امروزه اغلب بازارها در مرحله بلوغ خود قرار دارند، رقابت در حال افزایش است و هزینههای جذب مشتریان جدید نیز بالا رفته. مزیت رقابتی عاملی است که سبب ترجیح سازمان بر رقیب، توسط مشتری شود. استراتژی اثربخش باید بتواند برای شرکت مزیت رقابتی شایستگیهای متمایزکننده و برای مشتریان ارزش بیشتری نسبت به رقبا بیافریند. شایستگیهای متمایزکننده عواملی هستند که برای مشتری ارزش میآفریند و دستیابی به آنها برای رقیب به سادگی امکانپذیر نیست. برای دستیابی به مزیت رقابتی باید زودتر از رقیب ارزش از دید مشتری را شناخت و بهتر از رقیب به آن پاسخ داد.
در شرایطی که عوامل مزیتساز رقابتی دائم در حال تغییر هستند، تنها مزیت رقابتی پایدار، قادر به تشخیص مستمر این عوامل است. علاوه بر برنامهریزی استراتژیک، باید تفکر استراتژیک داشت، تفکر استراتژیک برای مدیران، چشمانداز میآفریند، ارزشهای کلیدی کسبوکار ما را شکل میدهد و الگوی ذهنی میسازد. موفقیت یک کسبوکار هرچند کوچک در گرو شناخت قواعد کسبوکار است؛ قواعدی که چگونگی خلق ارزش برای مشتری را نشان میدهد. این موضوع را به خاطر داشته باشیم که یک هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به ماست و بهترین روش برای تشکر کردن از خرید مشتریان، اهدای یک هدیه به آنهاست.
یکی از اهداف اغلب کسبوکارهای کوچک و بزرگ مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. اینکه چگونه میتوان یک برند را بهرغم موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان، هم مشتریان موجود و هم مشتریان بالقوه، مطرح و ماندگار کرد، نیازمند یک تفکر استراتژیک و برنامهریزی است. یک روش آن خلاقیت در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار سادهای هستند که میتوانند موجب مطرح شدن برند یک کسبوکار کوچک شوند؛ به کمک درج کردن نام تجاری روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده میکنند، ما میتوانیم جایگاه برند خود را در اذهان عمومی افزایش دهیم.
بهعنوان مثال میتوانیم از پوسترهای زیبا، تقویم یا ساعت به منظور تبلیغ برای شرکت و محصولات یا خدمات خود استفاده کنیم. البته منظور در اینجا پوسترهای تبلیغاتی نیست. پوسترها صفحات کاغذی در ابعاد تقریبا بزرگ هستند که روی آنها نوشتهها، طرحها، نقاشیها و نظیر آن چاپ شده است. پوسترها به منظور نصب شدن روی دیوارها یا دیگر سطوح تعبیه شدهاند. پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شدهاند اما ممکن است یک پوستر دارای نقاشی محض یا نوشته تنها باشد. پوسترها ممکن است برای جلب توجه یا اطلاعرسانی روی دیوارها چسبانده شوند. اهداف پوسترها چندمنظوره است، یک پوستر ممکن است برای تبلیغات باشد یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزانقیمت از آن استفاده شود. از پوسترها برای امور آموزشی استفاده زیادی میشود.
با توجه به این توضیحات میتوان پوسترهای آموزشی تولید کرده و در محلهای پر رفتوآمد نصب کرد و در زمینه پوستر نیز آرم یا نام تجاری شرکت را درج کرد و حتی از تقویم و سایر اقلام تبلیغاتی نیز میتوان این استفاده را برد. با بودجههای اندک، به سختی میتوان روش بازاریابی را انتخاب کرد که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسبوکار کوچک ما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را عاید ما میکند، اغلب دشوار است. هدیههای تبلیغاتی که ارزانقیمت بوده و از دوام بیشتری برخوردارند و امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایهگذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند.