پرسش: چند سال پیش کسب و کاری را با یک شریک راهاندازی کردم و به خاطر مشکلات متعدد، عمر شراکت ما بسیار کوتاه بود. حالا این فرد کسب و کاری را در حوزه کاری من بهراه انداخته و با پیادهسازی ایدههای من، مشکلاتی را برای کسب و کارم ایجاد کرده است و از هر فرصتی برای تخریب من استفاده میکند. میگویید چهکار کنم؟
پاسخ کارشناس: به هیچ عنوان به گذشته فکر نکنید و قصد مقابله بهمثل نداشته باشید. بهجای اینکه دائم به ایدههای قبلی و فرصتهای از دست رفته بیندیشید، روی کار خودتان تمرکز کنید. نقاط ضعف رقبا از جمله شریک قبلیتان را بیابید و...
سعی کنید با برطرف کردن آنها در کار خودتان نسبت به دیگران متمایز شوید. از تخریب دیگران نهراسید. اگر شما کار خودتان را درست انجام دهید، مشتریان شما را انتخاب خواهند کرد و در این شرایط حتی تخریب دیگران برای شما تبلیغ و برای آنها ضدتبلیغ به حساب خواهد آمد. توصیه دیگر ما این است که یک مشاور خوب استخدام کنید یا اگر توانش را دارید یک اتاق تشکیل دهید و به دنبال یافتن ایدههای جدیدی در همه زمینههای کاری خودتان باشید.
ایدههای جدید اجرای کار، برخورد با مشتری، بازاریابی و... در این شرایط شما یک گام جلوتر از رقبا خواهید بود و اگر بعد از شما رقیبتان بخواهد از شما کپیبرداری کند، یک کار دست دوم به حساب خواهد آمد و مشتریان این موضوع را درخواهند یافت. این موضوع مجددا موجب تثبیت شما و ضعف رقبایتان و شریک قدیمی شما خواهد شد.