سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بر اساس گزارش هفتگی بازار آهن و فولاد و تحلیل های انجام شده، افزایش نرخ ارز در برخی موارد ممکن است باعث افزایش قیمت محصولات فولادی شود. با این حال، در برخی مناطق، رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان ممکن است کاهش یابد و قیمت ها افزایش یابد. بر اساس گزارش تاجران آهن، قیمت فلزات اولیه و محصولات فولادی در بازارهای جهانی رو به افزایش است که ممکن است تقاضا برای آهن و فولاد در بازار داخلی را افزایش دهد.

گزارش هفتگی بازار آهن در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲

بر اساس گزارش تاجران آهن، این گزارش نشان داد که بازار فولاد دچار نوسان بوده و سعی در بهبود وضعیت دارد. از نظر عرضه و تقاضا، عرضه اعتباری باعث نوساناتی در بازار شده و از سوی دیگر قیمت های داخلی در حال افزایش است. علاوه بر این، به دلیل لغو محدودیت های کرونا در چین و افزایش صادرات از این کشور، قیمت های جهانی کاهش یافته است. این موضوع باعث شد تا صادرکنندگان داخلی قیمت ها را کاهش دهند تا بازارهای جهانی را از دست ندهند.

در خصوص تامین مواد اولیه نیز عدم عرضه مطلوب آهن اسفنجی در بورس مواد اولیه یکی از دلایل افزایش قیمت تمام شده محصولات پایین دستی زنجیره فولاد است. این در حالی است که هفته گذشته 10 درصد آهن اسفنجی بیشتر در بورس عرضه شد که به طور مستقیم بر قیمت محصولات پایین دستی فولاد تاثیرگذار خواهد بود.

هفته گذشته، یک جلسه مشترک با حضور رئیس کل گمرک و مدیرعامل بورس کالای ایران توسط وزارت اقتصاد و صنعت با هدف بهبود وضعیت بازار فولاد برگزار شد. در این جلسه تصمیماتی از جمله افزایش نقدینگی زودهنگام معاملات بورس کالا، بازگشت از 10 درصد به 30 درصد و توقف معاملات اعتباری در صورت کمبود عرضه اتخاذ شد.

به طور کلی تمامی شواهد و آمارهای اقتصادی نشان می دهد که به دلیل کاهش قیمت جهانی فولاد، صادرکنندگان داخلی مجبور به کاهش قیمت ها برای رقابت پذیری شده اند. این موضوع برای واحدهای فولادی داخلی مشکل ساز شده و بسیاری از آنها از لغو صادرات خود خبر داده اند. همچنین کمبود مواد اولیه مانند آهن اسفنجی در بورس کالا بر نوسانات بازار فولاد افزوده است.

با این وجود نشست مشترک وزارت اقتصاد و صنعت با مسئولان بورس کالا و گمرک ایران برگزار شد که به منظور کاهش تنش در بازار فولاد برگزار شد. تصمیماتی مبنی بر کاهش میزان پیش دریافت معاملات از بورس کالا از 10 درصد به 30 درصد اتخاذ شد. همچنین در صورت کم بودن عرضه، عملیات اعتباری متوقف می شود و در موارد خاص تأیید وزارت حراست در خصوص تأمین اعتبار الزامی است.

قیمت روز آهن آلات

قیمت بازار آهن و فولاد

این روزها قیمت آهن و فولاد در بازار رو به کاهش است. این در حالی است که قیمت میلگرد در حد ثابتی است و تنها برخی کارخانه ها 50 تا 200 تومان کاهش قیمت داشته اند. حداقل قیمت میلگرد در بازار بین 26000 تا 28000 تومان است. در ضمن ناودانی و نبشی ایرانی و اروپایی نیز با قیمت ثابت در بازار فروش عرضه می شود. قیمت لوله و پروفیل نیز ثابت بوده است. علاوه بر این قیمت هر شاخه تیرآهن 10 تا 15 هزار تومان کاهش یافته و برخی از کارخانه ها قیمت ثابت تیرآهن را اعلام کرده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JZMl6K1d
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه