دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای خرید قسطی لپ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید قسطی لپ تاپ دانشجویی

دوران دانشجویی، یکی از دوران مهم زندگی هر فردی است. قطعا برای به خوبی گذراندن این دوره‌ی مهم، نیازمند تهیه کردن لوازمی هستیم که یکی از این لوازم، لپ تاپ است. شما می توانید با درخواست وام فوری نسبت به خرید کالاهای ضروری خود در دوران دانشجویی بدون نگرانی اقدام کنید.

همانطور که می دانید، لپ تاپ ها مدل ها و کارایی های متفاوتی دارند و هر کدام برای استفاده‌ی خاصی مناسب هستند؛ بنابراین نمی توانیم به شما تنها تعدادی لپ تاپ معرفی کنیم زیرا با توجه به تنوع بسیار بالای مدل ها و مشخصات متنوع هر کدام، خرید لپ تاپ مناسب هر فرد با توجه به رشته و میزان استفاده، با دیگری متفاوت است.

در ادامه، راهنمایی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که به کمک آن بتوانید عوامل مهمی که در خرید یک لپ تاپ دانشجویی مهم است را در نظر بگیرید.

نکات خرید لپ تاپ دانشجویی 

برای خرید لپ تاپی که بتواند برای شما دانشجویان عزیز از هر نظر مناسب باشد، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

بودجه

با توجه به اینکه معمولا به صرفه بودن قیمت، یکی از نکاتی است که دانشجویان در هنگام خرید هر وسایلی آن را مد نظر قرار می دهند، به همین خاطر شاید بتوان اولین نکته برای خرید لپ تاپ دانشجویی را مشخص کردن میزان بودجه دانست.

بررسی نیاز

بعد از اینکه مقدار هزینه ای که توانایی آن را برای خرید لپ تاپ دارید، بررسی کردید، مرحله‌ی بعدی نوبت به شناخت نیازتان می رسد. اینکه اولویت شما به عنوان یک دانشجو برای خرید لپ تاپ چیست؟

  • وزن
  • قدرت پردازش
  • حافظه
  • عمر باتری
  • اندازه‌ی صفحه نمایش و… مواردی هستند که در انتخاب لپ تاپ دانشجویی مناسب می توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را در اولویت قرار دهید.

تعیین اینکه لپ تاپ شما قرار است به چه منظوری استفاده شود، نقش به سزایی در اینکه به کدام ویژگی توجه کنید دارد.

خواندن نقد و بررسی ها

یکی از نکاتی که به شما کمک می کند تا دید بازتری در هنگام خرید لپ تاپ داشته باشید، خواندن نقد و بررسی ها و تجربه‌ی کاربرانی است که قبلا آن لپ تاپ را خریداری و استفاده کرده اند.

مقایسه و مطالعه‌ی نقدها و نظرات، در نهایت باعث می شوند تا در هنگام انتخاب، تصمیم بهتری بگیرید.

وزن

از آنجایی که دانشجویان همواره در رفت وآمد بین دانشگاه و محل زندگی خود هستند، انتخاب لپ تاپی که از لحاظ وزنی سبک و قابل حمل باشد، بسیار حائز اهمیت است.

سعی کنید در هنگام خرید لپ تاپ خود علاوه بر کارایی، به وزن آن نیز توجه کنید تا در دراز مدت دچار مشکل در حمل آن نباشید. 

ظرفیت باتری

همه‌ی ما می دانیم که پروژه های دانشگاهی، اغلب زمان زیادی از ما می گیرند و ما مجبور می شویم در بیشتر مواقع ساعات زیادی را پشت لپ تاپ به پیش بردن پروژه‌ی خود بگذرانیم. اگر سیستمی که با آن قصد پیش بردن پروژه های دانشگاهی را دارید، از نظر ظرفیت باتری ضعیف باشد، شما مجبور می شوید تا مدام دستگاه خود را به شارژر متصل کنید و همین اتصال زیاد به شارژر و حتی کار کردن با سیستم در هنگام شارژ شدن آن باعث می شود تا عمر لپ تاپ شما کاهش پیدا کند.

بنابراین، پیشنهاد ما به شما دانشجویان عزیز انتخاب لپ تاپی است که عمر باتری زیادی داشته باشد تا با یک بار شارژ کردن بتوانید مدت زمان زیادی از لپ تاپ خود استفاده کنید. 

توجه به حافظه و فضای ذخیره سازی

اگر استفاده‌ی شما از لپ تاپ دانشجویی تان به گونه ای است که احتیاج به حافظه و فضای ذخیره سازی بالایی دارید و همچنین نیاز دارید تا برنامه هایی با حجم بالا را اجرا کنید، توجه به حافظه و فضای ذخیره سازی ضروری است.

تعداد پورت ها و اتصالات کافی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید دستگاه های دیگری را نیز به لپ تاپ خود متصل کنید؛ بنابراین اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد، می توانید در هنگام خرید لپ تاپ خود به این نکته نیز دقت کنید.

 

تسهیلات خرید قسطی لپ تاپ دانشجویی

 

سخت افزار

همانطور که اشاره کردیم، هر نوع کاری که با لپ تاپ خود انجام می دهید، سخت افزار خاص خود را می طلبد؛ بنابراین بررسی کنید که چه نوع سخت افزاری با چه میزان قدرتی توانایی پاسخگویی به نیاز شما را دارد. مهم ترین عناصری که برای ارزیابی میزان قدرت سخت افزار لپ تاپ خود نیاز دارید تا به آن توجه کنید، حافظه RAM، حافظه داخلی و کارت گرافیک است. میزان قدرت هر یک از مواردی که به آن اشاره کردیم، در نهایت تاثیر بسیاری در عملکرد و کارایی لپ تاپ شما می گذارد. 

صفحه نمایش

آیا رشته تحصیلی شما به گونه ای است که نیاز دارید تا پروژه های دانشگاهی خود را در صفحات نمایشگر بزرگ پیش ببرید؟ پس فراموش نکنید که در هنگام خرید، به اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و همین طور رزولوشن تصویر توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید با وضوح و کیفیت بالا کار خود را پیش ببرید و تجربه‌ی بصری بهتری را برای خود رقم بزنید. معمولا برای کارهای دانشگاهی، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 13 تا 15 اینچ مناسب هستند.

سیستم عامل

رکن اساسی دیگر در انتخاب یک لپ تاپ دانشجویی، سیستم عامل آن است. این شما هستید که باید قبل از انتخاب نهایی لپ تاپ خود، تصمیم بگیرید که سیستم عامل ویندوز، مک یا لینوکس، کدام مناسب و هم راستا با نیاز و کاری که انجام می دهید هستند. 

ظاهر و طرح

همانطور که قدرت سخت افزار یک لپ تاپ دانشجویی اهمیت دارد، به همان اندازه ظاهر و طراحی آن نیز حائز اهمیت است؛ زیرا جنس متریال لپ تاپ در ظاهر و همین طور وزن آن تاثیر بسیاری دارد. پس اگر ظاهر لپ تاپ برای شما اهمیت دارد، در زمان خرید می توانید این نکته را نیز در کنار سایر نکاتی که به آن اشاره کردیم، رعایت کنید. 

کلام پایانی

ما در این مقاله به بررسی نکاتی پرداختیم که با توجه به آن ها می ‎توانید یک لپ تاپ دانشجویی مناسب و به صرفه به وسیله‌ی وام آنلاین خریداری کنید. توجه داشته باشید که تمام نکاتی که به آن اشاره کردیم، به تنهایی برای خرید لپ تاپ کافی نیست و باید به نکات بیشتری در هنگام خرید توجه کنید.

شما چه نکاتی دیگری را به طورکلی در هنگام خرید لپ تاپ رعایت می کنید؟

 

چکیده:

یکی از لوازمی که می شود گفت تمام دانشجویان برای پیش بردن پروژه های دانشگاهی خود به آن نیاز دارند، لپ تاپ است. با توجه به اینکه خرید به صرفه برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد، برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی مناسب و کارآمد نیاز است تا نکاتی رعایت شوند. 

اولین و مهم ترین نکته، توجه به نیاز و درنظر گرفتن میزان بودجه تان است. اگر بودجه‌ی کمی در اختیار دارید، خرید اقساطی لپ تاپ می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد.

خواندن نقد و بررسی و نظرات کاربران یکی از کارهایی است که در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی می تواند به شما دید بازی بدهد. رکن اساسی دیگر در انتخاب یک لپ تاپ دانشجویی، سیستم عامل آن است. این شما هستید که باید قبل از انتخاب نهایی لپ تاپ خود، تصمیم بگیرید که کدام سیستم عامل مناسب شماست.

قدرت سخت افزار که حافظه رم، حافظه داخلی و… تاثیر زیادی در آن دارد، نکته‌ی دیگری در انتخاب لپ تاپ است.

اگر مدام در رفت وآمد هستید، وزن لپ تاپی که خریداری می کنید بسیار مهم است. پس حتما به آن توجه کنید. 

در هنگام خرید، به اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و همین طور رزولوشن تصویر توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید با وضوح و کیفیت بالا کار خود را پیش ببرید و تجربه‌ی بصری بهتری را برای خود رقم بزنید. 

حافظه و فضای ذخیره سازی برای افرادی که نیاز دارند تا برنامه های زیادی را در لپ تاپ خود ذخیره کنند، تعداد پورت ها و اتصالات برای افرادی که قصد دارند دستگاه های دیگری به سیستم خود متصل کنند و ظرفیت باتری برای دانشجویانی که می خواهند به صورت مداوم از لپ تاپ خود استفاده کنند و دوست ندارند تا دائم به دنبال پریزهای برق باشند، از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید ایده آل لپ تاپ دانشجویی می بایست در نظر داشته باشید. علاوه بر آن شما با دریافت وام با چک می توانید از تسهیلات خرید قسطی بهره مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qqyfGtr3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه