آیا میدانستید پاسخهای برند، به چگونگی پاسخدهی مشتریان به برند و تمامی فعالیتهای بازاریابی آن و سایر منابع اطلاعاتی اشاره دارد؟ پاسخهای برند یعنی اینکه مشتریان درباره برند چه فکر میکنند؟ یا چه احساسی نسبت به آن دارند؟ پاسخهای برند میتواند براساس قضاوتها درباره برند و احساس نسبت به برند (بر حسب اینکه این پاسخها از مغز برآمدهاند یا از قلب) تفکیک شود. قضاوتها درباره برند، بر عقاید و ارزیابی شخصی مشتریان از برند تمرکز دارد.
قضاوتهای برند شامل این است که مشتریان چگونه همه تداعیهای ذهنی مرتبط با کارایی و انتزاع متفاوت را با هم جمع میکنند تا عقاید متنوعی را شکل دهند.احساسات درباره برند، پاسخها و واکنشهای احساسی مشتریان نسبت به برند است. احساسات برند، همچنین با ارزشهای اجتماعی برانگیخته شده برند مرتبط است.
چه احساساتی توسط برنامه بازاریابی برای برند یا سایر موارد برانگیخته شدهاست؟ اگر چه همه نوع پاسخی از جانب مشتریان به برند امکانپذیر است (چه از مغز برآمده و چه از قلب) در نهایت مهم این است که آنها تا چه میزان مثبت هستند. علاوه بر این، بسیار مهم است که پاسخها در دسترس باشد و زمانیکه مشتریان درباره برند میاندیشند راحت به ذهن بیاید.