جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در زمان انتخاب شرکت های تبلیغاتی یا بازاریابی عوامل زیادی برای لحاظ کردن وجود دارند. انتخاب درست و از روی آگاهی می تواند منجر به موفقیت های بسیار زیادی شود، درحالی که داشتن یک انتخاب اشتباه ممکن است به بحران های بزرگ یا حداقل از دست رفتن بودجه بازاریابی شما منجر شود.

بنابراین انتخاب یک شریک، شرکت مناسب برای فعالیت های طراحی، تبلیغاتی و بازاریابی برای کمک به رشد کسب وکارهای کوچک از اهمیتی حیاتی برخوردار است. در ادامه به برخی از این فاکتورهای حیاتی و مهم اشاره می کنیم.

قیمت/بودجه

مطمئنا شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی کوچک دارای هزینه های بسیار کمتری نسبت به شرکت های بزرگ تر هستند و اغلب در ازای کار کردن با آنها قادر به دریافت سود بیشتری نسبت به هزینه های انجام  شده هستید. پس زمانی که بودجه و ارزش دریافتی یکی از نگرانی های شما است، انتخاب یک شرکت کوچک به مراتب انتخابی عاقلانه به نظر می رسد. اما قیمت هرگز نباید تنها معیار انتخاب شما باشد.

در عمل با چه کسی مشغول کار می شوید؟

زمانی که با یک شرکت بزرگ مشغول همکاری می شوید، مسئول تماس و ارتباط شما با این مجموعه احتمالا یک فرد یا مدیر اجرایی است. این فرد تمامی نظرات و خواسته های شمارا در قالب ورودی دریافت می کند و پس از فیلتر کردن، آنها را به مدیر هنری یا خلاقیت ارائه می کند که تفسیر از آن داده ها و ورودی را به تیم اجرایی انتقال می دهد.

اما برای مدیران کسب وکارهای کوچک و آن دسته از رهبران استارتاپ ها، این فرآیند قدری خسته کننده به نظر می آید، چراکه آنها عموما به ارتباط و تعامل مستقیم عادت دارند. یا حتی بدتر از این ممکن است این شرکت ها، مشتریان کوچک تر را با پیشنهادهای جالب و اغواکننده جذب کنند، اما در مرحله بعدی آنها را به سمت تیم های کوچک یا حتی تیم برون سازمانی هدایت کنند.

اما در شرکت های کوچک تر طراحی و بازاریابی این فرآیند درواقع به طور عکس صورت می پذیرد و مشتری هرچند کوچک به طور مستقیم با افراد اجرایی، مدیر هنری یا خود طراحان ارتباط و تعامل دارد. این کار خود به شدت موجب کاهش هزینه ها از بابت تغییرات لازم در طراحی ها می شود، چراکه تا حد بسیار زیادی از کج فهمی در فرآیند ارتباط دو مدیر و مسئول و تصمیم گیر کاسته می شود.

ماهی بزرگ، حوض کوچک

همیشه یک مشتری بزرگ بودن برای یک شرکت کوچک دارای مزیت های بسیار زیادی است. مثلا توجه و خدمات بیشتر و بهتری را از آنها دریافت می کنید. برعکس اگر به عنوان یک مشتری کوچک برای یک شرکت بزرگ جلوه کنید، باوجود اینکه هزینه های زیادی را متقبل می شوید، ولی درنهایت ممکن است تنها چیز اندکی نصیب شما شود.پس حتماً توجه داشته باشید که شریک بازاریابی شما توجه و خدمات لازم و کافی که به آن نیاز و لیاقتش را دارید، در اختیار شما قرار دهد و البته تمایل به ارائه آن را هم داشته باشد. 

تجربه، دانش و تمایل به کمک کردن

برخی مالکان کسب وکارهای کوچک یا استارتاپ ها تجربه ای در زمینه بازاریابی یا تبلیغات ندارند. بنابراین زمانی که یک شرکت بازاریابی یا تبلیغاتی را انتخاب می کنند، نیاز به توجه و راهنمایی بسیار بیشتری نسبت به شرکت های بزرگ تر دارند. پس به همین ترتیب انتظار دریافت توجه و همراهی بیشتری از طرف شرکت مورد انتخاب شما برای تدوین استراتژی مناسب و بلندمدت برای شما می رود، درحالی که شرکت های بزرگ برای هر یک از این موارد هزینه ای را از شما طلب می کنند.

ازآنجایی که به دلیل کم بودن تعداد کارکنان این شرکت ها، شما با افراد اصلی و کلیدی در این شرکت ها ارتباط برقرار کرده و فعالیت خود را پیش می برید، موفقیت شما به موفقیت آنها بستگی داشته و عکس این رابطه هم صادق است و این موضوع به راحتی می تواند به کسب تجربه های خوب و مفید برای شما و آنها منجر شود.

نیازهای خود را با خدمات آنها هماهنگ و منطبق کنید

در زمان انتخاب یک شرکت برای دریافت خدمات تبلیغاتی و بازاریابی حتما توجه داشته باشید که آنها قادر به برآوردن نیازهای شما باشند. این نکته ارتباط بسیار زیادی به استراتژی موردنظر آنها دارد، اینکه آیا مثلا تمایلی به وارد شدن به عرصه چاپ هم دارند؟ آیا مسئولیت های بسته بندی را هم می پذیرند؟

البته به یاد داشته باشید که آنها هم مثل شما کوچک هستند و همواره باید به گونه ای رفتار کنند که هزینه های آنها کم و کوچک باشد. اما باید شبکه ای از ارتباطات گسترده را در اختیار داشته باشند تا در مواقع مورد نیاز از این ارتباطات برای برآوردن نیازهای شما استفاده کنند و نیز قدرت مدیریت فرآیندهای مرتبط با برآوردن نیازهای اینچنینی شمارا در اختیار داشته باشند. 

خصوصیات شخصی

از آنجایی که عموما شما باید (بهتر است که این طور باشد) با شرکت مورد نظری که انتخاب می کنید برای مدتی طولانی همکاری داشته باشید، حتما توجه داشته باشید که خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شرکت موردنظر و تیم اجرایی آنها با یکدیگر هماهنگ بوده و انتظارات شما را برآورده کنند. به یاد داشته باشید که همواره کار کردن با تیم یا افرادی که رابطه خوبی با آنها دارید، آسان تر و البته اثربخش تر است. البته همیشه شرایط کار کردن بر وفق نظر شما نبوده و نیست، اما اینکه در بخش اعظم این بازه زمانی باهم در توافق خوبی قرار داشته باشید، بسیار اهمیت دارد. 

انتخاب درست و آگاهانه

انتخاب یک شرکت تبلیغاتی یا بازاریابی مناسب شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد، اما در واقع نباید این گونه باشد. فقط توجه داشته باشید که این شرکت موردنظر قادر به ارائه خدمات در چارچوب بودجه موردنظر شما باشد، توجه کنید که حتما تیمی در اختیار داشته باشد که شما انتظار همکاری کردن با آنها را دارید، میزان تجربه قبلی آنها را بررسی کنید، مشتریان قبلی آنها را بسنجید و... شاید گاهی اوقات تمام اینها به معنای آزمودن آنها در یک یا دو پروژه پیش از وارد شدن به کارهای مهم و در ابعاد بزرگ باشد.

منبع : ibazaryabi.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aUuYOMt3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه