آیا میدانستید کمبود زمان ممکن است به دلیل مشکل در اولویتبندی کارها و فعالیتها باشد؟ گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که حجم فعالیتها زیاد است و نمیدانیم که بهتر است کدام را به نفع کدام کنار بگذاریم یا کدام را در اولویت قرار دهیم. همچنین کمبود زمان ممکن است ناشی از واگذار نکردن کارها به دیگران باشد.
ما خیلی وقتها در واگذار کردن کارها به دیگران، ضعیف عمل میکنیم. یا کارها را به شکل نامطلوبی به دیگران واگذار میکنیم که در نهایت زحمت خودمان دوچندان میشود. آیا شده نامهای را برای تایپ به همکار خود بدهید و ببینید مدت زمانی که صرف ویرایش و غلطگیری نامه میشود بیشتر از زمانی است که خودتان برای تایپ نامه صرف میکنید؟ واگذاری نادرست و غیرحرفهای کارها به دیگران، باعث میشود در نهایت بسیاری از ما به این نتیجه برسیم که بهترین روش صرفهجویی در زمان، این است که کارها را خودمان انجام دهیم و از آنجا که به هر حال، ظرفیت ما در انجام کارها محدود است، در نهایت احساس میکنیم مدیریت زمان، آن کلید طلایی است که میتواند چنین مشکلی را برای ما حل کند.