اگر علاقهمندید یک فروشنده حرفهای شوید لازم است دورههای فن بیان حرفهای را بگذرانید، ورزش کنید و ظاهری آراسته داشته باشید و از گذراندن کلاسهای فنون مذاکره غافل نشوید. زمانی که برای نخستین بار مشتری شما را با پوشش مناسب و آراسته ملاقات کند ذهنیت مطلوبی برای همیشه از شما در ذهن خواهد داشت. ظاهر آراسته اقتدار و احترام را به همراه دارد که این موضوع زمینهساز اعتماد به نفس خواهد بود. در حقیقت داشتن اعتمادبهنفس بالا و متعاقب آن داشتن توانایی واقعبین بودن میتواند تا حد بسیار زیادی به کنترل مشکلات روزمره افراد، حال چه ذهنی یا جسمی یا حتی اجتماعی کمک شایانی کند.
گذاشتن تاثیری خوب در نخستین برخورد برای ایجاد رابطه بـا مشتری بسـیار مهم است. مشتریان شخصی را میخواهند که بتوانند به او اعتماد کنند و با او کار کنند. علاوه بر این، این طبیعت انسان است که به کسانی که دوست دارد اولویت میدهد و با آنها همراه میشود. برخورد اول در واقع همه چیز است. بعضی اوقات، مشتریان به نخستین چیزی که توجه میکنند این است که چگونه ظاهری دارید. مهم نیست که مشتری شما کیست و با چه کسی قرار ملاقات دارید، باید سعی کنید حرفهای به نظر برسید. مشتریان از شما برای اینکه این جلسه را جدی گرفتهاید، قدردانی خواهند کرد. با توجه به این توضیحات، روی آوردن به ورزش بهترین روش برای سلامتی و حفظ ظاهری آراسته است. اعتمادبهنفس حاصل اعتقادات درونی ما و همچنین اهدافی است که ما برای خود متصور میشویم، در دنیای مدرن امروزی این میتواند شامل بسیاری از موارد شود؛ اعتمادبهنفس فیزیکی یکی از آنها است.
ورزش کردن یکی از ابزارهایی است که ما را در دستیابی به اعتمادبهنفس فیزیکی یاری میکند، حال جدا از عدم توازن فیزیکی شخص یا نیازهای روزمره شما به انرژی در واقع توان موردنیاز بدن شما برای رسیدگی به امور جاری روزمره زندگیتان از اصلیترین دلایل این پیشنهاد است. ظاهر هر شخصی بدون شک جزو مهمترین ارکان سازنده اعتمادبهنفس افراد است، حال همانطور که همگی بر آن واقف هستید داشتن برنامه منظم برای ورزش منجر به داشتن اندامی متناسب و زیبا برای شخص میشود که این اندام زیبا بدون شک باعث افزایش اعتمادبهنفس افراد میشود.
همچنین اگر شخصی بتواند با تمرکز بیشتری روی کاری تمرکز کند از اعتمادبهنفس بیشتری برخوردار خواهد بود و محققان ثابت کردهاند که ورزش کردن یکی از راههای افزایش تمرکز شما روی امور محوله است. حال میدانیم که یکی از مقولات بسیار مهمی که نقش غیرقابل انکاری در موفقیت شغلی بازاریابان و فروشندگان دارد، ظاهر آنها است. در حالیکه متاسفانه گاهی بازاریابان و فروشندهها آنقدر تمرکز خود را روی فروش محصول یا خدمت خود میگذارند که از ظاهر خود و لباس و اندام خود، غافل میشوند و این نکته بهشدت روی برداشت مشتری از آنها تاثیر منفی میگذارد.
بهطورکلی ما از سه زبان برای ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنیم، یکی زبان کلامی است که همان فن سخنوری است و لازم است فروشندگان بهترین تاثیر را در مخاطب هدف داشته باشند. دومین زبان، تن گفتار یا همان زبان بدن است، زبان بدن بیشترین تاثیر را در مخاطب دارد. سومین زبان به زبان اندام سازمان معروف است. تمیزی و نظافت و تناسب دفتر کار با بازار هدف، آراستگی افرادی که نزد مشتری میروند و تیپ ظاهری کارکنان همگی زبان اندام سازمان را شکل میدهد.