آدیداس برندی است که در بازار فوتبال سهم قابلتوجهی دارد و رقیب او نایک تلاش زیادی میکند تا به او برسد.
این را میتوان به طور واضح از سرمایهگذاری نایک در تبلیغات جامجهانی دریافت. درست است که نایک به دنبال دستیابی به جایگاه آدیداس در فوتبال است، اما ظاهراً مایل به باز کردن کیف پول خود برای ادامه همکاری با مشهورترین باشگاه فوتبال، یعنی منچستریونایتد نیست.
قرارداد 13ساله نایک با منچستریونایتد برای اسپانسری لباسهای این تیم یک سال دیگر به پایان میرسد و آنها در حال مذاکره برای تمدید این همکاری هستند. نایک در حالحاضر سالانه حدود 40میلیون دلار به همراه یک درصد از فروشش را به این تیم میدهد.
این تیم هماکنون خواستار 8/102میلیون دلار به طور سالانه است؛ مقداری که آدیداس احتمالا مایل به پرداخت آن است و نایک رسماً اعلام کرده که دیگر اسپانسر این تیم نخواهد بود.
خبرها حکایت از آن دارد که ممکن است آدیداس با شکستن رکورد قراردادها جایگزین نایک برای اسپانسری این تیم شود.