سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

افراد زیادی هستند که اقدام به ایجاد استارتاپ و یا یک بیزینس محلی می کنند اما بعد از مدتی شکست می خورند و نمی توانند ادامه دهند. موفقیت هر کسب و کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

از دانش و تخصص کافی گرفته تا بودجه کافی برای راه اندازی و سایر دلایل، همگی بر کامیابی یک بیزینس اثرگذارند. اما در اینجا می خواهیم به برخی از عواملی بپردازیم که در صورت رعایت آن ها می توانید حداقل در کسب و کار محلی خود مخصوصا در شهر مشهد موفق ظاهر شوید.

 

6 نکته برای ایجاد کسب و کار موفق و پولساز در مشهد

 

1.   آدرس کسب و کار خود در مشهد را در نقشه های اینترنتی ثبت کنید

 

هر فروشگاه یا خدماتی که ارائه می کنید باید مردم مشهد بتوانند آن را در نقشه های اینترنتی مشاهده کنند تا آدرس کسب و کار شما را بدانند و به شما سر بزنند. پس آدرس خود را در نقشه های گوگل مپ، بلد، و نشان ثبت کنید. تلفن همراه بیزینس خود و سایر اطلاعات را دقیق وارد کنید و مطمئن شوید که اطلاعات شما در همه این نقشه های اینترنتی یکسان است.

 

نکته حائز اهمیت این است که دسته بندی شغل خود را دقیقا در همان صنفی که هستید انتخاب کنید تا در پیشنهادات مکان های نزدیک کاربران نمایش داده شوید. مثلا پانا مارکتینگ در گوگل مپ خود را "آژانس دیجیتال مارکتینگ مشهد" انتخاب کرده است.

 

سعی کنید چند تصویر مناسب نیز از نمای بیرونی محل کسب و کارتان وهم نمای داخلی فضای کارتان بگذارید. به این شکل هم بازدید کنندگان راحت تر شما را پیدا می کنند و هم یک حس آشناییت و اعتماد را در آن ها می سازید.

 

 

2.   اینترنت و فضای مجازی را جدی بگیرید

 

تعداد بالایی شبکه های اجتماعی وجود دارد و شاید شما وقت و نیرو کافی برای فعالیت در همه آن ها را به شکل مفید نداشته باشید. پس میان آن ها شبکه اجتماعی را برگزینید که اولا کاربران فعال ایرانی زیادی داشته باشد و دوما مخاطبان هدف شما حضور داشته باشند.

 

در این شبکه ها به تولید محتوای جذاب و کاربردی بپردازید. در برخی پست ها شاید نیاز باشد که به معرفی خود و محصولات و خدمات خود بپردازید تا دیگران با شما آشنا شوند. اما در کل سعی کنید حول محور نیاز مشتری تولید محتوا کنید. به این شکل علاوه بر نمایش تخصص خود، اهمیت محصولات و یا خدمات تان را به آن ها نشان می دهید.

 

علاوه بر رسانه های اجتماعی، شاید یک گزینه جذاب و مفید دیگر سفارش طراحی سایت مشهد باشد. سایت می تواند دست راست فروش آنلاین شما باشد. علاوه بر آن، سایت می تواند مشتریان بالقوه شما را به محل کسب و کار شما نیز هدایت کند. پس داشتن یک سایت صرفا برای فروش اینترنتی نیست.

مثلا برخی از پزشکان به این شکل رزرو نوبت مطب خود را برای بیماران خود انجام می دهند. به این سبب از طریق سایتشان بازدیدکننده حضوری نیز جذب می کنند.

 

3.   سایت خود را برای گوگل در مشهد سئو کنید

 

اینکه صرفا یک سایت ایجاد کنید کسی شما را میان میلیون ها نتایج در گوگل پیدا نمی کند! مردم تنها صفحه اول نتایج گوگل را می بینند و درصد بیشتر آن ها روی لینک های اول تا سوم این نتایج کلیک می کنند. پس مهم است که شما نیز در صدر نتایج ظاهر شوید تا مخاطبان هدف خود را جذب و تبدیل به مشتری کنید. برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم تا از خدمات سئو مشهد استفاده کنید.

 

هزینه ای که بابت سئو می پردازید نسبت به نرخ بازگشت سرمایه ای که خواهید داشت واقعا ناچیز است. به یاد داشته باشید که سئو ک امری دائمی است و وقتی شما در صدر نتایج قرار بگیرید می توان گفت تا مدت زیادی آنجا ماندگار خواهید بود مگر آن که رقبای شما نیز دست به کار شوند و قوی روی سئوی خود کار کنند.

 

 

4.   همایش، جشنواره، مسابقه محلی در مشهد برگزار کنید!

 

این ایده مخصوصا اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود هستید می تواند خیلی به شما کمک کند. منظور ما برگزاری یک جشن ساده یا صرفا دادن یک کد تخفیف نیست! این موارد جذابیت خود را از دست داده است! سعی کنید اقدامی کنید که مردم مشتاق شما شوند و هم خود به عنوان تبلیغ کننده شما، دیگران را نیز به سوی کسب و کار شما جذب کنند.

 

ایده های مختلفی بسته به صنف خود می توانید بیابید یا بسازید. مثلا شاید ساخت یک ساندویچ با طول چندین متر که رکورد بزرگترین ساندویچ در مشهد را بشکند، افراد زیادی را برای مشاهده روند ساخت و هم خرید از شما به سمت فست فودی که تازه افتتاح کردید بکشاند! البته برای کسب بازخورد بهتر، قبل از انجام این کار مطمئن شوید که به خوبی نیز این رویداد را تبلیغ کرده اید.

 

 

5.   از اینفلوئنسرهای محلی کمک بگیرید!

 

صفحات شبکه های اجتماعی که اینفلوئنسرهای مشهدی هستند را بیابید و به آن ها تبلیغ خود را بدهید. این به شما کمک می کند تا در جامعه هدف خود ظاهر شوید و نه یک فضای کاملا عمومی در کل کشور که منفعتی برای شما ندارد (اگر صرفا کسب و کار محلی هستید).

 

 

6.   ابتکار عمل را در دست بگیرید!

 

در هر صنفی که هستید، خلاقیت به خرج دهید! این خلاقیت می تواند در معماری و فضای کاری شما باشد، یا نوع متفاوتی که از خدمات و محصولات ارائه می دهید. مثلا شاید صدها هزار رستوران در دنیا وجود دارد اما برخی هزینه های بالا می پردازند تا به رستوران های هوایی بروند زیرا تجربه جالب و متفاوتی است!

 

 

اگر ایده ای به ذهنتان نمی رسد، از مشاوره پانا مارکتینگ بهره ببرید. ما برای هر صنفی ایده های جدید و جذابی داریم!

 

 

جمع بندی

 

راه اندازی و یا رشد بیزینس در مشهد با توجه به اینکه یک کلان شهر بزرگ بعد از تهران است و جمعیتی معادل حدودی 5 میلیون نفر را در خود جای داده است بسیار برای مشهدی های عزیز می تواند سودآور باشد. با به کارگیری این 6 نکته و البته مشورت با افراد خبره می توانید شاخص و متفاوت تر از سایر رقبایتان در شهر مشهد ظاهر شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5ftn9mi8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه