداسیون هایی همچون شالوده یا پی
  • ساخت انواع تیر
  • ساخت ستون های متفاوت
  • ساخت شناژ ایستاده در ساختمان آجری
  • ساخت سقف های بتن آرمه
  • ساخت تونل ها در زیرزمین و روی زمین
  • ساخت سد بتنی دو قوسی و تک قوسی
  • ساخت پایه برق فشار قوی

 

عوامل موثر بر نوسان قیمت میلگرد در شهر های ایران

میلگرد نیز همانند سایر محصولات و کالاها به هیچ وجه قیمت ثابتی نداشته و از آن جا که این محصول بسیار زیاد در صنایع مختلف مصرف می شود، تغییر ناگهانی هزینه آن می تواند تأثیر شگرفی در محاسبات داشته باشد. پس می توان نتیجه گرفت نرخ آن عامل تعیین کننده قیمت در سازه هاست. همواره قیمت میلگرد بر اساس اعلام کارخانه های تولید کننده آن انجام می شود. برای مثال با سرچ کردن عنوان قیمت میلگرد قزوین به روز در گوگل، می توانید نوسانات قیمتی مربوط به آن را دنبال کنید. اگر به دنبال پاسخ برای سوالاتی همچون دلایل و درصد احتمال افزایش یا کاهش قیمت میلگرد امروز در بازار آهن و فولاد هستید می توانید در سایت شهرآهن به دنبال جواب باشید و یا از کارشناسان شهرآهن در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

عواملی سبب می شوند که قیمت آن نوسانات زیادی را تجربه کند. برخی از عوامل موثر بر قیمت آن عبارتند از:

 

نرخ ارز و نوسانات مربوط به آن

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد در بازار کشور است. همه محصولات ساختمانی و فولادی به نوعی تحت تأثیر نرخ دلار و نوسانات ارزی هستند.

 

قیمت جهانی فولاد

نیز یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت میلگرد است. کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی نیز بر روی قیمت نهایی بسیار اثرگذار است.

 

عدم تناسب بین عرضه و تقاضا

نیز در افزایش قیمت آن موثر است. اگر عرضه به اندازه تقاضا کافی نباشد کالا با کمبود مواجه شده و از اینرو با افزایش قابل توجه قیمت روبرو خواهد شد.

 

تورم سالانه

نیز در افزایش نرخ کالای تولیدی بی تأثیر نیست. هر چقدر تورم سالانه افزایش یابد به همان نسبت نیز حق الزحمه کارگران و دستمزد آن ها افزایش می یابد. این امر نیز از دلایل افزایش قیمت میلگرد و محصولات فولادی خواهد بود.

 

قیمت مواد خام

که در ساخت میلگرد دخیل است، تأثیر زیادی بر روی قیمت نهایی آن دارد. هر چقدر قیمت بیلت و سنگ آهن بیشتر افزایش یابد، به همان اندازه نیز قیمت میلگرد با افزایش روبرو خواهد شد.

 

هزینه حمل و نقل

مواد خام و محصول نهایی نیز عامل موثری بر افزایش یا کاهش قیمت آن خواهد داشت. این هزینه تا حد زیادی تابع قیمت نفت و انرژی است. هر چقدر هزینه سوخت بیشتر باشد، بالطبع هزینه حمل و نقل نیز رشد چشمگیرتری خواهد داشت.

 

مراحل ساخت میلگرد

وقتی شمش فولادی در کوره با 1100 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود به صورت مذاب در می آید. سپس جک هیدرولیکی در ردیف های معین آن را به درون کوره هدایت کرده و برای نورد آماده می شوند. با استفاده از غلتک های موجود در دستگاه نورد در سه مرحله به فولاد فشار وارد شده و تحت کشش قرار می گیرد. در اینجاست که فولاد به قطر استاندارد و مورد نظر در می آید. با به پایان رسیدن مراحل نورد، میلگردها به استندهای آج زنی ارسال می شوند. آج زنی در مرحله نورد انجام شده و میلگرد آجدار A2 تهیه می شود. برای تهیه انواع دیگر میلگرد، بعد از خنک شدن آج زنی در دمای محیط انجام می گیرد.

 

قیمت لحظه ای میلگرد

 

نتیجه گیری

میلگرد در کارخانجات مختلفی تولید و به متقاضیان خرید آن عرضه می شود. کارخانه ذوب آهن یکی از مهم ترین کارخانه های مطرح در سطح کشور است. بخش عمده ای از نیاز کشور توسط این کارخانه تأمین و روانه بازار می شود. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در خصوص میلگرد در اختیار شما قرار داده و به بررسی قیمت میلگرد در شهرهای مختلف ایران بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مقاطع فولادی و قیمت به روز آنها به سایت https://www.shahrahan.com/ مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uf0Qrx8d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه