دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تمیز کردن مبل های خانگی می تواند به عنوان یکی از وظایف مهم در خانه به شمار رود. با این وجود، استفاده از محلول های شیمیایی تمیزکننده معمولا باعث ایجاد آسیب به مبل و برخی از مشکلات تنفسی می شود. در اینجا می توانید با استفاده از چند ماده شیمیایی ساده و طبیعی، روش تهیه محلول خانگی تمیزکننده مبل را بیاموزید. توجه داشته باشید که مبلشویی فرآیندی تخصصی است و در صورت نیاز بهتر است از خدمات یک مجموعه مبلشویی معتبر استفاده نمایید.

روش تهیه محلول خانگی تمیزکننده مبل

مواد لازم:

- 1 پارچ آب گرم

- 1 قاشق غذاخوری سدیم کربنات

- 1 قاشق غذاخوری سفید کننده

- 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

- 10 تا 15 قطره خوشبو کننده فرش

روش تهیه:

  1. پارچ آب گرم را در یک ظرف مخصوص محلول های خانگی قرار دهید.
  2. سدیم کربنات، سفید کننده و مایع ظرفشویی را به آب گرم اضافه کنید و همه آن ها را با هم مخلوط کنید تا به طور کامل ترکیب شوند.
  3. 10 تا 15 قطره خوشبو کننده فرش را به محلول اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.
  4. حالا محلول تمیزکننده خانگی شما آماده است. آن را به یک اسپری خالی انتقال دهید و در هنگام استفاده، به مبل های خود بپاشید و با یک پارچه نرم پاک کنید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه

یکی از تریکب های فوق العاده و خانگی برای از بین بردن لکه های سرسخت مبلمان استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می باشد. مقداری جوش شیرین و سرکه به همراه آب را درون اسپری بریزید و بر روی لکه های مبل اسپری کنید. بگذارید 4 ساعت یا یک شبانه روز روی پارچه باقی بماند و در آخر آن را از روی مبلمان پاک کنید.

 تهیه محلول خانگی تمیزکننده مبل

این روش تهیه محلول خانگی تمیزکننده مبل علاوه بر این که به شما کمک می کند بدون استفاده از محلول های شیمیایی، مبل های خود را تمیز کنید، با اضافه کردن اسانس خوشبو کننده، بوی خوشایندی را در فضای خانه خود ایجاد می کند. این روش در کل بسیار ساده و ارزان است و می تواند به شما کمک کند تا همیشه یک فضای تمیز و خوشبو در خانه خود داشته باشید.

چگونه با استفاده از محلول خانگی، مبلمان خود را تمیز کنید؟

مبلشویی ها به عنوان متخصصان تمیزکاری مبلمان، می توانند به شما کمک کنند تا مبلمان خود را با بهترین روش ها و مواد شیمیایی حرفه ای تمیز کنید. با این حال، اگر شما می خواهید خودتان مبلمان خود را تمیز کنید، می توانید از محلول های خانگی ساده و مواد طبیعی استفاده کنید.

پس از درست کردن محلول تمیزکننده آن را درون یک بطری اسپری بریزید و بر رو مبل خود اسپری کنید. . با یک پارچه تمیز و نرم روی مبل بکشید تا تمیز شود. دقت کنید که از پارچه های ضخیم و زبر استفاده نکنید چرا که به الیاف مبلمان شما آسیب میرساند و موجب پوسته پوسته شدن آن می شود. بهتر است پس از شستشوی مبل آن را در هوای آزاد بگذارید تا کامل رطوبت برطرف بشود. مبل را در معرض آفتاب مستقیم نگذارید زیرا که به الیاف آن آسیب می رساند. با این حال، اگر شما هنوز هم به دنبال یک راه حل حرفه ای برای تمیزکاری مبلمان خود هستید، می توانید از یک سرویس مبلشویی کمک بگیرید.

آیا می توان از این محلول برای تمیز کردن مبل های چرمی استفاده کرد؟

 تهیه محلول برای تمیز کردن مبل های چرمی

استفاده از این محلول خانگی برای تمیز کردن مبل های چرمی توصیه نمی شود. چرم به دلیل خصوصیات خاص خود، به محلول های شیمیایی حساس است و ممکن است آسیب ببیند و رنگ آن تغییر کند. برای تمیز کردن مبل های چرمی، بهتر است از محصولات تمیزکننده چرمی و مراقبتی مخصوص استفاده کنید که به طور خاص برای محافظت از چرم تولید شده اند. همچنین، قبل از استفاده از هر محصولی برای تمیز کردن مبل های چرمی خود، بهتر است روش استفاده و نکات مراقبتی مربوط به آن را با توجه به نوع چرم مبل های خود، مطالعه کنید. همچنین میتوانید از یک سرویس مبلشویی کمک بگیرید.

نکاتی برای انتخاب بهترین مبلشویی

  1. تحقیق کنید: قبل از انتخاب مبلشویی، بهتر است تحقیقاتی در مورد آن انجام دهید. می توانید نظرات و تجربیات دیگران را در مورد آن مبلشویی مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید.
  2. مجاز بودن مبلشویی و داشتن مجوز مورد نیاز: برخی از مبلشویی ها دارای مجوزهای لازم برای انجام کارهای تمیزکاری هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که مبلشویی که قصد دارید انتخاب کنید، دارای مجوز لازم برای انجام این کار است.
  3. استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی با کیفیت: مطمئن شوید که مبلشویی انتخابی شما از تجهیزات و مواد شیمیایی مرغوب استفاده می کند.
  4. مبلشویی با تجربه را انتخاب کنید: مبلشویی های با سابقه و تجربه، بیشترین دانش و تجربه را در زمینه تمیزکاری مبلمان دارند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم نهایی بگیرید، از تجربه و سابقه مبلشویی اطمینان حاصل کنید.
  5. قیمت را با کیفیت مقایسه کنید: هزینه تمیزکاری مبلمان ممکن است متفاوت باشد، بنابراین، قبل از انتخاب مبلشویی، باید قیمت را با کیفیت مقایسه کنید. یعنی هزینه تمیزکاری مبلمان توسط مبلشویی را با کیفیت کار، تجهیزات و مواد شیمیایی مورد استفاده بررسی کنید.

از طرفی، همچنین باید به این نکته توجه داشت که تمیزکاری مبلمان توسط مبلشویی باید با توجه به نوع و جنس مبلمان شما انجام شود تا از خرابی و آسیب به مبلمان جلوگیری شود.

چه مدت به چه مدت باید مبل ها را تمیز کرد؟

مدت زمانی که باید مبلمان شما را تمیز کنید، به عواملی مانند نوع و جنس مبلمان، کاربری و محل قرار گیری آن، تعداد افراد استفاده کننده و غیره بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، تمیزکاری مبلمان باید به صورت منظم و با توجه به نیازهای آن انجام شود. برای مثال، مبلمانی که در مناطق با آلودگی هوا و گرد و غبار زیاد قرار دارد، به طور معمول باید بیشتر از یک بار در ماه تمیز شود. به طور کلی، برای حفظ و نگهداری مبلمان شما، توصیه می شود تمیزکاری آن را به صورت منظم و به نیاز آن انجام دهید.

به طور معمول، تمیزکاری مبلمان یک بار در ۶ ماه تا ۱ سال انجام می شود. ولی در صورتی که مبلمان شما در محیطی با آلودگی هوا و گرد و غبار زیاد قرار دارد، بهتر است تمیزکاری را هر ۳ تا ۴ ماه یکبار انجام دهید. همچنین، اگر مبلمانتان نیاز به نظافت حرفه ای داشته باشد که با روش های خانگی برطرف نشود، بهتر است از خدمات مبلشویی استفاده کنید.

مبلشویی حرفه ای:

انتخاب یک مجموعه مبلشویی حرفه ای و معتبر میتواند کمک شایان توجهی به حفظ سلامت مبلمان شما کند. مجموعه مبلشویی در کرج انتخابی مطمئن برای انجام خدمات شستشوی مبل است. این مجموعه سالها فعالیت مستمر در ارائه خدمات مبلشویی را در کارنامه خود دارد. مبلشویی با بکارگیری پرسنل مجرب، شوینده مناسب و تجهیزات پیشرفته کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه خدمات خود را در جهانهشر، ساسانی، مهرشهر، حصارک، باغستان، فردیس، عظیمیه و سایر نقاط کرج به مشتریان خود ارائه می کند.

سخن پایانی

تمیزکاری مبلمان یکی از موارد مهمی است که برای حفظ و نگهداری مبلمان شما باید به آن توجه کنید. شما میتوانید از روش های خانگی برای نظافت مبلمان خود استفاده کنید همچنین، توصیه می شود تمیزکاری مبلمان را به صورت منظم و با توجه به نیاز آن انجام داده و در صورت لزوم از خدمات مبلشویی حرفه ای استفاده کنید. با این کار، مبلمان شما طول عمر بیشتری خواهد داشت و همچنین زیبایی و شکوه آن حفظ خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Degh8YRy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرتضی کازرونی زاده :
1 سال پیش
بنظرم باید آقایون از ***** مگاماوووات یاد بگیرند..
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه