از سوی بیمه مركزی، نمونه اجازه نامه های كارگزاران رسمی بیمه برای پیگیری پرونده های خسارت و تكمیل فرم پیشنهاد بیمه نامه به نمایندگی از بیمه گذاران تدوین و به شركت های بیمه ابلاغ شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، نمونه اجازه نامه های موضوع بند های ۲ و ۴ ماده ۲ آیین نامه نامه كارگزاری( دلالی) رسمی بیمه مستقیم ( شماره ۹۲ ) از سوی اداره كل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای بیمه مركزی ج.ا.ایران ، تدوین و به كلیه شركت های بیمه ، انجمن های صنفی كارگزاران رسمی بیمه و جامعه كارگزاران رسمی بیمه ابلاغ شد.
بنابر این گزارش، مطابق این اجازه نامه ها، كارگزاران رسمی بیمه می توانند به نمایندگی از متقاضیان خدمات بیمه و بیمه گذاران نسبت به تكمیل و امضاء فرم پیشنهاد بیمه و همچنین پیگیری پرونده های خسارت بیمه نامه هایی كه با كد همان كارگزار صادر شده است، اقدام نمایند.
بدیهی است، كارگزار رسمی بیمه مستقیم می تواند در صورت توافق فی مابین با بیمه گذار، حق الزحمه پیگیری خسارت را تعیین و دریافت نماید.
شایان ذكر است، مراتب فوق الذكر به همراه نمونه اجازه نامه های مورد اشاره از طریق سامانه تعاملی الكترونیكی فیمابین جامعه كارگزاران با بیمه مركزی ج.ا.ایران در بستر سامانه سنهاب ( میز كار كارگزاران ) برای كلیه كارگزاران رسمی بیمه ارسال و برای آنها قابل دسترسی می باشد.