آیا میدانستید چابکی به معنای توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و موفقیتآمیز به تغییرات محیط بیرونی سازمان است؟ همانند تولیدکنندگان، همه سازمانها و کسبوکارها ناچارند که برای رقابت در قرن جدید به دنبال چابکی باشند؛ چرا که سازمان مدرن امروزی با فشار فزایندهای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد، در بازار پویای امروز مواجه است.
بیلگیتس بنیانگذار و مدیر مایکروسافت میگوید: اگر سازمانها بتوانند با چابکی و زیرکی سازوکارهایی ایجاد کرده و تحول و دگرگونی را در خود ایجاد کنند دیگر نباید نگران آینده غیرقابل پیشبینی در بازار هدف خود باشند.
به عبارت دیگر، وی معتقد است که سازمانها باید سریعتر از همه رقبای خود، فرآیندها، قیمتها، محصولات یا خدمات خود را تغییر دهند. اهداف بازاریابی چابک بهبود سرعت، قابلیت پیشبینی، شفافیت و سازگاری برای تغییر عملکرد بازاریابی در دنیای تجاری امروز است.