دبیر انجمن شرکتهای راهسازی درباره اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژههای نیمهکاره راهسازی، گفت: کل بودجه وزارت راه و شهرسازی چهار هزار میلیارد تومان است، حال اتمام این پروژههای نیمهتمام مشروط به اینکه هیچ پروژه جدیدی شروع نشود، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد. از طرفی دیگر تکمیل پروژههای نیمه کاره در این شرایط شاید ۳۰ سال دیگر تمام شود.
به گزارش ایلنا، علی آزاد با بیان اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن است، گفت: پروژههای راهسازی هزینه ساخت بالایی دارد و مانند ساخت بیمارستان و مدرسه نیست که دولت بتواند آن را بدون حمایت به بخش خصوصی واگذار کند و سرمایهگذاران به تنهایی بتوانند پروژههای زیرساختی را انجام دهند.
وی درباره تشکیل کنسرسیومی از سرمایهگذاران و پیمانکاران داخلی برای ساخت و تکمیل پروژههای نیمه تمام، اظهار کرد: پیمانکاران داخلی توانی برای تجمیع و تشکیل کنسرسیوم ندارند و نمیتوانیم با تشکیل کنسرسیوم ساخت پروژههای زیرساختی را که احداث و اتمام آن با اعتبارات کلان دولتی محقق میشود، به عهده بگیریم و ایده با توجه به توان پیمانکاران داخلی اجرایی نیست.