دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصت های تحصیل در کانادا

چگونه یک دانشجوی بین المللی شویم؟

1 سال پیش ( 1402/3/11 )
 

کانادا فرصتی بی نظیر برای تحصیل دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهد و محیطی امن و دلپذیر را برای رشد دانشجویان بین المللی خود فراهم می کند.

این مقاله نحوه تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در کانادا، از ثبت درخواست تا نهایی کردن برنامه های سفر را توضیح می دهد.

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال همچنان در حال افزایش است. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل می توانند در کانادا بمانند. پیشنهاد می­شود برای آگاهی بیشتردرباره مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان هم اطلاعاتی کسب کنید.

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از هزینه های تحصیل در استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است.

فرصت های تحصیل در کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

شرایط و ضوابط خاصی برای مجوز تحصیل کانادا وجود دارد. شما باید به این شرایط احترام بگذارید تا تمام مزایای تجربه تحصیلی خود را داشته باشید. البته هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد اما به طور کلی سه مورد از مهم­ترین شرایط را در زیر خواهیم دید.

  • شما نباید بیش از 150 روز از برنامه تحصیلی خود مرخصی بگیرید.
  • درک و احترام به شرایط مجوز تحصیل شما بسیار مهم است. با انجام این کار، بیشترین بهره را از تجربه تحصیل در خارج از کشور در کانادا خواهید برد.
  • دانشجویانی که به شرایط تحصیل خود احترام می گذارند، شانس بیشتری برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی دارند.

 ویزای تحصیلی کانادا

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

 

مرحله 1: درباره­ی موسسه مورد نظر خود تحقیق کنید.

اولین وظیفه شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید تحقیق در مورد موسسه­های آموزشی کانادا و انتخاب مناسب­ترین آنها برای خودتان است. قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی، حتماً شرایط لازم را بخوانید و مطمئن شوید که همه آنها را می­توانید فراهم کنید.

 

مرحله 2: درخواست آنلاین

اگر برای مجوز تحصیل درخواست می کنید، باید به صورت آنلاین درخواست دهید، چه در خارج از کانادا باشید و چه در کانادا.

شما فقط در صورتی واجد شرایط درخواست کتبی هستید که:

  • معلولیتی داشته باشید که مانع از درخواست آنلاین شما شود.
  • یک سند هویتی یا مسافرتی برای ساکنین غیر ملی، پناهندگان یا افراد بدون تابعیت داشته باشید.

کوتاه ترین زمان پردازش درخواست شما 1-2 هفته است، اما برخی از متقاضیان می توانند انتظار داشته باشند تا 16 هفته زمان ببرد. زمان پردازش، به حجم برنامه های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می دهید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید.

اگر در انجام امور مهاجرت تحصیلی خود به کانادا سر در گم شده اید می­توانید با مشاوران حرفه­ای قصران گروپ از طریق شماره تلفن ۲۲۱۱۸۰۸۵در تماس باشید تا مهاجرت موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

مرحله 3: مدارک لازم را ارسال کنید.

هنگامی که شرایط لازم برای موسسه ای که می خواهید در آن شرکت کنید را برآورده کردید و پذیرش شما توسط دانشگاه مورد نظر تائید شد، باید فرم درخواست ویزای دانشجویی را پر کنید، پاسپورت معتبر ارائه دهید، نامه پذیرش از دانشگاه را ارائه دهید، مدارک مالی ارائه دهید و ...

مدارک خاصی برای فرآیند درخواست ویزای دانشجویی لازم است. در زیر لیستی از اسنادی است که ممکن است از شما درخواست شود را آورده­ایم.

  • نامه پذیرش: نامه ای که توسط موسسه­ی آموزشی برای شما ارسال می­شود مبنی بر اینکه پذیرش شما در برنامه تحصیلی آن موسسه تائید شده است.
  • اثبات حمایت مالی: اثبات اینکه شما پولی برای حمایت مالی از خود دارید. شما باید ثابت کنید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی (اسکان، غذا و غیره) را برای سال اول خود در کانادا پوشش دهید.
  • مدارک هویتی: شناسنامه، گذرنامه و گواهی ازدواج(در صورت متاهل بودن).

مرحله 4: پرداخت هزینه ­ها

هنگامی که درخواست شما به پایان رسید، باید هزینه های مورد نیاز را بپردازید. سپس، باید منتظر بمانید تا افسر ویزای کانادا درخواست شما را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد.

 

بعد از تائید افسر ویزای کانادا چند مرحله دیگر را باید انجام دهید:

  • برنامه سفر خود را آماده کنید.

هنگامی که درخواست شما تایید شد و ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کردید، قدم بعدی این است که برای سفر خود به کانادا آماده شوید. بلیط سفر خود را رزرو کنید و برای مکان اقامت خود از قبل اقدام کنید.

گزینه های زیادی برای زندگی دانشجویی در کانادا وجود دارد. از زندگی در محل اقامت دانشگاه گرفته تا اجاره آپارتمان، دانشجویان می توانند سبک زندگی را انتخاب کنند که مناسب ترین آنها باشد. به طور معمول، شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور، هزینه مسکن بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند.

  • مدارک لازم را بردارید.

برای پذیرش مهاجرت، باید مدارکی مانند ویزا، نامه پذیرش موسسه­ای که در آن شرکت خواهید کرد و اطلاعاتی در مورد تامین مالی تحصیل خود در کانادا به همراه داشته باشید.

  • برای هیجان و سرگرمی آماده شوید!

هنگامی که تمام مراحل را انجام دادید و مدارک لازم را تهیه کردید، سفر تحصیلی خود را در کانادا آغاز کنید! شما می توانید منتظر یک تجربه منحصر به فرد و لذت بخش و امکان فارغ التحصیلی با مدرک بین المللی شناخته شده باشید. همچنین پیشنهاد می­شود که درباره­ی ویزای فرصت مطالعاتی کانادا هم اطلاعاتی کسب کنید.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

قدم گذاشتن در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی یک تجربه فوق العاده هیجان انگیز است. با آمادگی مناسب و تحقیق دقیق، می توانید از مثبت بودن تجربه خود در کانادا اطمینان حاصل کنید. همه­ی مراحل فرآیند درخواست مهم است، اما پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سفر شما به کانادا موفقیت آمیز خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aGQSMR2Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه